• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis MySQL database

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman0002

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Geacht forum,


ik zou graag SQL willen downloaden en installeren, maar ik weet niet of er een gratis versie daarvan is.
en zijn er ook nederlandse tutorials daarvan om het te leren?


alvast vriendelijk dank voor de antwoorden terug


groet Herman
 
Hallo,

Hier kun je een gratis proefversie downloaden en gebruiken voor 180 dagen.

Ik ben er zelf niet mee bekent maar op Youtube zijn er verschillende video`s te vinden.
Maar die zijn vooral in het Engels, maar er zijn wel wat Nederlandse video``s te vinden, maar ik weet niet of dit is wat jij zoekt.



Hier vind je van 1 persoon meerdere video`s
 
Dank je wel Aarie25 en Maulem, ja het is voor mijn allemaal nieuw, ik weet er nog weinig van af.
maar bij die site van mysql.com ben ik al geweest maar dan heb je een licencie nodig?
of heb ik iets verkeerd dan gedaan?
maulem wat bedoel je precies met een ontwikkelprogramma?
en ik ben ook op zoek naar een goed boek ,maar het is denk allemaal engels, en je heb zoveel boeken ,maar welke is voor een beginner de beste.
en er staat zoveel informatie op het internet,dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
en ik het graag leren hoe het werkt.
alvast bedankt Aarie25 en Maulem
 
phpMyAdmin is de database waarmee de meeste scholen beginnen met webscripting. Kan je lokaal op je PC installeren. In het Nederlands. Zeer eenvoudig.

 
Hallo Rubensky,

Dus dan heb ik MySQL Niet nodig?
Of heb ik ze alle twee nodig
 
maar bij die site van mysql.com ben ik al geweest maar dan heb je een licencie nodig?

Nee, de downloads die ik aangeef zijn gratis.

maulem wat bedoel je precies met een ontwikkelprogramma?

Je zult toch de data ergens vandaan moeten halen c.q. voor de dag moeten toveren in een uiteindelijke user interface. Maar goed, je kunt natuurlijk ook enkel SQL oefenen. Voor MySQL is er een gratis Workbench waarmee je alles met tabellen kunt doen, dus tabellen aanmaken, data invoeren en wijzigen, uitvragen. Installeer dit pas als je MySQL Server hebt geïnstalleerd. De Workbench: https://dev.mysql.com/get/Downloads/MySQLGUITools/mysql-workbench-community-8.0.18-winx64.msi

Let op dat je de users en passwords die je aanmaakt tijdens het installeren van MySQL, onthoudt. De Workbench heeft deze gegevens namelijk nodig om op de database in te loggen.
Bekijk bijlage MySQL Workbench.mp4
 
Hallo Maulem,

tijdens de mysql installer krijg ik nu een scherm voor me van type en networking waaar al wat is aangevinkt maar ik weet niet of dat al allemaal standaard goed is, en dan krijg ik nog 4 schermpjes waar wat aangevinkt of ingevuld moet worden en ik weet niet hoe dat nog moet.
kun je mijn misschien hierbij helpen of is er een handleiding voor dat?

groet Herman
 
ik heb toch alles goed geinstalleerd gekregen, maar ik heb de programma's nu wel erop staan, maar nu wil ik er nog mee leren werken, wat is dan nu het beste als beginner om er mee te leren werken stap voor stap.
 
Het beste kan je gewoon een beetje gaan proberen. Als er dan iets is waar je niet uitkomt kan je het hier vragen.
 
Eens met @Rubensky : maak zelf een paar tabellen aan en voeg wat data toe. Vraag zo'n tabel daarna uit met WHERE. Bijgaand twee CREATE TABLE statements die je kunt gebruiken om tabellen te maken. Hier wordt ervan uit gegaan dat je reeds beschikt over een schema met de naam kippenfarm.

SQL:
CREATE TABLE kippenfarm.kippenstal (
  StalID int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  soort_kip varchar(45) NOT NULL,
  aantal int(11) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (StalID)
)

CREATE TABLE kippenfarm.personen (
  PersoonsID int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  Achternaam varchar(255) NOT NULL,
  Voornaam varchar(255) NOT NULL,
  Adres varchar(255) NOT NULL,
  Plaats varchar(255) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (PersoonsID)
)
 
@maulem Zo zou ik het ook doen. Maar misschien is het voor TS makkelijker om eerst wegwijs te worden in de grafische omgeving.
 
Is Oracle MySQL niet onbeperkt gratis te gebruiken?
 
Ja natuurlijk. Dat is MySQL en die is opensource.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan