• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDD's problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Er zitten 2 HDD's in mijn pc van apple,nu als ik apparaten en printers open tataaaaaa...Dan
zie ik ze beiden staan,ja heb ze geformatteerd en een D drive en een E drive aangemaakt.
Nu in verkenner zie ik alleen mijn C drive staan!!??
Ik zie ze staan bij schijfbeheer(nogal logisch),maar ik zie ze ook staan bij configuratiescherm-systeem-systeembeveiliging
heb ze geconfigureerd en herstelpunten voor aangemaakt,en toch zie ik ze niet in de verkenner?
 
Maak eens duidelijke screenshot van je schijfbeheer en plaats hier.
 
5e62aa0a92d72-schijfbeheer.jpg


Alstublieft
 
de schijf 1 en de schijf 2 hebben géén schijf letter ..
schijf 1 bestaat uit 3 partities en je dient enkel de laatste partitie een schijfletter toe te wijzen ..
schijf 2 dien je bijgevolg ook een letter toe te wijzen ..
in je openingsbericht spreek je over de D en de E wel ik begrijp niet waar jij deze letters vermeld zie !
 
de schijf 1 en de schijf 2 hebben géén schijf letter ..
schijf 1 bestaat uit 3 partities en je dient enkel de laatste partitie een schijfletter toe te wijzen ..
schijf 2 dien je bijgevolg ook een letter toe te wijzen ..
in je openingsbericht spreek je over de D en de E wel ik begrijp niet waar jij deze letters vermeld zie !
Ja sorry heb ipv gewoon d: te nemen'den dee en ipv gewoon f: heb ik den ef genomen.
 
dat dien je dus aan te passen ..
je kan evenwel elke schijf een kenbare naam geven ... zie hier hetgene ik gebruik ..


Ashampoo_Snap_vrijdag 6 maart 2020_22h09m15s_001_.jpg
 
Je verwart de naam van de schijf met de letter. Die namen kan je gerust blijven houden maar je moet ze ook nog een letter toewijzen. In schijfbeheer ... klik met rechtermuisknop op "Den Dee" en kies "stationsletter en paden toewijzen" ... klik nu op "toevoegen" en vervolgens op "deze stationsletter toewijzen" kies je voor "D" (scrollen) ... OK en OK. Hetzelfde doe je met de "Den E" maar dan kies je uiteindelijk voor "E" uiteraard.
Alles sluiten, verkenner openen en warempel ... ze zullen er bij staan ;-)
 
Lukt niet,kan niet veel meer,mijn pc wordt door iemand anders beheerd en ingesteld,wat kan ik doen help aub??????
 
Rare tip dan, maar toch even proberen:
Startknop - Instellingen - bijna onderaan 'Extern Bureaublad': uitschakelen.

Desnoods verbreek je eerst de verbinding met je netwerk.
 
als iemand anders deze beheerd dan heb jij dus géén administrator rechten en ben je zelfs ook niet in staat om eender welke software te installeren ..als dit werkelijk zo is dien je de beheerder aan te spreken ..
 
5e63f48a07883-Schijfbeheer1.jpg


Ik zie d: en f: schijf nnog altijd niet in mijn verkenner???
 
Ook niet na herstart van de pc?
 
Nee,ik zie ze overal behalve in mijn verkenner,alleen de c: drive ???
Ik zie ze in apparaatbeheer,kortom overal behalve in deze computer???
En ik keek naar de stuurprogramma's van mijn muis,allemaal rare dingen.
Ik heb die windows 10 pro versie 10.0 build 10240 aangekocht op een usb stickje van 16gig
en kon niet updaten enz... Dus dankzij het forum hier ben ik naar win 10 pro versie 1909 build 18363.693
geraakt(alleen dat mbam zegt dat ik op build versie 18362.657 zit???
Dus ik nu weet ik niet hoe ik een cleane installatie kan doen,want met de versie op de usb stick ben ik terug op af.ziehier:

5e65559fd86dd-Schijbeheer2.jpg
 
5e6651c32eea1-Schijfbeheerquotum.jpg


Heb quota ingeschakeld,verder raak ik er niks uit wijs
 
Telkens als ik in de cmd msconfig ingeef dan staat het altijd op selectief opstarten,dan doe ik altijd
normaal opstarten,pc start terug op en hopla weer hetzelfde!?
 
Gaat bij mij ook zo. Geen idee nog waarom.

Nog steeds niks van die twee partities D: en F: te vinden in je Verkenner ? 😯

Open eens een opdrachtprompt, en type alleen zo'n station, dus
F:

of
D:
en druk Enter. Krijg je een foutmelding ?

Heb quota ingeschakeld,verder raak ik er niks uit wijs
Best terugzetten naar hoe het stond. Dit kan denk ik niet de oorzaak zijn, en settingen op dit punt wijzigen beter niet doen, of je raakt de weg kwijt.

Kan je een schermafdruk van je linker Verkennervenster tonen ?
 
beiden schijven (schijf 1 en schijf 2) dienen geheel verwijderd te worden zodat je 2x een niettoegewezenruimte verkregen heb , daarna maak je deze opnieuw aan ..
je kan dit via schijfbeheer zelf of je gebruikt diskpart ..
indien je diskpart gebruikt via een opdrachtprompt (administrator ) dan zijn de volgende opdrachtregels in acht te nemen .. de opdrachten zijn ..
Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je schijf 1 of schijf 2 die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter
( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter
 
betreffende de aangekochte usb stick met de Windows 10 10240 er op heeft men u in de zak gezet..want je kan gewoon via het media creation tool 1909.exe je een usb stick aanmaken zodat je versie 1909 op de stick heb staan ..
*letop waarschijnlijk eind deze maand nog komt er een geheel nieuwe versie uit bijgevolg verkrijgt men de Win 10 2004 20H1 19041.113
 
"in de zak gezet": dat moet een fraaie Belgische uitdrukking zijn voor "in de maling genomen" (en een aantal andere - hier niet te noemen - uitdrukkingen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan