• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

GPU upgrade graag jullie advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ticon65

Groentje
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
119
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe GPU aanschaffen.
Ik heb al het een en ander aan informatie kunnen vinden waardoor ik de volgende mogelijkheden graag met jullie wil delen. Zo heeft elke kaart natuurlijk zijn prijs, toekomst-toepassingen maar kan ook "overkill" zijn.
De upgrade is bedoelt om "Prepar3d" vloeiender te laten lopen. Mijn huidige GTX750-ti heeft daarvoor nt even te weinig power. P3d is tot nu toe een 32Bit game die slecht gebruik maakt van de GPU kracht.

Met mijn financin in het achterhoofd denk ik aan de volgende opties:
(EVGA) GTX 1060 6GB SC
GTX 1070 8GB
GTX 1080 8GB

Mijn huidige specificaties zijn:
CPU I7-7700 3.60GHz
GPU Asus GTX 750-ti 2GB
RAM 8GB DDR4
MB MSI B250M Pro
Voeding 550W
SSD 250GB + 2x 500GB Maxtor
Windows 10 64Bit

P.s. de 1060 6GB heeft op dit moment mijn voorkeur, maar goed...

Graag jullie mening en advies ;-)

Groetjes,

Ticon65
 
Met mijn financin, en dan kies je de duurste "normale" kaarten die beschikbaar zijn ;-).

Een 950 is 25% sneller dan een 750. Een 960 is weer denk ik zo'n 30% sneller dan een 950 maar dat weet ik niet meer. Een R9 380 is weer net even sneller dan een 960. Een 1050ti zit bij de 960 in de buurt, volgens mij net er onder. Een 1060 is waarschijnlijk ... ? Ik weet het niet, ze zeiden aan het begin dat hij 2 keer sneller was. Dan een 960 ofzo. Als dat zo is dan is een 1060 dus 1.25 * 1.30 * 2 = 225% sneller dan wat je nu hebt. Ik bedoel is 325% van wat je nu hebt.
 
Als een 750ti net te licht is, is een gtx1050 waarschijnlijk al ruim voldoende. Het gros van de huidige games kun je fatsoenlijk spelen op een gtx1050ti of een rx470, dus medium/high op hd resolutie.
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ticon staat weer effies met alle 4 de pootjes op de grond :acurate:

Jullie hebben hier alle drie een heel goed punt. Ik heb de links nog eens nagekeken en ik denk een goeie aankoop te hebben aan de 1060. Zeker als die net zo'n goede reputatie weet op te bouwen als mijn huidige 750-ti.
Nogmaals dank voor het meedenken!

Groetjes,

Ticon65:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan