• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hard-disk drive failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco van den Tweel

Bekend gezicht
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
152
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met een computer. Hij geeft de foutmelding Hard-disk drive failure. Ik heb de harde schijf al losgemaakt en weer vast gemaakt. Hij wordt ook niet in de bios herkent. Ik denk dat de harde schijf kapot is.

Daarvoor startte Windows 10 wel af en toe op. De ene keer wel en de andere keer niet.

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
 

Bijlagen

  • Hard-disk boot failure.jpg
    Hard-disk boot failure.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 12
  • Sata niet herkent.jpg
    Sata niet herkent.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 11
Hallo Marco, als een HD of SSD niet meer in het bios/UEFI wordt gemeld en de drive is goed aangesloten, dan is het einde verhaal.
Alle data op die HD zijn daarbij verloren.
 
Koop een nieuwe, éénmaal dit soort problemen worden alleen maar erger, tijd voor een SSD?
 
🙄 als je die foutmelding al had voor dat je de harde schijf had los gekoppeld
dan heeft die de geest opgegeven, en is het tijd voor een nieuwe SSD
het is zoals Lange Pier al zegt ,het word dan steeds erger met problemen
 
Heel kleine mogelijkheid bij een desktop:
probeer een ander datakabeltje en een andere voedingsaansluiting uit de PSU. Je kan b.v. de SATA datakabel van een eventueel aanwezige CD/DVD omwisselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan