• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijf moet geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fligo52

Nieuw lid
Lid geworden
21 dec 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Kan het zijn dat een externe harde schijf wisselend aan sluiten tussen computer met Windows 7 en laptop met Windows 10 problemen veroorzaakt?
Het begon met de mededeling dat dat het aangesloten volume geformatteerd moet worden. Ik heb dit steeds genegeerd omdat er verder niets aan de hand was, tot .... de schijf niet meer benaderbaar was. Daarmee ben ik nu bezig om met met easeUS proberen de data terug te krijgen. Maar nu kreeg ik dezelfde mededeling bij een nieuwe harde schijf. Snel losgekoppeld (altijd via 'veilig verwijderen').
Mijn vraag is heeft dit te maken met de wisseling tussen W7 en W10 of ...?
Het is allemaal er lastig omdat ik de PC met W7 leeg wil halen om er W10 op te zetten. Dus heb ik een extern medium nodig om mijn bestanden veilig te stellen want ik wil een schone installatie van W10 uitvoeren.
 
Het gebruik op meerdere computers kan geen probleem zijn.

Vertel eens welke schijf het is, en of het een eigen voeding heeft.
Dit soort meldingen komen wel eens voor wanneer de energie voor de schijven niet toereikend is. Bijvoorbeeld, een USB 2 poort kan soms niet meer dan 500mA leveren, maar de meeste kleine externe schijfjes zonder externe voeding gebruiken 550 tot wel 850 mA, en hebben daarmee te weinig stroom.
Ook komt het (i.c.m. het bovenstaande) voor dat de USB kabel te lang is, en soms is een meter al te lang. Lengte is namelijk weerstand, en hierdoor zakt de spanning te veel.
Zit er een vast kort kabeltje aan de schijf, probeer dan zeker zonder een verlengkabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan