• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

helderheid scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Ik heb een oude Compaq 3/20. De schuifknop voor 'contrast' werkt, maar de 'helderheid' is niet (meer) te regelen.
Als ik op het net wat rondneus is de enige verklaring die ik vind dat "het scherm op is". Maar wat betekent dat? Bestaat er geen enkele manier om daar 'terug leven in te brengen'?
Bedankt!
 
Hallo,

Als het echt zo is dat het scherm op is, kun je hem niet meer tot leven brengen.
Vergelijk het scherm bijvoorbeeld met een oplaadbare batterij, als die slijt wordt de werking eerst slechter, tot dat hij helemaal niet meer oplaad. Die kun je daarna ook niet tot leven wekken.
Heb je geen mogelijk om een ander scherm aan te sluiten?
 
Hallo,
Ja, die mogelijkheid is er idd. Ik vind het alleen raar dat de schuifregelaar voor het contrast nog wel een sterk effect heeft, maar dat de helderheid niet reageert. Daarom hoopte ik dat het scherm niet 'helemaal' maar slechts 'half' dood was..;). Ik amuseer me met die oude dingen, dus is de eerste bekommernis eigenlijk het oorspronkelijke apparaat (en scherm) weer tot leven te wekken.
Maar je vergelijking met de batterij, daar had ik nog niet bij stil gestaan... Lijkt logisch.
Bedankt!
 
Hallo,

Heb je al gekeken of de schuif zelf niet kapot is?
Want het wil natuurlijk niet zeggen dat het scherm op is.
Maar je zou eens een andere scherm kunnen testen, dan weet je gelijk waar het probleem ligt.
Maar wel leuk om te horen dat jij je zo goed kunt vermaken met oude computers :)
Geen dank.
 
Dit is geen handleiding maar een probleem. Daarom ga ik dit topic verplaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan