• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Het bestand "docx" kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

djinnieboy

Junior lid
Lid geworden
7 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Besturingssyteem XP prof
WORD 2007
Bestandextensie: DOCX

Hoi,
Mijn WORD document kan ik niet meer openen. Ik heb elk forum al door gelezen over dit probleem en ik heb al diverse data recover programma's gedownload, maar niks helpt.
De bestandextensie eerst naar .zip maken werkt ook niet. en het bestand herstellen via de MS WORD manier werkt ook niet.

Ik weet geen oplossingen meer. heeft iemand nog tips voor mij om toch het bestand weer open te krijgen?

Hartelijk bedankt alvast!
 
Als je de extensie naar .zip veranderd en dan de zip uitpakt krijg je de XML bestanden.
Daar zit dus ergens een foutje in die het onmogelijk maakt hem uit te lezen.

Als je de file echt nodig hebt, kan je dat daar nog uithalen.
 
Aha, proefversie dus.
Dan zal de proefperiode nu afgelopen zijn en dus de werking teruggeschroefd.

Oplossing:

a) 60 dagen office demo van Microsoft downloaden.
b) MS office kopen
c) Libre Office gaan gebruiken, IS volledig gratis.
 
Aha, proefversie dus.
Dan zal de proefperiode nu afgelopen zijn en dus de werking teruggeschroefd.

Oplossing:

a) 60 dagen office demo van Microsoft downloaden.
b) MS office kopen
c) Libre Office gaan gebruiken, IS volledig gratis.

Nee ik heb geen proefversie, gewoon volledige versie.

---------- Bericht toegevoegd om 11:28 ---------- Vorige bericht geplaatst om 11:25 ----------

Als je de extensie naar .zip veranderd en dan de zip uitpakt krijg je de XML bestanden.
Daar zit dus ergens een foutje in die het onmogelijk maakt hem uit te lezen.

Als je de file echt nodig hebt, kan je dat daar nog uithalen.

Ja ik kan de file nog wel aardig goed gebruiken eigenlijk:smile:

Maar als ik het bestand in een .zip stop en ik wil het bestand dan uitpakken, dan zie ik geen XML bestand hoor.. ik zie dan gewoon het word document staan die ik zou kunnen uitpakken, dus dat vat ik niet helemaal:s

Ik zou het bestand ook naar jou op kunnen sturen, misschien dat jij er meer kijk op hebt om het te openen. Het bestand is 16 KB
 
De TS schrijf dat Office, meegeleverd bij de aankooop in Windows geen proefversie is.

Dan is het waarschijnlijk een niet legitieme versie!
 
De TS schrijf dat Office, meegeleverd bij de aankooop in Windows geen proefversie is.

Dan is het waarschijnlijk een niet legitieme versie!

Wat heeft dit met mijn probleem te maken eigenlijk? Want ik heb deze laptop al wel 3 jaar... nog nooit eerder gehad dit...
 
Alles heeft een eerste keer.
Als jouw Office niet genuine is zorgt MS ervoor dat je er geen plezier meer mee hebt!

Wat je kan proberen is via Configuratiescherm\Programma's en onderdelen aldaar op Microsoft Office 2007 te rechtsklikken en reparatie kiezen.

Daarbij is het dan te hopen dat de installatiebestanden ook ergens in jouw Windows staan.
 
Wat heeft dit met mijn probleem te maken eigenlijk? Want ik heb deze laptop al wel 3 jaar... nog nooit eerder gehad dit...

Een probleem kan veroorzaakt worden door niet legitieme/legale software. Het doet dus terdege terzake en de vraag is volledig gerechtigd of je beschikt over legale software of dat je bezig bent met illegale software.

Er worden op dit forum geen tips, links, programmas, handelingen of diensten aangeboden danwel beschreven die in strijd zijn met de Wet of met goede zeden. Dit houdt onder andere in dat er geen zaken en posten worden gestart die duiden op illegaal gedrag. Cracks, warez, keychangers, downloaden van spellen, hacken, manieren om te spammen, cracken en dergelijke zaken horen op dit forum niet thuis en zijn zodoende verboden.
 
Een probleem kan veroorzaakt worden door niet legitieme/legale software. Het doet dus terdege terzake en de vraag is volledig gerechtigd of je beschikt over legale software of dat je bezig bent met illegale software.

Zover ik weet is het gewoon een legale versie, want hij stond al op de laptop toen ik hem gekocht heb en ik heb hem nieuw gekocht.
Maar andere word bestanden doen het wl gewoon, het is alleen bij n bestand die het niet doet.
 
Als dat maar n bestand is dan is het waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Extensies veranderen is volgens mij ook risicovol. Je zou dan ook .doc kunnen proberen of > Openen met de tekstverwerker OpenOffice.org
 
Je dient niet het docx-bestand in een zip-bestand te stoppen, maar je dient de extensie van docx te veranderen naar zip. Dan kun je het dan ontstane bestand uitpakken en heb je kans dat je tekst te voorschijn komt.

Extensies veranderen is op zich niet schadelijk of gevaarlijk, zolang je maar niet de associaties verandert.
 
of openen met google documenten. Werkte bij mij. Alle andere opties om het bestand te repareren werkten niet.
 
Hallo Louis,

een antwoord geven op een een topic van bijna zeven jaar heeft echt geen zin.
Let in het vervolg wat beter op de data waarop een topic begonnen is.
Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan