• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis software voor ledenadministratie gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterTazz

Nieuw lid
Lid geworden
23 jan 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Ik ben op zoek naar een gratis ledenadministratie software waarin ik verschillende lesgroepen kan selecteren en daarbij ook de aanwezigheid kan selecteren als een lid wel of niet bij de training is geweest. Helaas heb ik te weinig kennis om zelf zo iets te maken.
 
Kan ik wel voor u in elkaar steken maar dan heb ik meer gegevens nodig. Wat moet er allemaal inkomen?
Naam, voornaam lesgroep geboortedatum aanwezig (ik zeg maar wat)
 
Kan ik wel voor u in elkaar steken maar dan heb ik meer gegevens nodig. Wat moet er allemaal inkomen?
Naam, voornaam lesgroep geboortedatum aanwezig (ik zeg maar wat)
Het volgende moet erin te komen staan:
Voornaam, achternaam, man of vrouw, geboortedatum, Adres, postcode, woonplaats, email, telefoon nr , mobiel nr, sport ( judo, karate, aikido,conditietraining, G judo ), lid nr ( 1 tot 250 ), lesgroep nr ( 1 tot 15 ). Op de presentielijst moet we de volgende gegevens zien , voornaam , achternaam, telefoon nr, mobiel nr, sport, lid nr , lesgroep nr en moeten we iedere dag kunnen aanvinken of selecteren dat de leerling wel of niet aanwezig was. Een graag zou ik dan de afwezigheid per kwartaal in een overzicht willen inzien.
 
Als dat zou kunnen :).
Snap je een beetje wat ik wil :)
 
Kijk eens of dit in de richting komt.
In het tabblad leden kan je de leden invullen. Het is vrij duidelijk. Bij een nieuw lid,vul de gegevens in en druk op nieuw.
Wil je gegevens aanpassen, selecteer het lid in de lijst,verander de gewenste gegevens en druk op aanpassen.
Je kan een lid zoeken op achternaam, vul gegevens in in het zoekveld, de gegevens die niet beantwoorden aan de zoekcriteria verdwijnen uit de lijst.
Je kan een steekkaart maken en opslaan als PDF,selecteer het lid in lijst.
Bij presenties, kies een datum,na het verlaten van het datumveld krijg je automatisch het juiste kwartaal.
Na het kiezen van de sport en de lesgroep krijg je een gefilterde lijst. Selecteer nu aanwezig Ja of Nee en selecteer nadien alle leden die aanwezig of afwezig zijn, druk daarna op invullen.
Is er iemand afwezig wordt die ook weggeschreven naar het juiste kwartaal tabblad.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
De bijlage bevat het Excel bestand en het mapje waar de steekkaarten worden opgeslagen. Beide moeten in dezelfde folder zitten.
(zipje,eerst uitpakken)
 

Bijlagen

  • Ledenadministratie.zip
    118,3 KB · Weergaven: 28
Kijk eens of dit in de richting komt.
In het tabblad leden kan je de leden invullen. Het is vrij duidelijk. Bij een nieuw lid,vul de gegevens in en druk op nieuw.
Wil je gegevens aanpassen, selecteer het lid in de lijst,verander de gewenste gegevens en druk op aanpassen.
Je kan een lid zoeken op achternaam, vul gegevens in in het zoekveld, de gegevens die niet beantwoorden aan de zoekcriteria verdwijnen uit de lijst.
Je kan een steekkaart maken en opslaan als PDF,selecteer het lid in lijst.
Bij presenties, kies een datum,na het verlaten van het datumveld krijg je automatisch het juiste kwartaal.
Na het kiezen van de sport en de lesgroep krijg je een gefilterde lijst. Selecteer nu aanwezig Ja of Nee en selecteer nadien alle leden die aanwezig of afwezig zijn, druk daarna op invullen.
Is er iemand afwezig wordt die ook weggeschreven naar het juiste kwartaal tabblad.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
De bijlage bevat het Excel bestand en het mapje waar de steekkaarten worden opgeslagen. Beide moeten in dezelfde folder zitten.
(zipje,eerst uitpakken)


Bedankt, ik ga van het weekend kijken of ik hier mee wat kan, ik hoop van wel :). Je hoor dan nog van me.
 
Bedankt, ik ga van het weekend kijken of ik hier mee wat kan, ik hoop van wel :). Je hoor dan nog van me.

Is het mogelijk om maandelijks een lijst uit te printen waarin op staat welke lid in de les hort te zitten en dat hij dan kan aankruisen dat hij aanwezig was. En zou graag per kwartaal willen zien of een lid wel of niet aanwezig was. Want ik zou alleen dit
DatumVoornaamAchternaamSportLesgroep
 
De kwartaal overzichten zijn nu van de afwezigen maar dat kan aangepast worden.
Waar haal ik de gegevens vandaan om die maandelijkse lijst te vullen?
 
Is het mogelijk om maandelijks een lijst uit te printen waarin op staat welke lid in de les hort te zitten en dat hij dan kan aankruisen dat hij aanwezig was. En zou graag per kwartaal willen zien of een lid wel of niet aanwezig was. Want ik zou alleen dit
DatumVoornaamAchternaamSportLesgroep
Kan je daarvoor in Word niet snel zo een lijstje maken? Hoeveel leden zou je zo willen bijhouden? Want het lijkt me misschien nogal veel werk om voor een grote vereniging dat manueel bij te houden.

Wij waren voor onze voetbalclub ook op zoek naar een goed systeem. Na lang zoeken hebben we een goed systeem gevonden waarmee we onze ledenadministratie kunnen bijhouden en waarmee we gemakkelijk een nieuwsbrief kunnen versturen (Stamhoofd). Wat ook echt handig is, is dat het op mijn android smartphone werkt. Binnenkort gingen ze nog een echte app lanceren. Je kan het gewoon gratis gebruiken.

Maar daarnaast zijn er nog tal van andere tools die je zou kunnen gebruiken, sommige zijn daarvan wel gratis. Andere moet je maandelijks een bedrag betalen. Misschien kan je hier eens kijken: Capterra: Ledenadministratie software vergelijken
 
@Adbrosaur,

Het heeft geen zin en is niet wenselijk om te reageren op een oud topic,
dit topic is namelijk van 7 februari 2020.
Heel fijn dat jij een inbreng doet in ander mans problemen, maar let dan aub wel even op de datum :)
 
Ik had er nog even mee gewacht of er nog een reactie kwam.
Maar bij deze op slot gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan