• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Graag hier jullie vragen en opmerkingen als je wat opgevallen is.

A

Abraham54

Gast
Jullie hebben allemaal ondervonden wat het was om een aantal dagen zonder forum te zitten.
En vervolgens is het forum, weliswaar zoals beloofd, opengegaan in een geheel nieuwe vorm.

Zoals altijd bij zo'n grote verandering kan het gebeuren dat iets niet goed geregeld of ingesteld is.
Ondervind jij zo iets - schroom dan niet dat hier te melden.
Dan zullen we er naar kijken.
 
Allereerst hulde voor al het gedane werk en hoe het forum geworden is .

Wat ik zelf verbeterd zou willen zien is bijvoorbeeld hoe deze vraag zichtbaar wordt.

Er staan boven deze post andere posts waar een rood pinnetje voorstaat, maar een nieuw topic is wat lastiger terug te vinden dan bij de oude forum layout.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkom met wat ik bedoel.
 
Klik maar boven op recente posts - dan vind jij je bericht heel makkelijk terug.
Sticky berichten staan in het Sticky gedeelte en dat zijn di berichten met een rood pinnetje.
 
Ik heb een nieuwe batterij voor mijn muis moeten kopen omdat ik zo vaak probeerde in te loggen op het N.C.F. Fantastisch, en wat een werk! Jullie zullen me vast weer vaak zien met een vraag ben ik bang.
 
Misschien erover gekeken, maar vind geen verjaardagen meer terug op het forum
 
Als je een lijst zoekt met alleen verjaardagen - die is er niet in de nieuwe forumsoftware.
Indien de de data actief zijn ngesteld, vind in profielen van gebruikers de verjaardagsdatum.
En ik heb nu een add-on geïnstalleerd die, wanneer er leden jarig zijn, dit meedeelt in de sidebar.
 
Als je bovenin op leden klikt, dan staat er rechts wel verjaardagen vandaag. Ik weet niet of dit de toevoeging is van Abraham54, maar daar kun je in ieder geval de jarigen van die dag vinden.
 
Ziet er top uit, goed werk Abraham54.

Wat mij opviel is dat ik niet direct kon inloggen; ik kreeg geen melding waarom dit het geval was. Nadat ik mijn wachtwoord gereset had kon dit wel weer. Als dit intended behaviour is heb ik niks gezegd natuurlijk :p
 
Dat vind ik vreemd, het kan zijn dat er bij de migratie van jouw gegevens er iets niet helemaal goed is gegaan.
Ik had geen enkel probleem om met mijn eigen gegevens voor het eerst weer in te loggen.
En ja, XenForo is anders en veel beter dan vBulletin.
 
Ik vermoed dat mijn wachtwoord nog met een oud hash algoritme was opgeslagen welke XenForo niet ondersteunt. Wel gek dat er geen melding van een onjuist wachtwoord zichtbaar werd.

Ach ja, de oplossing was simpel :)
 
Wat mij op valt is dat ik dit zag -> Berichten:14.175, terwijl dit er iets van 4800 moeten zijn.
Ook de aantal bedankjes zijn niet mee genomen in de nieuwe versie.
Ook moet ik even wennen aan de indeling, maar dat komt goed.
 
Aarie25, berichten in "Aan de bar" werden voorheen niet meegeteld, maar nu wel. Verklaart dit het verschil in berichten?
 
Aarie25, berichten in "Aan de bar" werden voorheen niet meegeteld, maar nu wel. Verklaart dit het verschil in berichten?

Nee daardoor kom ik er ook niet aan.
 
Ik vermoed dat in ieder geval de oude PB-Berichten die nu Conversaties zijn en de nieuwe conversaties meetellen.
Maar dat verklaart nog niet hoe ik aan een 262.000 berichten ben gekomen.
 
Kan je niet ergens een nieuwe telling starten?
 
Dat heb ik al onderzocht, maar die mogelijkheid is er niet.
 
op zich is het ook geen probleem, maar het viel op dat het aan de hoge kant was.
 
Hallo,

Nou Team jullie hebben aardig wat werk moeten verzetten, gelukkig zijn jullie weer online.
Wanneer krijgen jullie een beveiligde verbinding?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan