• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde Schijf Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casperbon

Nieuw lid
Lid geworden
20 apr 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Ik was bezig met het op mijn computer zetten van Hackintosch (Mac OS op normale PC). Ik had een bootable USB gemaakt, via BIOS de USB als eerste boot option gezet en de SATA configuration op AHCI gezet. Computer opnieuw opgestart en hij boot gewoon op de bootable USB, so far so good. Ik heb trouwens UniBeast van tonymacx86 gebruikt. Dus ik kreeg eerst een boot-up menu, zoals ik de bijlage. Hier ging alles nog goed, er stonden twee Windows hard disks en een bootable USB. Dus ik start de USB met MacOS. Ik kom bij de installatie om te zien dat het deel van de schijf waar ik een apart leeg had gemaakt er niet tussen stond. Dit kon om allerlei redenen zijn dus ik had geen paniek, ik wilde gewoon terug naar Windows om dit even op te lossen. Toen begon het, BIOS kon de SATA met Windows (C:) niet meer herkennen, ik heb alle draden geprobeerd met een andere harde schijf dus aan de draden ligt het niet. Heb de kabel in verschillende SATA poorten gedaan, haalde ook niks uit. Ik heb niet de kans gehad om de harde schijf te proberen in andere laptops of computers. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dat in de tussentijd iets veranderd heeft. Ik hoor het graag want ik zit nu vast, ik kan MacOS niet installeren zonder een belangrijke schijf (andere dan die niet herkend word) te formatteren en ik kan Windows niet in.
 

Bijlagen

  • 3629E240-4723-43D5-92FC-7EB202704D7C.jpeg
    3629E240-4723-43D5-92FC-7EB202704D7C.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 3
Je schrijft dat om Hackintosh te gebruiken, je in het Bios de boel op AHCI gezet hebt.
En nu start de Windows HD niet meer op - waarop stond het bios dan eerder op ingesteld als het geen AHCI was?
 
Het stond eerst op IDE, maar in allebei de gevallen ziet BIOS de harde schijf niet, alsof hij helemaal niet aangesloten is. Ik merkte wel dat bij het opstarten van BIOS hij hard disks gaat herkennen, bij de port van mijn harde schijf staat hij dan altijd wat langer stil maar vindt uiteindelijk niks. Ik heb ook gekeken naar de timer die zorgt dat ie stopt met zoeken maar die staat al op de Max van 35.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan