• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
In Verkenner zie ik mijn Seagate HD met een rood kruis. Ik kan het wel gewoon openen en bestanden bekijken. Als ik deze harddisk aansluit op een usb aansluiting van mijn smart TV herkend hij hem niet. Een kleine usb stick van 16GB wordt wel herkend. Wat doe ik verkeerd?
 
Is er een grootte-limiet van externe USB schijven voor je smart-TV?

Dat de schijf ook op je laptop rare meldingen geeft doet hier nog geen bel rinkelen, mss verkeerde IP adres?
Hoe hangt de schijf aan de laptop en waarom heeft hij eigenlijk een IPadres?
 
Dat is vreemd, ik zit nu op een andere locatie met mijn laptop en het kruis is weg.
Wat betreft de aansluiting op de TV zal ik het straks nog even proberen. Ik heb wel een mail gestuurd naar de helpdesk van LG en dit is hun antwoord:

Hierbij sturen wij u de eisen voor het kunnen afspelen van bestanden via de USB aansluiting:

- USB-opslagapparaten met ingebouwde automatische herkenning of die een eigen stuurprogramma gebruiken, worden mogelijk niet herkend.
- Als u een USB-verlengkabel gebruikt, wordt het USB-apparaat mogelijk niet herkend of werkt het mogelijk niet goed.
- Gebruik alleen USB-apparaten die zijn geformatteerd met het FAT32- of NTFS-bestandssysteem van het Windows-besturingssysteem.
- Het wordt aanbevolen om gebruik te maken van een externe harde USB-schijf met een nominale spanning van 5 V of minder, en een nominale stroom van 500 mA of minder.
- Het wordt aanbevolen om gebruik te maken van een USB-hub of een vaste schijf met voeding. (Als de geleverde voeding onvoldoende is, wordt het USB-opslagapparaat mogelijk niet juist gedetecteerd.)
- Het is aanbevolen om een USB-geheugenstick met een capaciteit van 32 GB of minder of een harde USB-schijf met een capaciteit van 2 TB of minder te gebruiken.
- Als een externe harde USB-schijf met energiebesparende functie niet werkt, kunt u proberen het probleem op te lossen door de schijf uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Zie de gebruikershandleiding van de USB-schijf voor meer informatie.
 
Er staat bij sommige partities (of harde schijven?) niet alleen een rood kruis. Kijk goed onder het pictogram van die harde schijven/partities. Daar staat het kenmerk/pictogram van een netwerkverbinding onder.
Het rode kruis betekent volgens mij dat er voor dat apparaat op dat moment geen netwerkverbinding is.
Vergelijk de pictogrammen in onderstaande afbeelding:

5da858bae7618-netwerkverbinding.png


Wat voor type Seagate externe harde schijf is dat eigenlijk?
 
Probleem is opgelost,

Ik gebruikte een USB verlengkabel. Omdat de TV dicht tegen de muur staat kan ik er niet zo goed bij aan de achterkant waar de USB ingangen zitten.
Daarom een verlengkabel. Ik heb deze verwijderd en nu (met moeite) de de harde schijf rechtstreeks aangesloten. Nu wordt hij wel herkend.

Dank je wel
 
Dan is het een kwestie van stroomgebruik door de schijf. Door de langere kabel (met dus meer weerstand) zakt de voedingsspanning van 5V teveel.
Wel opletten in de toekomst of er nog andere problemen mee zijn, want het verschil tussen een korte en langere kabel is niet zo groot. Je kan (aan de schijfkant van de kabel) ook een USB hub met eigen voeding gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan