• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Headset werkt niet stereo/surround sound

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSloot

Nieuw lid
Lid geworden
20 mrt 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hey allemaal,
Ik heb een Tritton Pro+ 5.1 True surround sound headset, en plug deze via USB in mijn laptop.
Nu is mijn probleem, dat het geluid in beide kanten identiek is.. In nummers die links en rechts anders klinken qua intrumenten, zijn klinkt het in mijn headset gelijk. In games kan ik geen onderscheid maken tussen mensen die van links of rechts komen. Oftewel, de headset werkt niet naar behoren.

Op de playstation is het wel mogelijk om verschil te horen, dus de headset zelf werkt wel. Kan iemand me hier bij helpen zodat deze op de pc ook werkt?

Sam
 
Hallo,

Heb jij voor de koptelefoon een programma waar je instellingen kunt aanpassen?
Wordt jou koptelefoon voor Windows ondersteunt?
Heb je al in de geluidinstellingen van Windows zelf al gekeken of dat een verbetering geeft?
 
Nee heb geen programma dat bij de headset hoort, in de configuratie geeft deze stereo aan, maar wanneer ik op testen druk is dit ook duidelijk niet het geval..
 
Wat voor merk en type computer heb jij?
Wat voor Windows versie gebruik jij?
 
Lijkt mij dat de instellingen in/bij de Windows afspeelapparaten niet goed staan.
 
Lijkt mij dat de instellingen in/bij de Windows afspeelapparaten niet goed staan.

Dat zou goed kunnen, alleen als ik de headset configureer geeft deze gewoon stereo aan, wanneer ik op testen klik, geeft hij 2 piep tonen, links en rechts. Tenminste, dit is wat zou moeten gebeuren, de piep tonen komen gewoon beide links en rechts
 
Heb je onder geluid ook al bij eigenschappen gekeken of daar nog iets veranderd moet worden?
 
Heb je onder geluid ook al bij eigenschappen gekeken of daar nog iets veranderd moet worden?
Ik zou niet weten wat, maar er staat dat het apparaat naar behoren werkt
 
Ik zie op verschillende sites dat er ook een decoder bij zit, heb jij die er ook bij zitten?
Zat er ook een handleiding bij de headset? Mogelijk dat daar iets vermeld staat hoe je het aan de laptop moet aansluiten.

 
ja de headset gaat na
ar de decoder, en de decoder via USB naar de laptop
 
Staat op de decoder wel alles goed ingesteld?
Er was laatst iemand hier die had ruis op zijn headset en toen bleek dat hij op een knopje moest drukken omdat op te lossen.
 
Heb voor m'n gevoel alle knopjes etc. al geprobeerd. Op de ps4 werkt deze wel gewoon naar behoren
 
1*mogelijk dien je rechts klik op de luidspreker te doen in de taakbalk en de optie ruimtelijk geluid aan te zetten ...je heb dan wellicht de keuze uit meerdere opties ..zelf zie ik dan hier de optie Windows sonic voor hoofdtelefoon en tevens ook de optie Dolby Atmos for headphones (welke jij dient te gebruiken dien je zelf te proberen )...

2*ook rechts klik op de luidsprekers om de instellingen na te lopen kan helpen tenzij je maar een gewone audio kaart gebruikt waar dus geen 5.1 aanwezig is ...
ik zie bijvoorbeeld hier meerdere opties dan enkel maar stereo ...
5ab28e7c6c47c-Ashampoo_Snap_woensdag_21_maart_2018_17h49m11s_002_.png
 
Dat zou goed kunnen, alleen als ik de headset configureer geeft deze gewoon stereo aan, wanneer ik op testen klik, geeft hij 2 piep tonen, links en rechts. Tenminste, dit is wat zou moeten gebeuren, de piep tonen komen gewoon beide links en rechts
Zijn veel meer instellingen dan alleen die stereo, tis een 5.1 headset en dan zou je de Microsoft Sonic kunnen uitproberen met eventueel ruimtelijk geluid.

En probleemoplosser loste niets op?
 
1*mogelijk dien je rechts klik op de luidspreker te doen in de taakbalk en de optie ruimtelijk geluid aan te zetten ...je heb dan wellicht de keuze uit meerdere opties ..zelf zie ik dan hier de optie Windows sonic voor hoofdtelefoon en tevens ook de optie Dolby Atmos for headphones (welke jij dient te gebruiken dien je zelf te proberen )...

2*ook rechts klik op de luidsprekers om de instellingen na te lopen kan helpen tenzij je maar een gewone audio kaart gebruikt waar dus geen 5.1 aanwezig is ...
ik zie bijvoorbeeld hier meerdere opties dan enkel maar stereo ...
5ab28e7c6c47c-Ashampoo_Snap_woensdag_21_maart_2018_17h49m11s_002_.png
Ik krijg alleen de optie stereo, en zelfs deze werkt niet als stereo. Een gewone koptelefoon, welke ik met een 3.5 jack gebruik, werkt wel naar behoren. Dus met de geluidskaart zal niets mis zijn. Als ruimtelijk geluid gebruik ik ook Dolby atmos, dus hier zal het ook niet aan liggen
 
De andere koptelefoon geeft ook alleen een stereo optie, alleen is dit voldoende voor mij. Het probleem is dat de stereo optie niet werkt. De koptelefoon blijft mono geluid geven
 
De eerste paar keer gaf het probleem oplossen niks aan, maar nu geeft deze aan dat de USB verouderd is en mogelijk niet functioneert met een 3.0 aansluiting..
 
Heb jij geen usb 2.0 optie op jou laptop?
Want je hebt toch meerdere aansluitingen.
Heb jij de mogelijkheid op de headset op een andere computer te testen?
 
Nee alles js 3.0, alleen lijkt me dat dit niet het probleem is, aangezien je deze waarschuwing hoort te kunnen negeren omdat 3.0 ook terugwerkend zou zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan