• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Gratis apps legaal ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Vraag me sowieso af, maar heb ouder symbian toestel, dus misschien eerder dan wel, maar weten doe ik het dus niet.
Maar al de gratis apps die er zijn, hoe zit het met het legaal of niet legaal zijn er van, of hier iemand kan vertellen hoe dat zit misschien.

Ps naar zoeken op net krijg ik vooral sites voor advocaten apps.

Ps Niet dat zal verwijderen van toestel meteen misschien, maar als dan overtreed wil ik het weten ook (........a.u.b.).
 
Als je de apps van de officiële site van de maker haalt en ze zijn gratis dan is het in orde. Als je de apps van een andere site afhaalt en/of je moet met een keymaker of crack aan de gang is het foute boel. Ook gratis versies van apps die normaliter (veel) geld kosten zijn meestal niet zuiver op de graat, zeker als ze niet van de officiële site van de maker komen.
 
Was ooit een ovi store, maar die bestaat dus niet meer. Op sites van makers van appje waar het o.a. om ging alleen apps voor andere mobiele platformen, gratis toevallig, zag ik, maar zal wat anders zijn dan ik heb misschien. Heb freesigner en rompatcher op telefoon, weet niet wat het zijn, maar zonder dat kon ik nog geen eier timer installeren (bij wijze van). Heb geen velden omzeild waar code moest ingevuld of zoiets.
 
Freesigner lijkt me wel legaal even nader bekeken, staat wat vermeld over Italiaanse wetgeving of iets, dus da's tenminste iets in de richting van correct lopen doen..
 
Ps Over apps van offici:ele site van makers er van, zie zover alleen maar voor vooral android en iphone. Dus niet of moeilijk op die manier voor symbian nog wat te vinden.
 
Ik krijg het gevoel dat je in dialoog bent met je zelf onder tussen in dit topic ?
Gr.
Pred..
 
Ja, haakt vanzelf misschien weer iemand aan, hoopte ik (denk ik). Was dus ook nog zo, en in afwachting van misschien nog verdere, nu dus. De uwe was al ietwat van een opkikkertje alvast. Toch fijn.
 
Dit bedoel ik niet naar jou toe als zijnde onzinnig aan vragen stellen, maar puur omdat er geen reacties komen op jouw topic.
Gr.
Pred..
 
Controlleer C:\Windows\drivers\etc\hosts. Als hier een aantal regels staan met websites van programma's die op je computer staan, dan moet je die weghalen. Om het op te slaan moet je een kopie aanmaken op bijvoorbeeld je bureaublad en die dan terugplaatsen in de map. Controlleer ook je Geavanceerde Firewall instellingen of er geen programma's met illegale licentie internetblokkades bevatten. Deze blokkades moet je uitschakelen zodat het programma de licentie kan controleren.
 
@hekje47 Ik denk niet dat Windows iets te maken heeft met de vraag van GeWij.

GeWij gebruikt zijn apparaten graag zo lang mogelijk, vermoed ik.
Zijn vraag gaat over een apparaat dat draait op Symbian. Symbian is een besturingssysteem voor pda's en telefoons, maar de ontwikkeling en ondersteuning van Symbian is gestopt in 2012: Symbian - Wikipedia

Nu weet ik niet precies over welke oude telefoon het gaat. In eerdere topics had GeWij het over:
1. Nokia C5-00; zie hier voor dat toestel: bol.com | Nokia C5-00 - Zwart
2. Nokia 2330; zie hier voor dat toestel: Nokia 2330 Classic specificaties

Als GeWij een wat modernere app voor een van die telefoons zoekt, dan zal hij alleen versies vinden voor iOS (de iPhone) en android.
Ik denk niet dat iemand nog nieuwe (versies van) apps maakt voor een besturingssysteem dat al jaren niet meer ondersteund/ontwikkeld wordt.
Als hij echter ergens een gratis (oude) app vindt voor de Symbian versie die op zijn telefoon draait, dan kan hij die installeren, als hij weet hoe dat moet...

Ik kan hem daar niet mee helpen. Ook ik doe graag wat langer met mijn apparaten. Mijn Nokia 3410 is 15 jaar oud, maar daar kan ik alleen maar mee bellen. Apps installeren is niet mogelijk. Heb ik ook geen behoefte aan.
 
Dit bedoel ik niet naar jou toe als zijnde onzinnig aan vragen stellen, maar puur omdat er geen reacties komen op jouw topic.
Gr.
Pred..
Oh, had niet raar gevonden als wel zo bedoeld was, meestal wacht iemand misschien op reactie voordat die zelf weer wat post, maar oké, anders bedoeld: " soort van oproep van, hé, iemand die even wil reageren, dan aardig dat je ff voor me op kwam, als andere bedoeling was, dan snap ik niet helemaal welke dat dan was, maar hé, alles te weten maakt niet gelukkig. Hoe,alweer toch wat reacties, toch weer wat, niet ?
 
@hekje47 Ik denk niet dat Windows iets te maken heeft met de vraag van GeWij.

GeWij gebruikt zijn apparaten graag zo lang mogelijk, vermoed ik.
Zijn vraag gaat over een apparaat dat draait op Symbian. Symbian is een besturingssysteem voor pda's en telefoons, maar de ontwikkeling en ondersteuning van Symbian is gestopt in 2012: Symbian - Wikipedia

Nu weet ik niet precies over welke oude telefoon het gaat. In eerdere topics had GeWij het over:
1. Nokia C5-00; zie hier voor dat toestel: bol.com | Nokia C5-00 - Zwart
2. Nokia 2330; zie hier voor dat toestel: Nokia 2330 Classic specificaties

Als GeWij een wat modernere app voor een van die telefoons zoekt, dan zal hij alleen versies vinden voor iOS (de iPhone) en android.
Ik denk niet dat iemand nog nieuwe (versies van) apps maakt voor een besturingssysteem dat al jaren niet meer ondersteund/ontwikkeld wordt.
Als hij echter ergens een gratis (oude) app vindt voor de Symbian versie die op zijn telefoon draait, dan kan hij die installeren, als hij weet hoe dat moet...

Ik kan hem daar niet mee helpen. Ook ik doe graag wat langer met mijn apparaten. Mijn Nokia 3410 is 15 jaar oud, maar daar kan ik alleen maar mee bellen. Apps installeren is niet mogelijk. Heb ik ook geen behoefte aan.
Heb die ik hier had net tweedehands gekocht, vanwege geheugenkaart mogelijkheid eigenlijk alleen, maar kreeg smaak wel iets te pakken, met zien wat allemaal in kleine toestel was "gepropt".
Heb oude pentium 4 ,wilde altijd nog proberen met ssd ding wat aan de gang te krijgen, heb "ook" die tik wel wat, gewoon apparaten gebruiken die afgestemd zijn op wat nodig is, dan er ook wel klaar mee zijn (zo lang mogelijk). Denk omdat nogal snel gaat sinds jaar of twintig voor mijn idee, daarvoor stond nooit echt stil bij verjaren van apparaten. Ik ga stoppen nu, voor ik verzand in ellen lange beschouwelijkheden die (zoals......soms ! achteraf) kant nog wal slaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@GeWij
Precies wat je zegt, je hebt nu wel mooi wat reacties gekregen op jou vragen en daar gaat het om op een forum, dat je hulp/advies krijgt over je vraag en hopelijk heb je wat aan de antw van porrelaar.
Gr.
Pred..
 
Misschien voorbeeld handig, is een site genaamd Phonekey, allemaal gratis wat daar is te downloaden, iemand die daar wat van weet, of dat legetiem is, kan het me haast niet voorstellen. Andere kant, ook vreemd dat nergens bijna voor symbian nog word verkocht, dus mijn eigen kijk erop hoe dat werkt is nogal slecht denk ik. Vond ook nog bv Applist, met enkele betaalde maar meeste gratis wat daar is te vinden, lijkt wat betrouwbaarder, maar een wat magertjes aanbod.

Ps Hoor ik niks meer, dan Tetris voor 1,99 (of wat het was) er maar op, tevreden stellen maar er mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet Phonekey, maar Phoneky.
Je bedoelt waarschijnlijk deze website: PHONEKY - Symbian Apps
Daar staan allemaal gratis Symbian apps. Niks illegaals aan, volgens mij.
Klik op een van die apps. In het scherm dat daarna wordt geopend, kun je nalezen voor welke Nokia toestellen die app geschikt is. Kijk dan of jouw Nokia type erbij staat.

vreemd dat nergens bijna voor symbian nog word verkocht
Dat is niet vreemd. Er worden ook geen apps meer gemaakt en verkocht die specifiek geschikt zijn voor Windows 95.
Symbian is iets uit het verleden. Er zullen niet zoveel mensen meer zijn die nog gebruik maken van een smartphone die draait op Symbian.
De meeste smartphones draaien tegenwoordig op een versie van android.

GeWij is nog iemand van de oude stempel die graag zolang mogelijk met een apparaat doet.
Tegenwoordig leven we in een wegwerpmaatschappij. Na een paar jaar kunnen sommige smartphones nog maar nauwelijks gebruikt worden. Ze krijgen dan al geen updates meer. Nieuwe versies van apps kunnen dan niet draaien op de oude versie van android die op die smartphone staat. Veel mensen voelen zich dan gedwongen om maar weer een nieuwe smartphone aan te schaffen, waarop een nieuwere versie van android staat, zodat je ook gebruik kunnen maken van nieuwere apps.
 
Raar eigenlijk dat niet net als pc, besturing gewoon te upgraden is. Zover komt het vast nog wel 's, met het voortschrijden (of razen) van het héle gebeuren..
 
"Heldere" idee om te kijken of voor android te krijgen is, en wat dat dan event. zou kosten, daarvoor was die gratis (alleen reclame er bij), dus zal wel goed zitten. Ga nu gouw kappen erover, toch misschien iets veel tijd verspilling alweer aan dit. Een bedankje nog, doeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan