• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Google voegt zoekmachine DuckDuckGo toe aan Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.736
Waarderingsscore
1.390
Google heeft de op privacy gerichte zoekmachine DuckDuckGo aan de nieuwste versie van Chrome toegevoegd. Nederlandse Chrome-gebruikers kunnen nu naast Google, Yahoo! Nederland en Bing ook uit DuckDuckGo kiezen. De lijst met standaard te kiezen zoekmachines zou op basis van nieuwe gebruiksstatistieken zijn aangepast, zo meldt Google-engineer Orin Jaworski.

Eerder werd DuckDuckGo nog niet aan gebruikers aangeboden. "We zijn blij dat Google het belang inziet om gebruikers een privé zoekoptie aan te bieden", zegt DuckDuckGo-oprichter Gabe Weinberg tegenover TechCrunch. Naast Nederland zou DuckDuckGo nu aan gebruikers in meer dan 60 landen worden aangeboden.

DuckDuckGo noemt zichzelf een zoekmachine die gebruikers niet volgt. Zo worden er geen profielen van gebruikers aangemaakt, geen ip-adressen opgeslagen en geen gebruikersgegevens gelogd. Vorig jaar kende de zoekmachine een sterke groei en dit jaar werd voor het eerst de 36 miljoen zoekopdrachten per dag gepasseerd.

Bron Security.nl
 
Standaard gebruik ik zelf DuckDuckGo al een hele tijd als standaard zoekmachine.
 
In Chrome bedoel jij dan?
Merk jij veel verschil met de snelheid of gevonden zoekopdrachten?
 
Nee - Chrome gebbruik ik niet.
Maar DuckDuckGo is zowel in Firefox als in Opera de standaard ingestelde zoekmachine.

Ik ben Google eigelijk meer dan zat met zijn vooroordelen enz.
 
Ik denk dat ik vanavond maar eens ga kijken hoe hij bevalt. Voor mij is snelheid 1 van de belangrijkste dingen bij gebruik van een browser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan