• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

herstelstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas1948

Gevestigd lid
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Geacht forum,
Ik wil in Windows 10 een herstelstation maken op een usb stick.Ik krijg echter de volgende mededeling:Er kan geen herstelstation gemaakt worden op deze computer.Enkele vereiste bestanden ontbreken.Wie weet wat hier fout is en hoe dit op te lossen?Gr.Klaas
 
*indien jij dus in je configuratiescherm de optie zie staan om van "backup maken en terug zetten (Windows 7) dan kun je ook vandaar uit een systeemherstelschijfje aanmaken ..
*indien jij via start> instellingen > bijwerken en beveiliging naar backup ga dan zien jij ook deze optie om naar " backupmaken en terug plaatsen (Windows 7) te gaan .
m.a.w. een herstelstation ...is hetzelfde als een systeemherstelschijf of een recovery cd/usb stick ...
 
Hallo Emi,bedankt voor je reaktie,maar jij oppert een alternatief.Ik zou echter graag willen weten wat de melding over ontbrekende bestanden betekent.Enig idee?Gr.Klaas
 
het is de bedoeling om na te gaan of je op deze manier dan wel een herstelstation ( recovery cd/usb stick ) kunt aanmaken ..
probeer het eens ..want jij vermeld dus dat je de melding krijgt dat er enkele bestanden ontbreken ..
heb jij de Windows 10 home of de pro in gebruik .
 
Hallo Lange Pier,ik kreeg de melding na de scan dat er geen beschadigde bestanden zijn gevonden.Toch krijg ik op nieuw de melding dat er geen herstelstation kan worden gemaakt omdat er enkele bestanden ontbreken.Misschien heb jij nog een idee wat er aan de hand is?
 
Helaas heb ik geen oplossing voor buiten de hersteloptie met behoud van bestanden.
 
doe het volgende eens ...
Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan