• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Grafische kaart niet gedetecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartieBart

Nieuw lid
Lid geworden
1 feb 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hey guys,

Ik heb sinds een half jaar een eigen computer gekocht en gebouwd. Werkte altijd prima, nu is hij een maand geleden heen en weer geweest naar een LAN-Party en nu detecteert de pc de grafische kaart niet meer. Wanneer ik een HDMI naar het MoBo plug werkt de display goed, schakel ik over naar de DP die in de grafische kaart zit? Dan geeft de Monitor de melding; "DP No signal". De grafische kaart werkt in het systeem van een vriend wel. Ik heb elke PCI-e slot geprobeerd maar het lijkt in geen enkele te werken. Wat nu?

Pc specs:
CPU:
Intel Core i5-7500
RAM: 8GB Crucial 2133Mhz
Motherboard: ASUS B250-Prime
GPU: Gigabyte GeForce GTX1050 Ti OC
Storage: WD Blue 1TB 7200rpm
PSU: Corsair CX450

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Cheers,
Bart
 
Je zegt al andere PCI sloten te hebben geprobeerd de kaart werkt in de pc van een vriend wel. Als je daarnaast zeker weet dat de voeding voor de kaart goed is aangesloten, dan denk ik dat het aan het moederbord ligt.

Je kan nog even in de BIOS kijken of de PCI sloten staan ingeschakeld. Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik garantie claimen op het moederbord. Als je de onderdelen nieuw hebt gekocht en de pc is nog maar een half jaar oud dan moet je nog garantie hebben.
 
De kaart heeft geen extra 8pin connector. Hij krijgt power door de PCI slot. Wanneer ik de settings van "Auto" naar PCI of PCI-e zet veranderd de PC hem automatisch weer terug. Ik weet niet hoe en waarom.

Thanks voor de hulp
 
Oké nieuwe informatie. Heb je al eens gekeken of er een update is voor de BIOS van je moederbord?
 
Klinkt heel dom; Hoe? Ik kreeg een CD voor mijn MoBo maar heb geen optical drive
 
In de BIOS komen doe je over het algemeen door tijdens het opstarten Esc, delete of F12 te drummen. (meestal krijg je tijdens het opstarten van je pc een klein menu te zien met press ... for BIOS Setup.
 
IGP is nergens te vinden in de BIOS en PEG staat aan. Werkt allebei niet. Wat nu?
 
Tis een UEFI en dat is geen BIOS.
http://computerworld.nl/it-beheer/75721-wat-is-uefi
Staat niets in het manual erover dus zal zelf de boel nalopen worden en als het eerst gewoon heeft gewerkt lijkt een UEFI update niet van toepassing.

Had je de kaart eruit gehad en weer goed teruggestopt?
En "elk" PCI-e slot kan niet, de eerste is voor de graka, die is x16.

En in de grafische instellingen van nVidia, als je die überhaupt kan openen, staat daar iets erover?
 
Sorry LP je hebt gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan