• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google mail en thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
ik wilde een oud notebook ( Asus- windows 7) alsnog van de laatste win updates voorzien. Echter bleek updaten onmogelijk omdat de windows update service niet actief was. Enfin, dit probleem wist ik op te lossen..veel updates geïnstalleerd, opnieuw opgestart en toen bleken mijn e-mails ( via thunderbird en een xxxx@gmail.com account) niet meer binnen te komen.
Vervolgens heb ik de optie "toegang voor minder veilige apps inschakelen" van google geactiveerd waarna alles weer werkte.
Omdat dit wordt afgeraden door google heb ik meerdere keren die toegang voor minder veilige apps weer uitgechakeld maar dan kom ik niet ingelogd in het google inlogvenster omdat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed zou zijn.
Deze zelfde gebruikersnaam en ww werken perfect bij inloggen in thunderbird als ik daar mijn account wis en opnieuw instel , althans bij toegang minder veilige apps ingeschakeld.
In het lijstje van apps die blijkbaar door google als riskant worden beschouwd staat thunderbird dus expliciet vermeld.
Met de genoemde niet aanbevolen instelling loopt alles weer perfect en ik heb voldoende vertrouwen in thunderbird. Echter lijkt het merkwaardig dat google dit programma zo discrimineert en wil dat ik mijn mails alleen met google's mail afhandel en dus niet via thunderbird.
Overigens heb ik dit probleem niet met mijn nieuwere W8.1 notebook met precies dezelfde accounts en programma's.
Graag zie ik tips of opmerkingen of ervaringen van jullie tegemoet.
 
Heb je al geprobeerd om de accounts eens opnieuw in te stellen.?
 
bedankt voor je reactie op dit nogal rommelig verhaal.
Ja, ik heb zelfs omdat ik niet zeker was of ik de laatste versie van thunderbird had op deze erg oude notebook, thunderbird gedeïnstalleerd m.b.v. revo uninstaller waarna ik van plan was mijn beide google accounts opnieuw op te zetten.
Het betreft een eerste hoofdaccount gxxxx@gmail.com waarna ik de tweede bxxxx@gmail.com wilde installeren. Dit wordt normaliter foutloos door thunderbird gedaan incl. alle settings ( te controleren met mijn gangbare W8.1 computer met dezelfde programma's.
De hoofdaccount gxxxx installeerde probleemloos, maar daarna de andere bxxx sprong google mail in met een venster dat ik niet meer weg kreeg met de melding dat ww en/of gebruikersnaam niet juist waren. Diverse keren gedaan met hetzelfe resultaat. Via dat google venster geleerd dat er een optie was om een extra controle van google op niet-google apps uit te schakelen...welnu dat hielp subiet, maar laat me met een melding dat google niet blij is en vandaar mijn vraag om hulp.
 
dat is een interessante link ! Altijd een beetje blij te zien dat het probleem niet komt door weer een stommiteit van mezelf maar dat het redelijk algemeen verbreid is.
Ik gebruik IMAP en ik trek vooralsnog de conclusie uit het geboden leesvoer dat ik rustig die toegang voor minder veilige apps kan blijven inschakelen.Bovendien is te verwachten dat Mozilla t.z.t. wel met een oplossing zal komen...ik zal dus alert zijn op updates voor thunderbird.
nogmaals dank voor al je moeite...ik ben hiermee zeer geholpen
 
Mooi dat de link jou iets heeft geholpen.
Ja ik hoop dat hun het gaan oplossen door een update. Je zou ze altijd eens een mailtje kunnen sturen, want als meer mensen dat doen pakken ze het misschien eerder op.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan