• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky heel traag kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels heb ik, geheel onverwachts, na twee herstarts de Samsung 1Tb toch weer terug gekregen. Dit keer een zachte format gedaan, en voila. Ben nu van een usb3 cardreader bestanden erop aan het zetten. Snelheid tussen de 20 en 23Mb/s, met soms een ultrakorte uitschieter naar 27 Mb/s. Nog ver verwijderd van de 100Mb/s die Abraham noemt. Usb3-driver opnieuw geïnstalleerd: geen verschil. Maar goed, we hebben het nu over kopieertijden van een kwartier ipv vele uren.

Mijn 2Tb Samsung raakte ik ineens kwijt, maar dat was inderdaad een los snoertje. Met een andere SATA kabel was 'ie er weer. Ook ik ben niet gecharmeerd van de Samsung schijven. WD blijft wel werken.

Nu afwachten of in het videomontageprogramma de files vlot afspelen. Daar was het eigenlijk allemaal mee begonnen, dat dat van geen kant lukte.
 
Die zijn al sinds 2011 van Seagate en het waren schijven met een minder uitval dan WD, overigens.
https://www.seagate.com/nl/nl/about...ompletes-aquisition-samsungs-hdd-business-pr/
Ook ik ben niet gecharmeerd van de Samsung schijven. WD blijft wel werken.
Dat is gewoon maar wat roepen.
Wie nog meer niet dan?, heb er zelf nog een paar die nog steeds werken.
En door een andere sata kabel werkte hij weer, snap niet de relatie tot die mening.

Vraag mij af hoeveel ruimte er vrij is op de schijf waarvan er wordt gekopieerd.
 
Dat is gewoon maar wat roepen.

"Ik ben niet gecharmeerd van", dat noemen ze een mening. Ik zeg niet: Samsungs zijn niet goed, WD is beter. Waarom zou je je druk maken over een heel persoonlijke mening van iemand die een Samsung heeft terug gebracht naar de winkel omdat die niet meer werkte, en problemen heeft met een tweede waarvan niet zeker is of die het blijft doen, terwijl - ook weer heel subjectief - diverse WDs bij mij het nog steeds doen. Inderdaad: de derde Samsung doet het nog wel. Hopelijk blijft dat zo. Ik ben niet anti Samsung. Mijn telefoon is er ook een.

Ik heb diverse kopieeropdrachten uitgevoerd. Van welke wil je weten hoeveel ruimte op de bronschijf vrij was?
 
Na meer ruimte te hebben gemaakt op de actieve schijf, en de traagste uit het systeem te halen, lijkt alles te werken als voorheen. Kopieersnelheid piekt soms boven de 100Mb/s, maar dat is maar een fractie van een seconde. Verder zit het rond de 11 Mb/s.

Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan deze thread hartelijk danken voor de reactie en hulp. Het heeft me goed op weg geholpen.
 
Graag gedaan. Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan