• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde Schijf kan niet gelezen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

avgnhelp

Bekend gezicht
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
125
Waarderingsscore
0
Ik heb een probleem met een harde schijf(WD Elements van 1 TB). De melding die ik krijg is
"F:/ is niet toegankelijk.
Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een i/o-apparaat".

Dit is wat Schijfbeheer laat zien
111111.jpg


Is er een manier om dit op te lossen zonder een recovery software die alles door elkaar terugbrengt? Ik had er namelijk veel mappen in en alles gesorteerd.
 
Laatst bewerkt:
Desktop of notebook?
Indien desktop, dan kan het probleem veroorzaakt worden door de SATA-kabel.
Conttroleer of deze nog goed is aangeloten en of de kabelconnectors er ook nog goed uitzien.
 
Desktop of notebook?
Indien desktop, dan kan het probleem veroorzaakt worden door de SATA-kabel.
Conttroleer of deze nog goed is aangeloten en of de kabelconnectors er ook nog goed uitzien.

Destkop. Ik heb meerdere kabels geprobeerd en het is helaas niet de oorzaak..
 
Partitietabel herstellen met TestDisk, lees eerst de documentatie.
 
Partitietabel herstellen met TestDisk, lees eerst de documentatie.

Oke, ik heb de analyse gedaan. "Can't open filesystem. Filesystem seems damaged". Er is wel een partition gevonden, maar ik weet niet zeker of ik 'write' wil selecteren. Ik doe nu eerst de 'deeper search' optie dat kan een tijdje duren..
 
. . . ik weet niet zeker of ik 'write' wil selecteren.
Als je eerst een kloon van de hele schijf weet te maken, kan je daarop de reparatie proberen.
 
Zitten meer opties in om ook andere problemen te herstellen.
Screenshots hier neerzetten zou kunnen helpen.
Zolang je geen write gebruikt zijn alle opties te bekijken.

Wil je een minder spartaanse tool dan wil Minitool free vaak ook de partitietabel wel herstellen.

Eerst clonen kan idd, met ddrescue.
 
Jammer dat er nu geen resultaat gegeven wordt!
 
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht om dit te proberen maar het lijkt mij te complex om dat met ddrescue te doen, ik zit te overwegen om het toch naar een professionele service te brengen, wat dus heel wat zou kunnen kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan