• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Van mijn externe harde schijf is het stekkertje kapotgegaan. Ik heb een ander kabeltje genomen en krijg nu de melding dat er een storing is opgetreden en dat Windows de harde schijf niet meer herkent. Ik heb geprobeerd de driver te verwijderen en dan de harde schijf weer aan te sluiten, maar dat gaat niet. Als ik zoek naar driver software en dat probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat de juiste software al is genstalleerd. Ik heb een andere externe schijf aangesloten en die doet het nu ook niet meer. Het lichtje van de schijf brandt overigens wel. HELP.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou bij apparaatbeheer de usb kunnen verwijderen. Computer daarna opnieuw opstarten. Usb zou weer geinstalleerd noeten worden. Daarna de hd weer aansluiten.
 
Suggestie werkt niet.
 
Zijn het kant en klaar gekochte USB-HD's?
Vaak wil het zijn dat er niks met de HD is, maar dat de electronica in de behuizing op gegeven moment faalt.
En dat is iets wat ik met mijn zelf gemonteerde USB-HD's nog nooit heb meegemaakt.
 
Ja, het was een kant en klare van de media markt. Het gekke is alleen dat ik nu dezelfde melding krijg als ik een andere schijf plaats. Het lichtje van de schijf brandt wel en je 'voelt' dat de schijf aan het werk is. Ik heb het ook nog op een andere usb poort geprobeerd en daar doen ze het beiden ook niet. Wat ook weer gek is, is dat ik ook nu de melding krijg (bij beide hd's) op een andere laptop.
 
Windows 8.1
 
iemand nog suggesties?
 
Ik zie de schijf niet verschijnen via cmd, dus kan niet verder met dit filmpje.
 
Je ziet hem dan ook niet bij configuratiescherm/ systeem en beveiliging/ systeembeheer/ computerbeheer. En dan opslag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, dan weet ik het ook ff niet meer.
 
Staat die USB-HD ook niet in Apparaatbeheer aangemeld?

En welke Windows draait er in die andere PC?
 
Nee, staat op de mijne ook niet in apparaat beheer. Ik draai dus op 8.1. De andere draait op Windows 7. Op de andere laptop wordt nu aangegeven dat er op deze schijf een storing is (code 43) en dat Windows het apparaat niet meer herkent. Ik heb dus een andere externe HD gepakt en die wordt wel herkend op de andere laptop, maar op de mijne krijg ik ook de melding dat Windows de schijf niet herkent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wacht liever even op wat Abraham te zeggen heeft.
 
Sluit de de beide USB-HD's die het niet willen doen in de Win 8 PC daaraan aan!
Ga naar Apparaat beheer en klik USB open.
Verwijderd daar alle USB-Controllers (rechtsklik, kiezen voor "Installatie ongedaan maken".

Is dat allemaal gedaan - dan start je de PC opnieuw op.
Nadat het bureaublad bereikt is en alles is opgestart zal Windows meedelen dat er nieuwe apparaten gevonden zijn en deze gaan installeren.
Mogelijk dat hierna de HD's weer werken.
 
Nada, de schijven worden nog steeds niet herkend door Windows
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan