• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Harde schijf wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjoy

Gewaardeerd
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.017
Waarderingsscore
2
Goeden avond.
Ik heb een Acer Desktop met windows 10, dat telkens een blauw scherm aangeeft met een melding dat de pc niet goed is opgestart.
Wat ik zelf al heb gedaan, is op de F12 toets te drukken om te kijken als de pc via de harde schijf op start. Als ik de Harde schijf aangeef, staat deze bij de volgende start weer op Cd rom. Bij microsoft heb ik gekeken en moest ik in dat zwarte schem c: in tikken, dan dir en dan cd \windows\system32\config maar hier krijg ik weer een melding dat er niets gevonden is. Ik heb nu in een externe box de harde schijf gemonteerd en deze aan een andere pc aangesloten en hier kan ik wel alles zien wat op de schijf staat, dus is deze niet kapot en wel te bereiken. Weet iemand hoe ik op deze schijf kan komen zodat de pc weer normaal kan opstarten. alvast bedankt
 
Als je HD terugzet - gebruik dan een andere Satakabel - mogelijk dat daarin het euvel zit.
 
En welk type Acer?
Indien een UFI systeem dan wordt er altijd via de Windows Boot Manager opgestart en niet wat bovenaan staat bij de devices in de UEFI die foutief vaak bios wordt genoemd.

En start op met een bootable USB stick of DVD met de W10 installatiebestanden, bij een UEFI systeem kun je die ook via F12 opstarten, staan diverse repair tools en opties op.
 
Ik laat dan maandag weten hoe het is gegaan, want dan heb ik een nieuwe satakabel gekocht en de harde schijf weer aangesloten. Alvast bedankt voor de info.
 
ik heb een andere sata kabel aangesloten maar hij gaat nog steeds niet verder. ik krijg telkens een blauwe scherm met de melding dat de pc verkeerd is opgestart. Als ik op F12 druk kan ik zien dat de schijf daar wel herkend wordt.
 
Ik heb het gelezen maar ik begrijp niet wat ik moet doen. Hoe weet ik als ik een UFI systeem heb.
Het is een Aspire X3910. Desktop model.
Speccy kan ik gebruiken pas als de pc is opgestart
 
Die PC is Verkrijgbaar sinds: 22 oktober 2010 en heeft om en nabij de vijfhonderd euro gekost.
Vermoedelijk dus een standaard bios.
 
Goedemorgen. Ik heb een opstart stick gemaakt. Ik heb de pc hiermee opgestart en dat zwarte vak geopend. Ik geef dan de letter D: van het pad aan, dan cls. Dan type ik cd \windows\system32\config. hier gaat ie een stap verder maar wanneer ik windows\system32\config>md Backup in type dan krijg ik een melding dat ( het systeem kan het opgegeven pad niet vinden). In bios herkend deze de schijf wel en heb ik al een nieuwe sata kabel gemonteerd. Is er nog iets wat ik kan doen om de pc op te starten?
 
U heeft de HD al eens aangesloten op een andere computer en daar ziet u uw schijf wel, wel test dan eerst de schijf met crystaldiskinfo of deze nog wel goed is, indien ja terugplaatsen in desktop en met usb stick met win 10 erop opstarten, en dan eens kijken of je de pc kan herstellen, of anders kiezen voor verse installatie, opgepast dan is alles weg van je HD.
 
Wat je aan het doen bent ontgaat mij, waarom de D: intiepen in de CMD?, schijf hangt toch weer in
zijn eigen PC?

En de schijf was gecontroleerd toen die in de enclosure zat aan de andere PC?

Repair tools staan gewoon op die USB stick met W10.
Te beginnen met een opstart herstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan