• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hdmi-poort werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

shrek4x4

Nieuw lid
Lid geworden
2 jan 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo , ik heb een Dell Optiplex 390 desktop die ik graag wil aansluiten op mijn smart-tv.
Beide beschikken over een hdmi-poort.
Echter geeft de computer geen signaal door en heb ik dus geen beeld of geluid op de tv.
Nu begreep ik dat ik een driver moet installeren voor de hdmi-poort van het moederbord.
Ik heb de site van Dell bekeken maar ze ondersteunen geen windows 10 bij dit type en ik kan ook niks over een driver voor de hdmi vinden.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem zodat ik de computer kan laten werken met de tv?
Bij voorbaat dank
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!
Ik heb nog nooit gehoord dat je een driver moet hebben om een hdmi stekker aan een tv te koppelen.
Wat is het merk en type tv? want het probleem kan ook daar liggen.

Kijk hier eens waar je op moet letten bij het aansluiten en andere oplossingen.
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!
Ik heb nog nooit gehoord dat je een driver moet hebben om een hdmi stekker aan een tv te koppelen.
Wat is het merk en type tv? want het probleem kan ook daar liggen.

Kijk hier eens waar je op moet letten bij het aansluiten en andere oplossingen.
Hoi, het ligt niet aan de tv, dat heb ik al uitgesloten.
De oplossingen die jij via de link aandraagt heb ik al geprobeerd, niets werkt.
Er zit geen videokaart in de computer en hij zou dus inderdaad gewoon moeten werken via HDMI...niet dus. .ik lees wel heel veel dat er meer zijn met vergelijkbare problemen maar vindt de oplossing niet.
Ik had wel iets gelezen over het activeren van de HDMI poort via een driver, vandaar mijn vraag.
 
Hoezo zit er geen videokaart in de computer?
Want er zijn wel drivers te vinden -> AMD Radeon HD6350 Graphics Driver
Maar als de drivers niet via Dell zijn te vinden, dan komen ze alleen nog via Windows zelf.

Waar heb jij gelezen dat jij een speciale driver voor hdmi nodig hebt?
 
Er zit geen losse videokaart in de computer, dit had ook een issue kunnen zijn.
Wat betreft die driver, dat stond tussen een van de vele berichten hierover op google...
 
Maar volgens jou zou het met deze AMD graphics driver wellicht kunnen lukken?
 
HDMI van een notebook gaat via de IGP maar je dient wel die als uitgang te kiezen in de Intel gui.

Waar komt die AMD vandaan?
Zijn vele uitvoeringen van die 390.
 
Er stond via Google zeker niet bij hoe je aan die driver kon komen?
Want als het via Dell niet te krijgen is, dan kan het alleen via Windows en dan had je de missende driver al moeten hebben.
 
Okee, ik heb het net even nagekeken dat is inderdaad de driver van Dell site , wat betreft de videokaart, er zit geen losse in zoals ik vaak hoor.ik ben geen computergenie en probeer door logica iets aan te sluiten, vergeef me als ik niet helemaal duidelijk ben.
Ik begrijp stomweg niet waarom het niet werkt maar ben er al achter dat het mij online ook niet gaat lukken...morgen maar met computer onder de arm naar de speciaalzaak. Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
maar ben er al achter dat het mij online ook niet gaat lukken...morgen maar met computer onder de arm naar de speciaalzaak. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Niet gelijk opgeven, ook al snap je het niet allemaal.
 
Okee, ik heb het net even nagekeken dat is inderdaad de driver van Dell site , wat betreft de videokaart, er zit geen losse in zoals ik vaak hoor.

Kijk eens in apparaat beheer.
Typ daarvoor apparaatbeheer in de zoekfunctie- kijk dan of je beeldschermadapter ziet staan.
Mocht dat het geval zijn die even aanklikken.
 
Oftewel, je hebt niets aan de AMD driver mocht er een dedicated kaart van inzetten.

Dat is dus de vraag, want hij zegt dat er geen videokaarten in zitten, terwijl er op de Dell site staat dat er een AMD en een Intel kaart in zou moeten zitten.
Want de drivers zou voor alle 390 versies moeten werken, dus ook voor zijn computer.
Daarom ben ik benieuwd wat er in apparaat beheer vermeld staat.
 
We weten alleen dat het een 390 is, er zijn 10 tallen uitvoeringen daarvan, met en zonder dedicated kaart maar nogmaals, het maakt niet uit, de HDMI wordt door de Inter GPU verzorgd.
 
De videokaart in de betrefende Dell OptiPlex 390 is een inde CPU ingebakken Intel HD 2000 videokaart.

Wat we niet weten is welke Windows versie gebruikt wordt, maar daar zal Speccy uitkomst over geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan