• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Graag hier jullie vragen en opmerkingen als je wat opgevallen is.

Is mogelijk (1366x768). Na verloop van tijd wordt het goed weergegeven (in post #79 is dat nog niet het geval):

595532d83708a-Schermafdruk_van_2017-06-29_19-00-03.png


Wellicht heb je ook een antwoord op mijn vraag in post #77?
 
Ik zou niet weten wat er nog mist.
Bovendien is het staandaard XenForo - net zo als op mijn forum met profielposts wordt omgegegaan.

Heb jij overigens in jouw Linux ook de lettergrootte apart aangepast naar groter?
 
De karaktergrootte staat op 11 (volgens mij niet anders dan in Windows).

Om een vergelijking te maken met jouw forum (niet leidend, wel makkelijk), geef je in de sidebar ruimte voor 12 nieuwe posts.
In dit grote forum is er maar ruimte voor 5 nieuwe posts. Grote kans dat er nieuwe posts niet gelezen worden of over het hoofd gezien worden (tenzij je overschakelt naar recente posts).
 
En het formaat van de sidebar hier nog weer veranderen heeft weer invloed op de reclame in de sidebar, naar ik aanneem.
En wat dat betreft heerst er op mijn forum een andere politiek.
 
Ach natuurlijk, die reclame is niet zichtbaar met het gebruik van uBlock. Vergelijken is dan ook niet terecht.
Toch een beetje jammer dat nieuwe posts daardoor in de verdrukking komen.
 
Hier en op mijn forum kan je gewoon bovenaan op Nieuwe Posts klikken.
Dan krijg je een opsomming van alle berichten waar jij nog niet op geantwoord hebt.
De berichten waar jij op geantwoord hebt en de andere berichten vind je via Recente Posts.
 
Sommige knoppen gebruik ik zelden of niet. Met minder heeft men in mijn visie meer overzicht en wordt het intuïtiever.
We zijn even oud, Abe, maar waarschijnlijk denk jij wat interactiever.
 
We zijn even oud, Abe, maar waarschijnlijk denk jij wat interactiever.

Ik mag eerder met pensioen dan jij - dus even oud zijn wij twee net niet helemaal.
Ik zou het echt niet weten of ik interactiever denk dan jij.
Ik zelf vind de schermresolutie die jouw notebook heeft, gewoon te klein.
 
Ik zelf vind de schermresolutie die jouw notebook heeft, gewoon te klein.
Als het 14-inch notebook een schermresolutie van 1920x1080 zou hebben is het meer scrollen, maar de indeling van de hoofdpagina zal niet veranderen.

Wordt het blok Nieuwe Profiel-reacties zo intensief gebruikt en gelezen dat het deze forse ruimte echt nodig heeft, ten koste van Nieuwe Posts?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu begrijp ik ook waarom mijn zinnen ingekort worden: door de reclames. Is dat echt nodig, die prominente aanwezigheid?

59563afff2302-Schermafdruk_van_2017-06-30_13-47-10.png
 
59563e1568bd0-Schermafdruk_van_2017-06-30_14-02-06.png
 
Als je geen adblocker gebruikt heb je bijna overal last van reclame en langzamere pagina-opbouw.
Ik gebruik uBlock Origin en Disconnect om sneller te internetten.
 
Hemeltje lief. Uit nieuwsgierigheid had ik uBlock toch eens uitgeschakeld (en weer gauw ingeschakeld), wat een commerciële dominantie.
En dan vraagt men nog vaak om iets te whitelisten. Voor een forum zou ik best bereid zijn om dat te doen: maar niet met deze overvloed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De reclame is nodig om de kosten van dit forum te kunnen dekken.
 
@EvC Die afgebroken zinnen waren mij ook al opgevallen. En jij hebt intussen laten zien wat daarvan de oorzaak is: de reclame die in de posten staat. Dank daarvoor!

@dekort Moet dat nu echt: reclame in de posten? Die reclame zou toch ook tussen twee posten in kunnen staan? Dat zou twee voordelen hebben:
1. Het is dan iets duidelijker dat het echt om reclame gaat en dat het niet om software gaat die de goedkeuring heeft van het NCF.
2. De mensen die een adblocker gebruiken hebben dan geen last meer van voortijdig afgebroken zinnen.

Hoe is de situatie nu op het NCF? Hoeveel reclames / adds per pagina? Dat zijn er doorgaans 4:
1. Bovenaan de pagina
2. Onderaan de pagina
3. In de startpost (of in de bovenste post wanneer het de tweede of derde pagina van een topic betreft)
4. In de onderste post op iedere pagina.

En als er slechts een startpost + 1 reactie is, ziet dat er zo uit:

59576db43af3b-reclame_op_NCF.png


Mijn voorstel zou zijn om geen advertenties in posten op te nemen. In plaats daarvan kan er dan een advertentie onder de startpost geplaatst worden. Die advertentie komt dan tussen de startpost en de eerste reactie te staan. Het wordt dan hopelijk voor meer mensen duidelijk dat het om reclames gaat voor software die niet per se door de forumleiding wordt aanbevolen.

Wat voor gekke dingen je kunt krijgen wanneer je advertenties laat zien in posten heb ik op een ander computerforum gezien. Daar was malwarebestrijder abbs bezig met het verwijderen van Reimage, terwijl hij zelf reclame leek te maken voor dat programma. Er stond namelijk steeds reclame voor Reimage in dat topic, ook in de posten van abbs zelf: reclames tussendoor
Forumlid vxvk was er dan ook ingetuind. Zij had Reimage gedownload en geïnstalleerd omdat er op dat forum reclame voor werd gemaakt.
Tja, dat is natuurlijk het nadeel wanneer je als website gebruik maakt van Google AdWords en AdSense om reclames te (laten) plaatsen. Komt in een post het woord Reimage voor, dan krijg je in dat topic juist reclame voor Reimage.

Intussen is op dat andere computerforum de plaats van de advertenties aangepast. Ze staan niet meer in een post. Zou dat ook kunnen op het NCF?
 
Ben het met Porrelaar eens dat het in de posts waanzinnig irritant is. Daarnaast wil ik nog even het volgende opmerken:

Dit soort reclames (zie foto) moeten we UITROEIEN!!

5957f54f49cc7-2017-07-01_21_15_57-Graag_hier_jullie_vragen_en_opmerkingen_als_je_wat_opgevallen_is.___Pagina_2___N.png


Dat is echt enkel Abraham54 werk bezorgen. Kan daar misschien ook iets aan gedaan worden?
 
Bovendien is de ruimte voor Nieuwe Posts in de sidebar absoluut onvoldoende (slechts vijf) voor dit grote forum.
Dat is geen water bij de wijn doen, dat is enorm inleveren in het voordeel van commerciële advertenties.
Hoever kan / durft men te gaan? Zijn andere opties overwogen (combinatie met donaties)? Is er sprake van contractuele verbintenissen met adverteerders?
Wellicht is de financiële nood hoger dan ik me besef en zijn deze stappen echt nodig, maar als forumlid heb ik weinig zicht op het gevoerde beleid (en visie).

Uiteraard is het makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Forumbeheerders zijn belangrijke initiatiefnemers die veel en goed werk verzetten (dat nauwelijks gezien wordt).
Zie mijn opmerkingen dan ook niet als "schoppen tegen" maar meer als bezorgdheid van wat er overblijft van de forumindeling.
Straks ook het forum smaller maken en een linker sidebar met advertenties creëren?
 
Als er één ding door geschoten is, is het wel, reclame, je wordt er doodziek van. Heb je bv, zeg maar wat, 50 tv kanalen, ga je zappen, op 40 kanalen op het zelfde tijdstip, zie je reclame. Je wordt er horendol van. Ik krijg steeds meer een ongelofelijke weerzin tegen reclame. Je hebt geen tv kabel abonnement, maar je hebt een tv reclame abonnement. Je betaald om reclame te zien. Hoe idioot is dat! Heb je de radio aan, hoor je reclame. Dag in, dag uit, reclame, het komt je de strot uit, mij tenminste wel! Reclame moet er zijn, om inkomsten te genereren, prima, maar zoals het nu is, noem ik het, reclame terreur! Reclame moet geen overhand krijgen, het medium wat het draagt, gaat dan ergeren, en dat moet je niet willen!
 
@dekort Moet dat nu echt: reclame in de posten? Die reclame zou toch ook tussen twee posten in kunnen staan?
Zijn introductie lezend zal Cees eerder reageren als er een conversatie gestuurd wordt. Vooralsnog is het roepen in een woestijn.
 
Ik zal gaan testen met een advertentie tussen twee posten in. Ben het er trouwens helemaal mee eens dat reclames van pcspeedcat.com e.d. zoveel mogelijk vermeden moeten worden. Ik heb dat ook zo ingesteld bij google adsense.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan