• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HELP GEEN GELUID DOLBY 5.1 VIA SOUNDBLASTER Z

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardilez99

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
602
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,

Hardware: Intel Core i7 -4770 CPU 3,4Ghz Soundcard : soundblaster Z speakers: Logitech Z906


Ik krijg geen geluid als ik mijn soundblaster z aanwijs om geluid af te spelen. Zet ik hem op standaard of op NVidia High Definition dan hoor ik wel het geluid via mijn Logitech speakers echter GEEN 5.1.
Schakel ik NVidia uit en selecteer ik Soundblaster om mijn geluid mee af te spelen hoor ik NIKS. Bij het testen van het geluid gaat het al mis want dan hoor ik al meteen NIKS. Hoe krijg ik 5.1 Dolby geluid via Soundblaster Z te horen.

Alvast bedankt voor de medewerking
 
Welke Windows versie?
Drivers van de soundblaster geïnstalleerd?
 
In aanvulling op het vorige bericht:

- is de geluidkaart nieuw en deed / doet het probleem zich vanaf moment "0" voor of is de kaart niet nieuw en heeft deze ooit wel gewerkt? Interessant wordt dan de vervolgvraag wat jij aan het systeem (hardwarematig en / of softwarematig) hebt veranderd sinds de kaart het niet meer doet. Mocht het na een (grote) Windowsupdate zijn ontstaan, dan...……… ik wacht even met dit advies totdat jij de vragen die gesteld zijn hebt beantwoord
- wat 'zegt' het configuratiescherm / apparaatbeheer over de geluidskaart?
- tot slot : 5.1 geluid krijg je alleen maar als de bron (het 'muziekstuk' of de film), 5.1 bevat. Als je 'slechts' een stereogeluid als bron hebt dan zal je geen 5.1 geluid krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan