• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis prog voor titels van audiobestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik heb een massa audio- en videobestanden. Is het mogelijk om daar een (tekst)lijst van te maken (Word of txt enz.)? Met dir lister lukt dat niet omdat er balken in het programma zitten. En met prrint screen kun je niet alfabetiseren...
 
Nee, helaas. Dat is het niet. Wel dank voor het meezoeken...!
De bedoeling is van een lijst met audiobestanden (mp3, wave, video enz) gewoon een tekstlijst te maken. Hier een voorbeeld van dir lister, maar die werkt niet (met een balk erdoorheen..)
Je moet dan zo'n lijst ook kunnen bewerken (met excel, word of txt. ), zoals bijv. alfabetiseren .knippen, wijzigen enz.
[URL]https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a3a8f94de77c/5a3a8f94d5fbb-tekst.jpg[/URL]
 
Powershell...

Start Powershell op
Blader naar de map waarvan je de inhoud naar een tekstbestand wilt hebben

Code:
gci * | Export-Csv -NoTypeInformation -Delimiter ";" Inhoudtekst.csv

Later kun je dit bestand in Excel bewerken.
 
Als je erg veel bestanden hebt dan kan je beter eens overwegen er een database van aan te leggen. Een soort Document Management System. Maar dan voor je audio bestanden.
 
Als het een eenmalige actie betreft, dan de Trialversie downloaden en zo laten, denk je het vaker nodig te hebben dan een licentie kopen. (Directory printer)

Glenn Alcott Software
 
Als je erg veel bestanden hebt dan kan je beter eens overwegen er een database van aan te leggen. Een soort Document Management System. Maar dan voor je audio bestanden.

Ik heb er een aantal bekeken en gedownload, maar er zit geen kop of staart aan. Bovendien gaat het mij alleen om een lijst van aanwezige bestanden. Daarom is dirlister zo handig. Die is altijd gratis geweest maar nu zit er een werkbalk doorheen en ik weet niet hoe die te verwidjeren.

Ik heb nu dit gevonden maar weet er geen raad mee. Iemand wel?

http://www.hot.ee/dukelupus/

DirLister is a tool for quickly listing directory contents. It can be run either from GUI or Windows Explorer shell right-click menu ("List Directory" or "List Drive"). In latter case, UI will not be opened and the settings that user has set from there will be used. Output file will be put to current folder (ie from where you selected the folder and right-clicked) or, in case of the drive, to the base directory of the drive being listed.

Visit my home page if you need more information or have bugs to report.

DukeLupus

====================================
Version info.

10/apr/2005 v1. First release.
 
Sorry! Ik weet niet hoe dit werkt. Ik heb 6 Windows Powershell's.
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a3acc4558b87/5a3acc4554fa4-Powershell.jpg

Hoe kom ik dan bij een map? En wat is de code?

Windows Powershell is degene die je moet hebben. De eerste in je rijtje.
Wil je het als script bewerken en opslaan, dan kun je Windows Powershell_ISE gebruiken.

Om naar een map te bladeren kun je het DOS-commando CD gebruiken. De Powershell variant is "Set-Location".

Met het commando "gci" (= Get-ChildItem) krijg je de inhoud van de huidige map, vergelijkbaar met het dir-commando. Wil je ook de onderliggende mappen doorzoeken, gebruik dan de switch "-recurse".

Code:
gci * -recurse | Export-Csv -NoTypeInformation -Delimiter ";" Inhoudtekst.csv
 
Sorry, maar ik beheers die DOS-commando's niet meer. Dat was halverwege de jaren 80 dat ik daar nog mee werkte, met name voor Atari en een 286 computer. Dat zou nu voor een dergelijk gewenst programma toch niet meer hoeven...?
 
UPDATE!
Ik heb het inmiddels zelf gevonden! Blijkt dat ik geen DIR LISTER moet hebben, maar DIRECTORY LISTER. Die werkt uitstekend en is gratis en in het Nederlands
 
Gefeliciteerd.
 
Mooi. Ik zal dit topic op opgelost zetten.
 
Dank jullie allen. Wellicht toch nog handig voor degenen die ook zoiets zoeken...!
 
Mooi dat het is opgelost. Powershell is op dit moment de scripttaal voor het Microsoft platform.
Voor eigenlijk alles wat je zou willen doen, is er een Powershell oplossing.
 
Mooi dat het is opgelost.
 
Helder, maar voor mijn toepassing veel te ingewikkeld en niet praktisch. Zo is het goed!
 
Als het voor jou nu goed werkt, is het voor jou opgelost. Prima toch?
 
Inderdaad, en wellicht voor anderen ook handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan