• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky heel traag kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertraam

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2010
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Ik ben bestanden aan het overzetten van de ene hd naar de andere, of vanaf SD kaart. Dat gaat meestal heel erg traag. Ik zag de overdrachtsnelheid dalen tot 500 kb/s. Vanaf een camera met intern geheugen is de snelheid ruim 10 Mb/s,
Tijdens het kopiëren ligt het processorgebruik rond 15% en piekt niet boven de 30%, het geheugengebruik zit rond 3 tot 4 Gb. Ik heb 16 Gb intern aan een i7-2600 cpu. Ik kopieer niet naar of van de systeemschijf, wat een ssd is met Windows 7 64 dat ik dit jaar al eens opnieuw heb geïnstalleerd. De Windows schijf heeft 31Gb vrij van 111Gb.

De cursor wordt vreselijk traag en andere taken zijn bijna niet te doen omdat alles vreselijk traag is.

Wat is de oorzaak en hoe krijg ik het kopiëren weer naar een normale snelheid die ik voorheen wel had?
 
Ik zie nu dat de balkjes die het processorgebruik weergeven in Windows taakbeheer wel rond de 15% schommelen, maar dat het eerste grafiekje rechts daarvan klem tegen de bovenkant zit. Alle daarop volgende komen weer nauwelijks van de bodem af.
Volgens de lijst van processen maakt geen andere gebruik van de processor.
Dit maakt het voor mij niet duidelijker, maar is wel het vermelden waard.
 
En hoe zijn die HDD of SD aangesloten op de computer?
 
Heb jij na Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben, de chipsetdriver geïnstalleerd?
 
Ik kopieer niet naar of van de systeemschijf, wat een ssd is met Windows 7 64 dat ik dit jaar al eens opnieuw heb geïnstalleerd. De Windows schijf heeft 31Gb vrij van 111Gb.

Je citeert niet van systeemschijf of naar systeemschijf .Waar je naar kopieert of verplaatst is dat een tweede ingebouwde HD of Externe HD ?
 
De hdd en ssd zijn via een sata3g verbinding aan het moederbord gekoppeld. Ik kopieer van interne hd naar interne hd, of naar nas. Dat maakt nu in snelheid niet uit.
Ik weet niet zeker of ik de chipsetdriver opnieuw heb geïnstalleerd. Daar ga ik nu naar kijken. Goeie tip.
 
Ik had de vraag gesteld of je naar interne of externe schijf kopieert gesteld omdat ik ook in je startbericht lees
Vanaf een camera met intern geheugen is de snelheid ruim 10 Mb/s,

Wat vreselijk traag is en toch ook een reden moet hebben .
 
Chipset driver is geïnstalleerd vanaf de moederbord cd. Het zijn Corsair value select chipsets. Bij Corsair kan ik daar geen driver voor vinden. Vanaf de cd heb ik Intel chipset driver geïnstalleerd.

Vanaf videocamera kopieren moet vlot kunnen. Sterker nog, vanaf het interne geheugen ging dat het snelst van alles. Binnen de pc omgeving duurt het eeuwen.
 
Bertraam : waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben :
zijn het vooral wat kleinere bestanden zoals bijv. foto's en / of Mp3tjes die zo traag gaan of geldt het ook voor een .MKV bestand van (bijv.) 8 Gig?
Misschien ter vergelijking voor jou : ik heb net een .MKV van 13,5 Gig van de ene interne SSD naar de andere SSD gekopieerd. Met mijn I7 (laptop) processor en 32 Gig Mem kostte dat 22 seconden.
 
Het grootste wat ik heb proberen te kopiëren is een batch van 11 bestanden van bij elkaar 17 Gb. Dat heb ik na 9 uur moeten afbreken om het in kleinere stukjes te doen.
 
Dat was niet helemaal waarnaar ik op zoek was. Ik wil graag weten hoe het kopiëren verloopt als je één bestand van wat grotere omvang, zeg >4 gig kopieert.

Ik ben dus niet op zoek naar het antwoord op het kopieergedrag van jouw machine bij bestanden kleiner dan 1 of 2 gig.

Daarnaast heb je nog niet aangegeven of de huidige kopieeractie kleine bestandjes betreft (of niet)?

Ken jij het appje Speccy? Zo ja, post dan eens een overzichtje van de door Speccy gemaakte samenvatting van de in jouw systeem zittende hardware.
 
Sorry, verkeerd begrepen. Als ik een bestand van 2 Gb wil kopieren, geeft Windows aan dat dat 35 minuten zal duren. Het wordt altijd langer omdat de snelheid daalt tot rond de 500kb/s. Het wordt zeker een uur. De huidige kopieeracties betrof bestanden variërend in grootte van 5,5Mb tot 8,5Gb. Verreweg de meeste groter dan 1 of 2 gig.

Speccy ken ik niet, sorry. Op het P8 Asus moederbord zit een i7-2600 cpu met 3,4GHz en 16Gb geheugen. Ik draai Windows 7-64 vanaf een ssd van 120Gb waarop 29Gb beschikbaar. Voor bestandsopslag zitten er 5 verschillende hdds in: 1 van 1Tb, 1 van 2Tb, 1 van 500Gb, 1 van rond de 300Gb en 1 van zo'n 160Gb, gevoed door 2 afzonderlijke voedingen.

Heb je daar wat aan?
 
Nog niet helemaal echt nee. Download Speccy (gratis versie) hier vandaan :

https://www.ccleaner.com/speccy

Kies na installatie voor Bestand en voeg een samenvatting (snapshot / publicatie) van je hardware bij je volgende bericht.

Aanvulling : ik begin heel stiekem te denken aan een defect geheugenreepje. Ik weet niet hoe handig jij bent, maar als je de machine openmaakt en afwisselend een geheugenreepje verwijdert, weet je na maximaal 2 acties of één van de geheugenreepjes kaduuk is.
Als er één defect zou zijn en je verwijdert bij toeval bij de eerste actie de enigste goede, dan start je machine niet meer op, of hij start 'beroerd' op (als het resterende geheugenreepje nog niet helemaal naar de kl**ten is).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een geheugentest gedaan voordat windows opstartte. Daar werd niets gevonden.
 
Zegt wel wat, maar niet (altijd) alles.

Download sowieso Speccy en installeer 't, het is een 'leuk' appje.
 
Hier is het snapshot.
 

Bijlagen

  • hardware.jpg
    hardware.jpg
    166,5 KB · Weergaven: 6
Ik kan helaas niet scrollen omdat het een .jpg is. Ik kan dus niet alles zien.
 
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
    [*]Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Download voor de grap ook eens een harde schijf controle appje :

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

PAS OP ! Klik niet gelijk bovenin in het donkerblauwe vlak met het 'witte' woord "downloaden", da's niet het appje, maar da's "meuk". (dat wil je helemaal niet downloaden!!!)
Ietjse naar beneden scrollen en daar downloaden.

Wat 'zegt' het appje over de 'conditie' van je hdd's?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan