• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Google Maps blijft hangen met FF60.0.1 in W10 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Sinds kort draai ik W10 1803. Nu doet zich het probleem voor dat Google Maps in FF 60.0.1 blijft hangen als ik daarin aan 't scrollen en zoomen ben. Dat bevriezen van het beeld kan direct gebeuren of na een tijdje maar het gebeurt op een gegeven moment wèl. Dit probleem heb ik met FF nog niet eerder meegemaakt. Ik ondervind het ook niet in Edge of Internet Explorer, dus het lijkt me een problelem van FF. Hebben meer mensen hier daar last van? Op internet kon ik in ieder geval niets bruikbaars vinden, vandaar dit berichtje.

Ik heb al eens de hardwareversnelling uitgevinkt, verandert niets. Ook de truc met Windows logo+Crtl+Shift+B werkt niet. Het enige dat ik kan doen is even afmelden en weer aanmelden want FF sluiten gaat ook niet meer. Ik heb ook gekeken naar de drivers van de grafische kaart maar die zijn al nieuw. Wat kan ik verder nog doen, FF opnieuw installeren? Enig idee wat de oorzaak van dit probleem is?
 
Privacy Badger, AdBlocker Ultimate, Avast Online Security, Easy Youtube Video Downloader Express.
De eerste twee had ik eerder al eens uitgeschakeld, zonder resultaat, de andere twee had ik eigenlijk over 't hoofd gezien. Nu alles uitgeschakeld en het lijkt beter te gaan: vooralsnog geen hangers. Ik zal ze één voor eén weer inschakelen om te kijken of één van die add-ons idd de boosdoener is.
 
OK, Abraham, heb ik allemaal gedaan, hopelijk gaat het nu beter.
Bedankt weer :)
 
Ik heb met de vermelde add-ons/extensies geen enkel probleem op GoogleMaps.
Dus ik hoop jij nu ook niet meer.
 
Ik vrees dat het probleem toch iets dieper ligt: zojuist bevroor het beeld weer tijdens het werken met Google Maps en daarnaast merk ik nu dat in Street View het beeld zeer schokkerig beweegt. In dit systeem, waarmee ik alweer een paar jaar werk, was dat met de HD Graphics 4600 van m'n i5-processor altijd redelijk vloeiend. Ik heb even een oudere versie van FF teruggezet om te kijken of het daaraan lag maar dat loste het probleem niet op. Dan denk je toch aan die grafische chip, misschien ook door de eisen die FF aan het systeem stelt (maar dat weet ik eerlijk gezegd niet), aan die nieuwe versie van Windows (1803 dus) of aan een combinatie van factoren. Misschien toch maar een aparte grafische kaart?
 
Doe onderstaande, zodat we de technische gegevens van jouw computer kunnen bekijken:

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Aan het werkgeheugen ligt het in ieder geval niet - 16 GB.
Dus meer dan genoeg voor de Intel HD videokaart om goed te kunnen presteren.

Google Maps - doe je dat enkel via het web of heb jij GM ook in Windows geïnstalleerd?
 
Dat laatste, Abraham, dus enkel via het web, wist niet eens dat je dat ook in Windows kon installeren, zal er eens naar kijken.
Het vreemde is dat, zoals ik al schreef, GM altijd soepeltjes gedraaid heeft in DIT systeem, en nu opeens zo schokkerig loopt.
 
Schakel eens de Avastbeveiliging in Firefox zelf uit?
 
Heb ik gedaan, maakt ook niet uit. Nog met wat meer instellingen in FF zitten spelen, dat schokkerige blijft gewoon. In Edge hetzelfde probleem, maar....tot mijn verbazing loopt alles weer zo soepeltjes als vanouds in Internet Explorer. Dit is, voorzover ik weet, een 'oude' browser; zou het dan toch aan die 'nieuwe' Edge of FF liggen, andere programmering, architectuur, systeemeisen??
 
Ik blijf het vreemd vinden.

Geef een link naar een googlemap welke bij jou in FF schokkerig verloopt.
Dan kan ik kijken of ik dat ook heb.
 
Inderdaad vreemd allemaal; ik kan het toch echt niet leuker maken ;-)
Dat FF opfrissen, waar je link naar verwijst, heb ik al eerder uitgevoerd, zonder enige verbetering.
Nou ja, een acceptabele work-around is met Streetview voorlopig even die ouwe trouwe Internet Explorer gebruiken.
 
Firefox resetten.

Start Firefoix en klik rechtsboven op de bladwijzerknop en klik onderaan dat venster op Alle bladwijzers tonen.
Er opent nu een nieuw venster; klik in de bovenste menubalk op »Importeren en reservekopie maken en klik dan op »Reserve kopie maken .
Het reservekopiebestand heeft als extenctie json en sla dit bestand nu in een makkelijk terug te vinden lokatie op.
Noteer ook de add-ons die je gebruikt, om ze straks weer makkelijk te kunnen installeren.

Is dat gebeurd, dan ga je naar »Configuratiescherm\Programma's en onderdelen en verwijder daar Mozilla Firefox.

Verwijder vervolgens handmatig de mappen Firefox in AppData » Local en AppData » Roaming *

Hierna start je de PC opnieuw op en dan ga je vervolgens met IE naar http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Ik ben benieuwd of dit zal helpen.


*= Configuratiescherm » Mapopties (in Windows 10: Opties voor verkenner) » tab Weergave » Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
N.B.: via diezelfde weg kan je alles weer terugzetten, door dan te kiezen voor Verborgen bestanden, mappen en stations niet weergeven
 
Dat had ik al eerder geprobeerd maar kennelijk niet helemaal goed want ik heb de procedure aan de hand van jouw aanwijzingen nog eens heel nauwkeurig herhaald en nu ben ik van dat schokkerige af, het beeld 'bevriest' ook niet meer. Bladwijzers waren allemaal al opgeslagen en die paar add-ons is ook geen probleem natuurlijk. Ik ben alleen benieuwd wat nou de oorzaak was van het probleem. Het lijkt me het best als ik nu alles één voor één weer ga herstellen. Als dat goed gaat was het misschien één of ander raar conflict met een update of DE 'april-update' (1803) die ik nog maar kortgeleden geïnstalleerd heb. Ik laat het nog weten.
Bedankt in ieder geval weer voor je hulp :)
 
Och - het komt bij een drie tot zes keer per jaar voor, dat ik een volledige reset doe van mijn Firefox.
Want om ontduidelijke redenen heb, ik soms ook rare problemen met de vos.
Mogelijk dat dit ontstaat door de update politiek van Mozilla - doordat de browser zonder dat jij het merkt wordt bijgewerkt naar de nieuwste versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan