• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost hardware problemen nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd008

Nieuw lid
Lid geworden
10 mei 2016
Berichten
8
Waarderingsscore
0
beste Medeleden
ik heb een nieuwe game computer gebouwd maar vanaf de eerste dag heb ik er problemen mee waar ik niet zelf uit kom
het probleem is als ik spellen start op mijn pc crashe de games allemaal
elke spel sluit zichzelf af naar het bureaublad zonder errors of melding of het spel bevriest op het beeld
voor het vast lopen merk je in game dat het beeld 1 seconde moeilijk heeft dan crash die
windows draait perfect zonder problemen alleen games niet
nu heb ik 7 uur memtest laten draaien op mijn pc nu krijg ik hierbij error melding
alleen weet ik niet echt hoe ik hier naar moet kijken ik heb een foto van screen erbij gedaan

iemand hier ervaring met memtest? die mijn dit kan uitleggen

pc specs
i7 9700k
RTX 2060 super
gigabyte z390 aorus ultra
16gb kingston hyperx ddr4
850 watts voeding
 

Bijlagen

  • IMG_0201.JPG
    IMG_0201.JPG
    2,3 MB · Weergaven: 20
Lijkt mij het 1e reepje wat kaduuk is, is het een dual-setje dan helemaal omwisselen.

Is het geheugen 3600 of is er overclockt?
CPU memory controller werkt op 2666.
 
Ik zou ook eens proberen met de RAM-latjes apart (één per één testen met game). Zo ga je snel merken welke stuk is.
 
Omdat er zo veel fouten zijn zou ik goed opletten of er niet vuil tussen terecht gekomen is bij het insteken, een dikke haar b.v..
Of dat een reepje niet helemaal gelockt is na het insteken. De 'vleugeltjes' moeten echt tegen de latjes aan komen te liggen.

Netjes dat je het zelf zo al vond met memtest !
 
Lijkt mij het 1e reepje wat kaduuk is, is het een dual-setje dan helemaal omwisselen.

Is het geheugen 3600 of is er overclockt?
CPU memory controller werkt op 2666.

het is 3000mhz xpm profile staat op 1 meer niet
 
heb van de winkel nieuwe ram setje gekregen
heb nu 6 races gereden zonder crashing hoop dat het opgelost is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan