• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDD's problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd Najsnarf,wat kan ik best doen om windows 10 pro op mijn pc te herinstalleren(clean install) Emi?
Ik dacht al dat er iets niet klopte,win 10 pro op een usb stick voor nog geen 40 eurie?
Wat nu?
 
heb je diskpart al toegepast op beiden schijven .. zie eerder bericht .
*waarom wil jij een verse instal ..weet dat je ook via start>instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel ..in systeemherstel kies je dan voor deze pc opnieuw instellen ...je krijgt vervolgens de vraag of je je persoonlijke instellingen en of bestanden wilt behouden ..> je kan aangeven om niets te behouden of enkel je persoonlijke instellingen ..
*klik je in systeemherstel op de regel "Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows " dan word dus ook de software van de leverancier weg gelaten denk nu aan merk pc's .

**ik zie dat er al gereageerd werd terwijl ik deze tekst aan het typen was ..
 
Let op bij die opdracht diskpart, overtuig je twee maal dat je met de bedoelde schijf en partitie bezig bent. De opdracht 'clean' wist de hele schijf of partitie, er wordt niet om bevestiging gevraagd.

Ik zag dit in een ander topic van jou:
...heb wel iets gedaan met bestandsversleuteling(heb de key op een usb stick staan),ik wordt gek...vreemde beelden,zie link:
Dat ligt misschien ten grondslag aan het probleem dat je stations niet in je Verkenner ziet: bestandsversleuteling.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllpppppppppppppppppppppppppppppp
Je doet wat te veel dingen tegelijk, en verliest overzicht van wat wat veroorzaakt. Tandje terug zou ik zeggen.
 
Ja ik heb adhd en ik heb hier 100 dingen op mn pc openstaan,straks herstarten en niks meer denk ik...
Wat moet ik nu doen om van die bestandsversleuteling af te raken?
 
5e67a6e88cfba-securitywindefender.jpg


Ik beheer toch "mijn systeem"?Mijn besturingssysteem en pc?Niet?
 
Doe wat @Ab al adviseerde, installeer Windows W10 64 PRO opnieuw.
 
Ja ok ben akkoord,maar is wel die versie windows 10 pro versie 10.0 build 10240.
Dan kan ik weer niet updaten en ben ik terug bij af...btw ik heb de D: en de F: erop nu
maar op de taakbalk zijn vastgemaakte programmas niet zichtbaar en krijg een melding
klasse niet geregistreerd,ziehier:

5e67e90f346fe-pcproblemen.jpg
 
jij L.P. bracht de TS op een dwaalspoor door je vermelding ""Maak eerst een nieuwe USB stick met deze versie, build 10240 stamt uit 2015...... "" met de woorden "met deze versie dacht de TS dat hij versie 10240 diende te gebruiken .. jij L.P. bedoelde dat deze 10240 verouderd is en niet meer ondersteund word ...ook dit werd eerder al meegedeeld aan de TS
 
Ja dat lijkt inderdaad.
Maak eerst een nieuwe USB stick met deze versie, build 10240 stamt uit 2015......
Die komma is in deze zin cruciaal.

10240 stamt uit 2015, en die had je al.
De link echter geeft je een veel recentere versie. Klik daar op 'Hulpprogramma downloaden', voer dat programma uit met een USB stick in je computer gestoken, en gebruik die dan gemaakte stick om Windows te installeren.
Tijdens/voor installeren het liefst de schijf helemaal schoon maken, en opnieuw de partitie aanmaken.

En tip: koppel alle andere schijven in je computer af voordat je installeert, zodat alleen de schijf waar je Windows op wilt installeren er is.
 
Link voor de laatste versie staat er gewoon boven en derhalve onzin dat ik de TS op een dwaalspoor zou hebben gezet.
Maar ja, lezen is ook een vak.
 
Ik kan geen windows 10 pro selecteren?

5e6cf1c376f3b-windows10herinstallatie.jpg
 
Is niet nodig, omvat zowel de pro als de home versie. Bij activering zal windows aan de hand van het licentienummer (in het bios) een pro of een home versie activeren.
 
Is niet nodig, omvat zowel de pro als de home versie. Bij activering zal windows aan de hand van het licentienummer (in het bios) een pro of een home versie activeren.

Ja,is nog zoiets...Die bios settings hoe/wat zijn de goede/beste instellingen want ik heb TPM niet aan en
ik raak er niet wijs uit.
Enroll factory keys,safe boot,rapid startup etc...

5e6d207dc6993-cpuzBIOS.jpg
 
Tpm is niet van toepassing voor jou. ik weet niet wat je probeert maar als je van een bootble USB probeert te booten raad ik je aan om tijdens post screen op f8 te drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan