• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Help medion a7 bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulZ

Junior lid
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
68
Waarderingsscore
8
Beste mensen,

Onlangs kocht ik via mp even een medion amd a7 erbij, gewoon voor de fun extra op ons kantoortje. leuk ding, 1 tb schijf 8 gb intern en hdmi. liep als een trein en handig dat ik ben update ik alles via driver booster. liep allemaal prima tot de herstart.

Ineens ging hij naar de bios en ging flashen, stnd ook bij zet niet uit start vanzelf op, nou dat deed ie maar nooit weer beeld en lampjes bleven uit. fan draait wel maar niets in beeld. powerlampje gaat ook niet aan. bios op moederbord gereset maar geen effect. Kan nergens op internet een rescue disk vinden voor de medion. het betreft een medion akaya , msn 10019504. iemand tips of ervaring of kan het moederbord de container in.

greetz Paul
 
Temeer een waarschuwing dat driver boostertools gevaarlijk zijn, als deze tools ook het bios updaten!
 
Een bios gaat nooit zichzelf updaten, dat doet de gebruiker.

Een bios heeft een Bios Boot Block maar je hebt dan een diskette drive nodig met een flop maar waar vind je die nog.

Type Akoya?
yeps dat type, driver booster gebruikt, zoals altijd en ging altijd goed. maar nu ging de bios zelf flashen wat ik nog nooit eerder heb gehad. duurde een tijd dus lekker laten lopen. toen ging hij resetten na de update en alles zwart. dus raadsel voor mij. zeld het power on lampje gaat niet aan maar de fans wel. ik krijg niet eens beeld en de monitor gaat niet eeens aan meer.
 
Vermoedelijk een foutieve bioscode geïnstalleerd.

Als alles zwart blijft, dan is mijn inziens het moederbord compleet naar zijn grootjes.

Het is een harde les, maar blijf van driver update/boosters ver weg.
Kijk desnoods op de site van de fabrikant of er nieuwe drivers zijn geactiveerd en de Windows Update houdt zelf ook de hardware in de gaten en update indien nodig drivers.
 
Vermoedelijk een foutieve bioscode geïnstalleerd.

Als alles zwart blijft, dan is mijn inziens het moederbord compleet naar zijn grootjes.

Het is een harde les, maar blijf van driver update/boosters ver weg.
Kijk desnoods op de site van de fabrikant of er nieuwe drivers zijn geactiveerd en de Windows Update houdt zelf ook de hardware in de gaten en update indien nodig drivers.
yeps denk ook dat ie dood is. Kon niets vinden om de AMI-Aptio te herstellen. niet op de site van AMI en niet op Medion. Dus op zoek naar een socket fm2 bordje dan maar. Bedankt voor alle hulp.
 
Die PC kan je inderdaad als verloren beschouwen. Tip voor de volgende keer, wil je de drivers updaten kijk dan op de website van de fabrikant of er nieuwere versies zijn.
 
Die PC kan je inderdaad als verloren beschouwen. Tip voor de volgende keer, wil je de drivers updaten kijk dan op de website van de fabrikant of er nieuwere versies zijn.
Klopt dies dood. Medion verstrekte geen bios update, daar ging het mis. Ami wel en via driverbooster geprobeerd idd met de auto update/ zonde want pc had maar 2 dagen gedraaid bij de mensen die hem ooit kochten, echt rook zelfs nog nieuw en geen stofje in de pc. was echt wonderbaarlijk. maar de amd liep beter na een update van de bios bij de medion had ik gevonden. Na pech, upgrade is er al. Msi bordje met een I5 met 6 mb cache en een goede videokaart. gelijk maar een ssd erbij.
 
Je kan er natuurlijk voor kiezen om alleen het moederbord te vervangen. Dan heb voor voor niet al teveel geld alsnog een mooie PC.
 
Je kan er natuurlijk voor kiezen om alleen het moederbord te vervangen. Dan heb voor voor niet al teveel geld alsnog een mooie PC.
Ja klopt, was ik 35 euro incl verzenden kwijt geweest. Nu voor 80 een msi bodje met i5 , 8 gb geheugen erop en een 120 gb ssd en nog een asus 1,5 gb videokaart op MP. , Had nog 8 gb uit de medion en een terabyte hd dvd en kast dus, maak van alles een mooie vlotte , de amd a8 7600 met cooler weer op mp.
 
Dat is mooi.

@PaulZ Als je een bericht plaatst dan quote je het gehele voorgaande bericht. Dat is niet nodig. Gebruik die optie alleen als je een bepaald deel van een reactie wilt aanduiden. Anders kan je gewoon reageren via het reactieveld onderaan het topic.
 
Top zal ik doen Rubensky
 
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Zelf heb ik de bios geupdate naar de laatste versie. De computer ging toen een aantal keren aan en uit terwijl ik geschrokken stond te kijken met het idee dat ik hem gesloopt heb. Maar na een aantal keren startte hij gewoon op. Ik had wel een wachtwoord moeten invoeren, maar ik liet het leeg en drukte op Enter. Alles werkt.
 
de mijne gaat niet meer aan, komt niet eens tot de bios. beeld blijft zwart ook na 30 keer opstarten. ding is gewoon dood, maar hee sta altijd voor een uitdaging. tegen verzendkosten stuur ik je de bord met proc en koeler en mag jij het proberen. als het je lukt ben jij mijn held! en ben serieus he, je mag het proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan