• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijf beveiligen met password

Status
Niet open voor verdere reacties.

avanti

Senior Member
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Bestaat er een mogelijkheid om je harde schijf te beveiligen met een password ?
Mijn c-schijf is onderverdeeld in 4 partities, dus c,d,e,f. Echter op de d schijf staat vertrouwelijke informatie waar ik eigenlijk alleen toegang wil hebben als je er op dubbelklikt. Kan dat eigenlijk wel zo'n beveiliging?
 
Vista heeft zoiets als jij bedoelt, kan niet direct op de naam komen. Wil je iets anders dan Vista? Probeer dan HDD Password Protection!

Succes!
 
voor wie moet hij beveiligd zijn? voor andere gebruikers, voor jezelf voor derden, tegen het verwijderen van bestandne enzovoorts?
 
Je kunt een hele schijf encrypten met truecrypt. www.truecrypt.org
Je kunt ook een gedeelte van de schijf encrypten, en dat zelfs onzichtbaar maken.
 
Mijn stukje lijkt, in vergelijking met die van jullie, een reclame stukje :'].

TrueCrypt is inderdaad een goed alternatief voor de Vista methode, zeker als je geen Vista hebt!
 
Ik heb geen Vista maar XP. Ik heb eens een Imoga ZIP drive gehad en die schiijfjes kon je beveiligen met een password. Dus ik dacht, dan moet dat eigenlijk ook kunnen met een harde schijf.
 
Er zijn wel harddisks met hardwarematige encryptie. Geen idee wat ze kosten, maar ik gok duur. Probeer truecrypt gewoon eens.
 
Ga het proberen. Bedankt !
 
Wat doet truecrypt precies? Lijkt me wel handig voor op een lan party als de politie zou binnenvallen ofzo :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan