• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Graag hier jullie vragen en opmerkingen als je wat opgevallen is.

Ik zou wel eens willen weten wie het er vanmorgen tussen heeft gezet!!
Dat zou ik ook wel willen weten, Kate. Ik ga ernaar informeren.

En voordat je mij hierover boos gaat aankijken: ik ben een eenvoudige moderator en moderators kunnen helemaal geen wijzigingen aanbrengen in de forumsoftware.
Jouw heksje ziet er wel vriendelijk uit, maar heksen kunnen toveren en die moet je dus niet kwaad maken.
Het is ook opvallend dat Lange Pier een kwartier geleden schreef dat hij zijn handtekening niet kon wijzigen. Je bent dus niet de enige met dit probleem.
 
Ik alles nagelopen nu en bij sommige gebruikersgroepen stond een belangrijk onderdeel in de handtekening op 0.
Dat alles is nu gerepareerd in de betreffende gebruikersgroepen
 
Hoi, ik ben echt niet boos op jou. En ik heb ook Metro blue en deze heks kan niet toveren, anders had ik wel iets te toveren gehad in mijn Store! En een moderator is niet zo eenvoudig, want het is een promotie en die krijg je niet zo maar.

En als jij naar mijn profielpagina kijkt, is hij volgens mij net zo als ik hem zie. Alleen jij hebt nog een extra knop.

Intussen heb ik op het vriendelijke heksje geklikt (ze vond het niet leuk) en ik zag mijn profielpagina. Het juniorlid! Maar: nergens stond dat ik op informatie moest klikken en dan wordt het andere koek. Toen ik dat toevallig net deed, zag ik de handtekening.

Blijft nog overeind staan dat het woord handtekening vannacht geboren is in de rij, waar het gisteravond NIET stond, en het bewijs zit hierboven in een post. Maar...... jij kunt dat niet helpen, dat geloof ik best. Maar hoe zit dat dan?

En nu lees ik het bericht van Abraham hierboven. We hebben tegelijk zitten schrijven. Kwestie van een nul, dat hoort meer bij programmeertaal! Ik zit bij de verkeerde gebruikersgroep, net als Lange Pier dus. Wij gebruiken het verkeerde middel. Ik kan er straks misschien om lachen.
Ik denk zo maar dat het nu opgelost is, jij ook? Kunnen we weer rustig lezen!
 
Ik alles nagelopen nu en bij sommige gebruikersgroepen stond een belangrijk onderdeel in de handtekening op 0.
Dat alles is nu gerepareerd in de betreffende gebruikersgroepen
Thx, die staat er nu ook bij mij.
 
Kate, lees de reactie van Abraham die pal boven de jouwe staat, dus in post #122. Hopelijk biedt dat voor jou meer duidelijkheid.
Hoe het kan dat een belangrijk onderdeel voor Handtekening voor sommige gebruikersgroepen op 0 stond, weet ik niet.
Het is niet zo maar gekomen door de nieuwe forumsoftware, toen dit forum overging van vBulletin naar XenForo. Jij werd immers pas lid nadat het NCF was overgegaan naar Xenforo. Maar het kan goed zijn dat er naderhand nog verbeteringen of aanvullingen zijn gedaan aan XenForo, waardoor het opeens onmogelijk werd voor gewone leden om hun handtekening aan te passen. Dat zal geen bewust effect zijn geweest, maar eerder een ongewenst bijverschijnsel.
Intussen heeft Abe de oorzaak gevonden en het probleem verholpen.

Jouw vraag over het niet kunnen wijzigen van je handtekening heeft er dus toe geleid dat alle leden hun handtekening nu weer kunnen maken of wijzigen. En daarvoor zeg ik je dank!
 
Nou, dat is wel wat overdreven, hoor! Al die leden gaan meteen aan de slag en de handtekeningen vliegen ons straks om de oren. Maar ik vind het wel leuk om zo'n lange verhandeling van je te krijgen.
Vind je het wel leuk om moderator te zijn? Word je nooit sikkeneurig als er weer iemand een box of zo kwijt is? Of zit het hulpvaardige in je genen. Mensen zoals ik zijn best blij met je en dus zijn mijn volgende woorden ook net als de jouwe: mijn dank! En nu ga ik weer verder met Indridasson.
 
Is dat sinds vandaag, Hans? Ik bezoek dit forum iedere dag. En vaak meermalen per dag, maar ik heb dit nog niet gemerkt.

Nee, dit is al enige tijd zo maar ik vermoedde aanloopproblemen en heb dus niet direct aan de bel getrokken. Het is ook niet altijd, maar om de zoveel tijd merk ik dat ik de pagina van NCF niet kan openen terwijl dit bij andere sites/fora op hetzelfde moment wél probleemloos en snel gaat. De voortgangsbalk op mijn iPad blijft dan staan en na verloop van tijd wordt de actie afgebroken. Opnieuw proberen heeft dan op dat moment geen zin. Ik sluit het scherm en probeer het later op de dag dan nog eens, meestal lukt het dan wél.
 
Als jij met je iPad naar het NCF gaat, klik je dan op een link in een notificatiemail van het NCF, of maak je gebruik van een favoriet die je lang geleden hebt aangemaakt?
Nog niet zo bar lang geleden is het forum overgegaan van http naar https. Als in jouw favoriet nog http staat, dan zou je toch doorgeleid moeten worden naar de https website, maar je zou de oude favoriet weg kunnen gooien en dan een nieuwe maken:
Code:
https://www.nationaalcomputerforum.nl/

Wie weet helpt het.
Toto nu toe ben jij de enige die klaagt over het niet openen van het NCF. Als andere leden daar ook last van hebben, moeten zij dit zeker melden.
 
Nee, na de overstap heb ik een nieuwe snelkoppeling aangemaakt. Als ik dezelfde snelkoppeling een paar uur later opnieuw probeer werkt het wel gewoon.
Ik hou het nog wel even in de gaten, misschien gaat het vanzelf over. Anders meld ik me wel weer...
 
Hans,

Heb je al eens geprobeerd om het forum via een computer te openen op het moment dat dit niet lukt via je Ipad? Lukt het dan via de computer wel of niet?
 
Ik ben sinds jaren weer actief op het forum.Dat is nogal veranderd. Ik zag eerst allerlei rubrieken. Maar , ik zie ze niet meer. Ik heb het waarschijnlijk niet goed door. Wie kan een hint geven?
 
aardig en merkwaardig dat dit draadje weer geopend wordt na 16 maanden. Welicht ook hndig eens te kijken op het Piepende Forum.
 
Hallo Hans, jij hebt dus de overgangsfase en bijbehorende meldingen niet meegekregen.
Dit forum draait nu al weer een tijdje in Nederland en werkt met de modernste forumsoftware die er is.

Zit jij in een subforum, dan is een klik op de Forumstab genoeg om terug te keren naar het hoofdforum.
Je zal gemerkt hebben dat dat de balk met die tab zogeheten sticky is en daardoor altijd binnen bereik van jouw muis is.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan