• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

GTX 1060 geschikt voor mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCrookieHarm

Nieuw lid
Lid geworden
28 apr 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen

Aangezien mijn computer nu al een aantal jaar oud is. (ongeveer 6-7 jaar) krijg ik steeds meer problemen met het spelen van de nieuwere games. Daarom kwam ik op de gedachte om een nieuwe GPU te kopen. Mijn oog viel op de GTX 1060 omdat dit (voor mijn ogen) een krachtige GPU is voor een prijs die ik er voor over zou willen hebben. Nou heb ik het probleem dat ik heel weinig weet over computers en ik nu dus elk onderdeel, elk chipje en elke connectie moet gaan opzoeken of het werkt met mijn huidige moederbord. En daar is het probleem, ik heb geen idee welk moederbord ik heb, en welke dingen ik op moet letten. Weten jullie misschien welke moederbord ik heb, en of de GeForce GTX 1060 geschikt is daar voor.

De GPU die ik nu gebruik is een GeForce GTX 460.
overige gegevens: http://www.dell.com/support/home/nl/nl/nldhs1/product-support/product/studio-xps-8100/manuals
Als er nog gegevens nodig zijn, vraag ze maar, en ik hoop ze jullie te kunnen geven.

En als de GTX 1060 niet geschikt is, wat is dan wel een goede GPU om te kopen. (Ik wil er niet meer dat €350 voor betalen.)
 
mijn service tag is: 5B9WXJ
mijn voeding is 350W
Dus beetje raar dat die GPU die er nu in zit een min. system requirement van 450W heeft. Dan zal die GTX1060 dus geen enkel probleem zijn.
 
dan ga ik hem binnenkort kopen, dankjewel voor het helpen.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Aanschaf en Advies.
 
350 watt lijkt me wel erg weinig. Houd er wel rekening mee dat deze, toch al wat gedateerde, voeding misschien onvoldoende is.

Dus mocht je bij zware belasting problemen ondervinden, dat weet je in welke hoek je mogelijk de oplossing vind.
 
Ding heeft een normale mid-tower diepte, bijna 46cm, in de war?
 
Ding heeft een normale mid-tower diepte, bijna 46cm, in de war?

Niet echt, case is 45cm diep maar binnen is er veel minder ruimte voor een videokaar (HDD mount, cables, ...)
 
bedankt voor alle informatie, dan ga ik ook overwegen een andere voeding te kopen van minimaal 500W. Het enige probleem waar ik nu nog mee zit, is of ik genoeg luchtcapaciteit heb om een open air GPU te plaatsen aangezien deze de lucht weer de computer in blaast, in tegenstelling tot een blower die alle lucht direct naar buiten blaast. (heb ik ergens gelezen, geen idee hoe groot probleem dit is.)
Hieronder een foto van de luchtstroom hoe deze ongeveer door mijn computer beweegt. (de pijlen van onder komen vanuit de zijkant van de case). ik heb maar 1 losse ventilator die de lucht van in de computer naar buiten blaast, die zie je duidelijk links in het midden zitten.
zou het helpen een 2e ventilator te plaatsen. ik dacht zelf rechtsonder aangezien dat de enige plek is om er een te plaatsen.image-2018-04-30.jpg
 
Case zit al vol genoeg, zou er niks bijsteken, gaat m.i. toch niet veel veranderen. En zoals reeds gezegd, let op de lengte van de videokaart voor je er een koopt. Steek een roostertje in je zijpaneel, dat helpt ook al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan