• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky heel traag kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is eigenlijk maar 1 ding dat mij aan je Speccylog opvalt en da's het feit dat het geheugen op Single Channel staat ingesteld. Wie heeft het geheugen geïnstalleerd en het bios geconfigureerd? Dat geheugen kan op dual chennel werken.
 
Als het geheugen zelf single channel is werkt het ook in dual channel geheugenslots maar dan als single channel .En normaal word dat automatisch herkend .
 
Behalve wanneer je de 2 bankjes in de verkeerde slots plaatst...……...
 
Ik heb het geheugen zelf geïnstalleerd. Een jaar geleden was het systeem overigens duidelijk sneller dan nu. Dus alleen aan single/dual channel kan het niet liggen.
Hoe wijzig ik de installatie van single naar dual channel?
 
Als de reepjes in direct opeenvolgende geheugenslots zitten, de tweede eruit halen en in het derde slot plaatsen. (Zie ook de manual van je moederbord)

Behalve een wat slechter zijnd geheugenbankje kan ik voor nu weinig andere oorzaken verzinnen.
 
Behalve wanneer je de 2 bankjes in de verkeerde slots plaatst...……...

Dual channel , 4 geheugenbanken . 2 blauwe en 2 groene bijvoorbeeld .
Ik heb 2 single geheugenlatjes en plaats er eentje in de blauwe en eentje in de groene omdat ze elkaar opvolgen op het moederbord . Wat gaat er gebeuren denk je als je de PC aanzet .
beep, beep, beep want de latjes zitten verkeerd .
Plaats je de twee latjes beiden in de blauwe geheugenbanken en het is single channel gaan die werken aan single channel snelheid .
 
Hartstikke bedankt voor alle hulp, vooral quandor. Fijn dat jullie er zijn.
 
Dank, maar hoe staat het nu met je probleem?
 
Zet je virusscanner en andere beschermdingen eens uit tijdens je kopieer acties.
Heb je niet toevallig twee scanners tegelijkertijd aanstaan?
 
Dual-channel of niet gaat voor het kopiëren tussen harde schijven verder weinig brengen. Maar slot 1 en 2 zijn beide kanaal A. Dus de tweede module naar slot 3 zal dat oplossen.

Hoe dan ook, ik zie een oude ata hdd in het systeem. Ik gok dat dit de boosdoener is.

Het gaat om:
279GB Maxtor 6L300R0 ATA Device (ATA)

Ontkoppel deze en kijk eens of het probleem dan weg is.
 
Windows draait op een Samsung Evo 850 - dus daaraan zal het niet liggen.
Maar de oude Maxstor HD zal niet meekunnen in de snelheid van de andere harddisk.
Overigens is de Maxstor nog gezond.

Wel heb jij de slaapstand geactiveerd op de SSD, gebruik je die ook dan zal de technische levensduur van de SSD afnemen daardoor.
 
Door een oude 150Gb schijf af te koppelen is de kopieersnelheid opgelopen naar 11 Mb/s. Ik begreep dat dat een normale snelheid is. Voor grote bestanden duurt het dan nog steeds uren om over te zetten, maar dat lijkt gelukt.
De Samsung hdd wilde ik leeg maken om te kunnen gebruiken voor een nieuw project. Bij het opstarten kreeg ik de melding"bakcup and replace". Ik heb alle gegevens gekopieerd en vervolgens een harde format uitgevoerd. Toen kreeg ik de melding dat formatteren niet kan worden voltooid. De schijf is nu ook uit de verkenner verdwenen.

Ik wil de Hitachi gaan leeg maken en formatteren om zo een oude windowsversie die er nog op staat, te wissen. Moet ik iets doen om te voorkomen dat ik ook die schijf kwijt raak? Kan ik nog iets doen om de Samsung terug te krijgen, of is die nu echt afgeschreven? Wel zonde, want zo oud is die schijf nog niet. Ik heb met de cmd-prompt geprobeerd de schijf te vinden, maar dan krijg ik de melding "het opgegeven station bestaat niet".
 
Windows draait op een Samsung Evo 850 - dus daaraan zal het niet liggen.
Maar de oude Maxstor HD zal niet meekunnen in de snelheid van de andere harddisk.
Overigens is de Maxstor nog gezond.

Wel heb jij de slaapstand geactiveerd op de SSD, gebruik je die ook dan zal de technische levensduur van de SSD afnemen daardoor.

Moet ik die slaapstand in de bios uitzetten?
 
Over de kopieersnelheid - de vermelde snelheid is die als het ware van USB-1 - de oorspronkelijke versie uit de vorige eeuw.

Is de chipsetdriver in jouw Windows wel geïnstalleerd?
En dito de NEC USB3 driver?

https://www.asus.com/Motherboards/P8P67/HelpDesk_Download/

Eerst de Chipsetdriver installeren en na een herstart de NEC USB-3 driver en hier na weer opnieuw opstarten.

Daarna moet je kunnen kopiëren conform de moderne standaard.
 
Over de kopieersnelheid - de vermelde snelheid is die als het ware van USB-1 - de oorspronkelijke versie uit de vorige eeuw.

Is de chipsetdriver in jouw Windows wel geïnstalleerd?
En dito de NEC USB3 driver?

https://www.asus.com/Motherboards/P8P67/HelpDesk_Download/

Eerst de Chipsetdriver installeren en na een herstart de NEC USB-3 driver en hier na weer opnieuw opstarten.

Daarna moet je kunnen kopiëren conform de moderne standaard.

Bedankt voor de directe link. Als ik op downloaden klik, krijg ik de melding "we kunnen de website niet vinden". Bij alle downloadbuttons op die pagina is dat zo. Van de Sony website kon ik wel de usb3 driver downloaden. Bij softpedia is een chipsetdriver te vinden. Ik heb onlangs wel de drivers opnieuw vanaf cd geïnstalleerd. Volgens apparaatbeheer zijn er geen nieuwere drivers dan die.
 
Overigens heb ik het niet over kopieren van/naar een usb schijf, maar een interne hdd. Wat is de standaard voor overdrachtsnelheid van/naar standaard interne hdd?
 
Bij mij in mijn oude Dell met SSD en twee 2TB harddisks is de kopieersnelheid over de 100MB/s.

Met betrekking tot jouw downloadproblleem, doe het volgende:

download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Ik heb alle gegevens gekopieerd en vervolgens een harde format uitgevoerd. Toen kreeg ik de melding dat formatteren niet kan worden voltooid. De schijf is nu ook uit de verkenner verdwenen.

Dat lijkt op een connectieprobleem . De computer al eens opengemaakt en gecontroleerd of het voedingskabeltje of sata data kabeltje niet losgeraakt is . Al eens een ander SATA data kabeltje geprobeerd of het kopieerprobleem soms niet bij het SATA kabeltje moet gezocht worden .
 
Overigens heb ik het niet over kopieren van/naar een usb schijf, maar een interne hdd. Wat is de standaard voor overdrachtsnelheid van/naar standaard interne hdd?
Dat is wisselend, afhankelijk van meerdere factoren. Heel veel kleine bestanden gaat trager dan 1 groot bestand.

Als je van SSD naar harde schijf kopieert of andersom dan moet je toch aanzienlijk hogere snelheden kunnen halen.

Als ik een mapje kopieer van de ene naar de andere conventionele harde schijf dan gaat dat met +/- 28 mb/s. Heb ik even een willekeurig mapje gepakt met een goede lading data als test.

Van en naar usb gaat met pakweg 11 mb/s. Bij 1 groot bestand.


Je kan in het bios kijken of de Samsung nog wel word herkend. Maar als die al meldingen geeft als "backup and replace" en andere kuren vertoont dan denk ik dat je beter af bent met een nieuwe. Mogelijk zit er nog garantie op deze?

Ik ben zelf overigens niet erg te spreken over de Samsung harde schijven, hier gaan ze ook allemaal kapot. Ik had er 7 en er werken er nog maar 4.

En vergeet mijn onderschrift niet:
Belangrijke data? Zorg voor een back-up oplossing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan