• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Groep outlook doorgeven aan anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Vaak hier
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
772
Waarderingsscore
2
Ik heb in outlook een groep aangemaakt met alle e-mail adressen van de club waarvan ik lid ben.
Nu zou ik graag deze groep willen delen met andere leden.
Op internet heb ik wel wat uitleg gevonden van Microsoft, maar ik geraak er niet aan uit.
Waarschijnlijk is de inhoud van hun uitleg te gecompliceerd voor me.
Ik heb outlook 2013.
Weet hier soms iemand raad mee?
 
Delen van bestanden en mappen kan alleen via de cloud - waarbij dan geregeld is wie wel en wie niet de betreffende map mag openen.
Ook zal de cloudverbinding voor de degenen die die map in mogen kijken toegankelijk moeten zijn.
 
Hetgeen ik in feite zou willen is, de betreffende groep exporteren naar (weet ik veel), dit document doorsturen naar een ander lid. Zodanig dat dit ander lid op vrij eenvoudige wijze dit kan importeren in zijn adresboek.
Of is het mogelijk om dit soort document op mijn stick te zetten en bij die betreffende persoon in zijn adresboek te zetten?
De jongste leden zijn gemiddeld 70 jaar oud. Dus allen een beetje onbedreven in computers.
Maar ze zitten wel bijna allen op facebook!
 
Ja kan inderdaad een export maken van dat adresboek en die vervolgens laten importeren. Voorwaarde is wel dat de andere dan ook een soort gelijk mailadres gebruiken.
 
Een export van mijn adresboek maken lukt me wel.
Maar daarin staat de groep niet vermeld die ik in feite graag zou willen exporteren.
Het is enkel die bewuste groep die ik graag zou willen delen met andere leden!
 
Je kan de bewuste groep toch selecteren en specifiek die exporteren.
 
Ik heb er een prentje bijgeplaatst. Kan dan iemand me uitleggen wat ik hiermee moet doen.
Het is hiermee dat ik ten einde raad ben!
 

Bijlagen

  • Outlook_01.png
    Outlook_01.png
    20 KB · Weergaven: 8
Dit heb ik naar mezelf gestuurd.
Ik krijg een afbeelding van een map. Als ik deze open krijg ik een hoop chinees te zien.
Er staat wel achter dat het bestand 6kB bedraagt, maar er zit niets in i.v.m. e-mail adressen.
 

Bijlagen

  • Outlook_02.png
    Outlook_02.png
    2,8 KB · Weergaven: 1
@derockere : ehh, ben ik nu even afwezig of...…? Je start een nieuwe mail, adresseert 'm aan die groep en iedereen krijgt alle adressen.
 
Ja, je bent even afwezig... :)
De bedoeling is dat ook andere mensen die groep (dat werd vroeger een distributielijst genoemd) als zodanig in hun adresboek hebben.
Natuurlijk kan het op de manier die jij beschrijft, maar dan moeten alle ontvangers zelf die groep gaan aanmaken met daarin de e-mailadressen die achter Aan: in de ontvangen mail staan. Dat zou niet moeten hoeven...

Ik kopieer nu maar even de tekst die ik jaren geleden op dat andere forum plaatste, zodat derockere hem meteen kan lezen:

Open de distributielijst in de map Contactpersonen.
Klik op Doorsturen in het menu Acties (Actions, Forward).
De distributielijst wordt als bijlage in een e-mail-bericht verstuurd.
Als u dergelijk bericht met bijlage ontvangt hoeft u enkel de bijlage te slepen naar de map Contactpersonen.
 
Het is die bijlage die voor mij vol chinees staat.
Misschien d.m.v. volgend prentje?
 

Bijlagen

  • Outlook_04.png
    Outlook_04.png
    34,4 KB · Weergaven: 5
Natuurlijk kan het op de manier die jij beschrijft, maar dan moeten alle ontvangers zelf die groep gaan aanmaken met daarin de e-mailadressen die achter Aan: in de ontvangen mail staan. Dat zou niet moeten hoeven...
Da's toch geen enkele moeite? Een paar muisklikjes en voilá.
 
Laatst bewerkt:
Da's toch geen enkele moeite? Een paar muisklikjes en voilá.

Voor ons niet, dat klopt. Maar voor mensen die echt geen kaas hebben gegeten van het werken met computers kan zoiets echt een hoofdpijn dossier zijn.
 
Is Vl@s de naam van de groep die jij wil doorsturen?
Klik op die groep om hem te selecteren.

-----------------
Ofschoon ik zelf een hekel heb aan Outlook, heb ik Outlook 2016 even in gebruik genomen en daar een e-mailaccount in opgenomen.
Het adresboek was natuurlijk nog leeg. Ik maakte 1 contactpersoon aan en verstuurde die naar mezelf door te klikken op de knop Contactpersoon doorsturen. Ik kon daarbij kiezen:

5b1663c494373-Doorsturen_als_een_Outlook-contactpersoon.png


Net zoals derockere kreeg ik de keus tussen visitekaartje (= Vcard) of als Outlook-contactpersoon. Omdat ik zelf Outlook gebruik, koos ik voor Outlook-contactpersoon.
Nadat die mail verstuurd was, opende ik mijn adresboek en verwijderde ik de zojuist aangemaakte contactpersoon, zodat mijn adresboek weer helemaal leeg was. (Dat hoeven anderen natuurlijk niet te doen. Maar ik moest dat nu wel doen om duidelijk te maken hoe het werkt...)
De verstuurde mail kwam even later binnen in mijn Postvak IN. Met als bijlage een Outlook-item. Dat is natuurlijk de verstuurde contactpersoon:

5b166a3fa72dd-contactpersoon_verzenden_-_Outlook.png


Openen van de bijlage is niet nodig. Sleep het Outlook-item gewoon naar het pictogram van het adresboek. Dat wordt in Outlook 2016 aangegeven door het pictogram met de twee poppetjes.

Daarna opende ik mijn adresboek... en ja hoor, die contactpersoon stond er weer in.
De bijlage was bij mij een .msg bestand van 23 KB.

Ik heb geen idee of je een Outlook-contactpersoon of Outlook-groep ook makkelijk op dezelfde manieren kunt importeren in andere e-mailprogramma's zoals Thunderbird, de app Mail van Windows 10 enz. Dat zal allemaal weer anders gaan.
Probleem is natuurlijk dat derockere niet weet of alle leden van zijn groep ook Microsoft Outlook als e-mailprogramma gebruiken. Dat lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk...
En ook als dat wel het geval zou zijn, dan zal hij niet alleen die contactgroep moeten gaan versturen naar alle leden van zijn clubje, maar hij zal er ook bij moeten vermelden hoe ieder lid die groep/distributielijst in zijn map contactpersonen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Degene die geen outlook heeft die heeft dan maar een probleempje, vind ik.
Doch de meesten zijn mee geëvolueerd hoor.
Mijn outlook ziet er precies iets anders uit dan de jouwe.
Onderaan heb ik 3 puntjes staan, als ik erop klik dan krijg je als resultaat afbeelding "Outlook_05.
Maar ik heb in de linkse kolom hetzelfde staan.
Als ik de het 'outlook item' hiernaartoe gesleept.
Doch zonder resultaat!! ??
 

Bijlagen

  • Outlook_05.png
    Outlook_05.png
    8,1 KB · Weergaven: 5
  • Outlook_06.png
    Outlook_06.png
    35,3 KB · Weergaven: 5
Ik heb geen ervaring met Outlook 2013. Misschien dat iemand nog reageert die Outlook 2013 gebruikt.
 
Ik hoop het ook!
 
Ik denk dat jij de bijlage naar een verkeerde knop hebt gesleept. Het moet een knop zijn die helemaal links onderaan in het venster van Outlook staat.
Kijk even in post #15 hoe de knop Personen eruit ziet in Outlook 2016. Dat is een knop met 2 zwarte poppetjes.
In iedere versie van Outlook kan die knop er iets anders uitzien. Op een andere pc van mij staat Outlook 2010.
Ook daar kan ik de bijlage Outlook-item slepen naar Contactpersonen. Ik laat het helemaal onderaan in deze post met een afbeelding zien.
Wat heb ik gedaan? Op mijn pc met Outlook 2016 heb ik een nieuwe groep gemaakt, die ik Familie noemde. Ik heb daarna 3 leden toegevoegd aan die groep. (Ja, jouw club zal meer leden tellen, maar het gaat hier om het principe).
Toen heb ik die groep naar mezelf doorgestuurd.
Ik opende de ontvangen mail op de andere pc, waar Outlook 2010 op staat.
Ik sleepte de bijlage naar Contactpersonen. Ik hield de linker muisknop ingedrukt, totdat de knop Contactpersonen oplichtte (dat betekent dat die knop geselecteerd is); daarna pas liet ik de linker muisknop los.
Ik maakte een nieuwe mail aan en klikte op Aan:.
Ik kreeg mijn adresboek te zien en ja hoor, daarin stond de groep Familie:

5b17c8e19b81f-Groep_Familie_staat_in_Adresboek.png


Het is dus van belang dat je de bijlage sleept naar de knop Contactpersonen die helemaal linksonder staat in het venster van Outlook.
Maak anders een printscreen van Outlook 2013 waarop alleen die hoek zichtbaar is. Dan kan ik je waarschijnlijk wel vertellen naar welke knop je de bijlage moet slepen.

Hier dan de afbeelding waarin ik laat zien waarheen je de bijlage moet slepen in Outlook 2010:

5b17c63596471-Groep_slepen_naar_Contactpersonen_in_Outlook_2010.png


Zoiets moet toch echt ook mogelijk zijn in Outlook 2013.
 
Laatst bewerkt:
In post #16 het eerste prentje is zoals het op mijn PC eruit ziet.
Dat is de knop met drie blauwe bolletjes.
Ik heb het dus nogmaals geprobeerd, nu met de vermelding "hierheen kopiëren als Contactpersoon met bijlage", dus nogmaals NOPE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan