• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BirdOs Het besturingssysteem genaamd BirdOS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds november zijn er een aantal dingen veranderd waaronder, alweer, de website. De website laten we nu voor wat het is, er komen alleen nog wat kleine visuele verbeteringen en een beetje okay mobiele versie van de website. De website kan je zien op http://feathercode.github.io. Geef hier vooral feedback op. :)

Verder is paging een soort van gedaan, in theorie kunnen al je PCI apparaten gevonden worden en ik ben nu bezig met drive/file management waarbij paging en PCI samen verbeterd worden. Hiermee kan ik zeggen dat we voor lopen op de planning. Wanneer deze verbeteringen af zijn, en we drive/file management af hebben, komt de GUI.

Dus we zijn aardig op weg.
 
Leuk om op deze manier mee te krijgen wat er allemaal gebeurt. Wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom jullie nog geen officiële domeinnaam hebben geregistreerd voor de website.
 
Ik heb er wel naar gekeken, eerlijk gezegd, maar meestal moet je dan per maand betalen en aangezien een besturingssysteem snel groot wordt en we hierna nog wat meer projecten zouden willen maken heb je aan een website van 10 GB eigenlijk niet genoeg. In deze staat kan ik trouwens niet goed zeggen hoe groot het besturingssysteem wordt als download bestand, maar behalve besturingssystemen als DOS en Damn Small Linux(ja, zo heet(te) het echt), zijn alle besturingssystemen wel een aantal GB. Dus een host zou al snel duur zijn.

We houden in ons besturingssysteem rekening met anderen, maar waarschijnlijk zijn er geen anderen. Voor de eerste versie zullen er geen eens 5 downloads zijn denk ik.

Kortom:
- Prijs
- We hebben er nu nog niet echt een nut voor

Maar misschien ooit komt het een keer, als jij honderd downloads voor elkaar krijgt. :p
 
Je hoeft de downloads daar toch niet te plaatsen. Je kan ook allen de website daar zetten met een link naar de downloads.
 
Eh.. Ja dat is waar. :D
 
Ik gebruik nu github voor de downloads, maar 't is er niet helemaal voor bedoeld.
 
Als je het echt zelf wilt beheren dan kan je het natuurlijk doen via een NAS. Daar kan je ook een website op hosten en dan heb je veel opslagruimte.
 
Eh ja dat kan inderdaad. Dat is pas voor later als ik groot ben denk ik. Maar bedankt voor de info. :)
 
Het kopen van een NAS is inderdaad een flinke investering. Al heb ik er nog nooit spijt van gehad zo'n apparaat te hebben gekocht.
 
Rubensky (en de rest die hierop wilt reageren), feedback vraagje, wat zou jij fijner vinden:

Een Google met informeel taalgebruik die vriendelijk overkomt of een Google met formeel taalgebruik die zich gedraagt alsof ze heel netjes zijn.

Ik heb de ervaring dat mensen het vaker fijner vinden als er informeel taalgebruik is, het is lastig uitleggen, maar dan voelt het voor veel mensen alsof je dichterbij het bedrijf staat, denk ik.

Ik gebruik Google als voorbeeld, maar het antwoord op deze vraag vind ik belangrijk. Ik heb namelijk iemand die ik een soort van ken om feedback gevraagd, en die vind als enige dat ik strikt formeel taalgebruik zou moeten gebruiken. Wat ik tegen hem gezegd heb is "Mijn website is niet mijn protofolio voor mijn toekomstige baan". Anyway...

Dit is een visie dingetje en een mening dingetje. Ik heb liever een Google met informeel taalgebruik dat vriendelijk overkomt, zoals ze nu zijn dus, en voor mij voelt het echt alsof je dichter bij het bedrijf staat (of meer voor het bedrijf betekent) als ze informeel taalgebruik gebruiken dan als er formeel taalgebruik gebruikt wordt. Ik kan hier nog een uur over door praten, maar ik denk dat je het probleem begrijpt en ik hoop eigenlijk dat je me jouw mening geeft met zoveel mogelijk uitleg waarom je die mening hebt.

Sorry als dit meer als een opdracht klinkt, zo bedoel ik het niet.

Aan de andere kant denk ik ook dat ik hier een heel groot punt van maak, eigenlijk te groot. Veel mensen zeggen ook "Geef niet om al het feedback wat je krijgt". En dat snap ik ook wel, want als je feedback zoals dit negeert dan haken de mensen die die mening hebben misschien af, maar de klanten/de community waar jij je op focussed die vormt zich. Of in andere woorden, je zegt nee tegen degene die je niet wilt en ja tegen degene die je wel wilt, dan ben je gewoon niet hun keus, klaar. Bedrijven zoals VaynerMedia (om maar een voorbeeld te geven), en uiteindelijk ook Google, gebruiken deze 'techniek'.

Dus wat is jouw mening? Maak ik hier een te groot punt van, of niet? Vind je informeel of formeel taalgebruik fijner? Het liefst met zoveel mogelijk uitleg. :)

(Dit gaat niet alleen over de website, maar wel deels)


---EDIT---
Ik ga deze post vieren omdat het de vijftigste is :p
 
Wat is de bedoeling van jouw website - heb jij het over wat je aan het programmeren/maken bent of gaat de website ergens anders over.
 
Grotendeels over wat ik aan het programmeren ben, de website is nog een soort van work in progress, maar het zijn vooral kleine details waar we nu nog aan werken.

Dit is de website: FeatherCode
 
Dan is het heel simpel - gebruik gewoon je eigen en informele taal.
Want dat kom dan het persoonlijkst over!
En denk er aan: tussen de tekst door plaatjes!
 
Vind je het goed als ik me schaar onder diegenen die jij als 'de rest' ziet? Ik ben het met Abraham eens: gebruik informele taal. Maar denk er om: er zijn mensen die dat begrip heel ruim nemen en er zijn grenzen!
Maar wat ook heel erg belangrijk voor je website is: geen spel-en taalfouten maken! Want dat doet Google ook niet, behalve in vertalingen. En ik zeg dit omdat er in je post, en om precies te zijn in de alinea die begint met 'ik gebruik Google' wel een paar dingen staan die je niet onder informeel taalgebruik kan laten vallen, want het zijn gewoon taal- en spelfouten. En de spellingscontrole haalt dat er echt niet allemaal uit!

Ik hoop dat je begrijpt dat ik dit allemaal als opbouwende kritiek bedoel en ik vind het heel goed van je dat je dit gaat ondernemen!
Succes!
 
En nu ben ik eens gaan kijken bij de link die je op gaf. En ik lees alleen Engels. Niks mis mee: een hele mooie taal. Maar naar mijn bescheiden mening is het moeilijk om in een vreemde taal informeel te schrijven, tenzij je die taal kent als je broekzak en er misschien mee bent opgegroeid.
Dus ben ik nu benieuwd of een van de mensen die horen bij de namen die onderaan de start van je website staan, soms Engels dagelijks als spreektaal gebruikt!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Dan is het heel simpel - gebruik gewoon je eigen en informele taal.
Want dat kom dan het persoonlijkst over!
En denk er aan: tussen de tekst door plaatjes!

Haha! Ja plaatjes zijn belangrijk, maar die plaatjes heb ik nog niet, dat komt pas als het functioneler wordt, en er komt binnenkort ook een blog waar redelijk wat afbeeldingen komen.

Maar wat ook heel erg belangrijk voor je website is: geen spel-en taalfouten maken! Want dat doet Google ook niet, behalve in vertalingen.
Dat was ook niet mijn plan. Ik maak in deze posts inderdaad redelijk wat fouten, maar dat is omdat ik hier snel iets schrijf en niet een grote website. :)

Maar naar mijn bescheiden mening is het moeilijk om in een vreemde taal informeel te schrijven, tenzij je die taal kent als je broekzak en er misschien mee bent opgegroeid.
Ik laat mijn website altijd aan een aantal mensen zien, waaronder ook een aantal Amerikaanse mensen.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik dit allemaal als opbouwende kritiek bedoel en ik vind het heel goed van je dat je dit gaat ondernemen!
Succes!
Als ik niet tegen kritiek had gekunt, had ik waarschijnlijk niet om feedback gevraagd! :)
 
Ha Maarten,
Je hebt me helemaal overtuigd: jij gaat dit goed doen! En alleen je manier van reageren op onze reacties vind ik al goed: doordacht en adequaat. Petje af.

Ik ben blij dat je tegen kritiek kan, want dat is niet iedereen gegeven, hoor. Doe je voordeel met wat je hier aangedragen wordt, want ze weten waar ze het over hebben! Je bent aan het goede adres.
 
Je kan informeel taalgebruik prima gebruiken als het gaat om de informatie die je geeft over het project waar je mee bezig bent. Waar je mijns inziens mee op moet passen is informeel taalgebruik in een zakelijk portfolio dat je later wil gaan gebruiken om mee te solliciteren. Toekomstige werkgevers zijn geïnteresseerd in de feiten en wanneer je er een motivatie bij doet dan zullen ze ook op de correcte spelling en beleefdheidsvormen letten.
 
Ik ben blij dat je tegen kritiek kan, want dat is niet iedereen gegeven, hoor. Doe je voordeel met wat je hier aangedragen wordt, want ze weten waar ze het over hebben! Je bent aan het goede adres.
Vroeger, iets van drie jaar terug, was ik hier met een ander account en toen kon ik heel slecht tegen kritiek. Ik had de forum regels niet goed gelezen en reageerde op een topic van meer dan twee weken oud, ik werd daar op aangesproken, werd boos en heb mijn account laten verwijderen. Een jaar later was ik weer terug, met dit account.

Waar je mijns inziens mee op moet passen is informeel taalgebruik in een zakelijk portfolio dat je later wil gaan gebruiken om mee te solliciteren.
Met een zakelijk portfolio moet je er niet op letten, je moet het gewoon niet doen. :)
 
Vroeger, iets van drie jaar terug, was ik hier met een ander account en toen kon ik heel slecht tegen kritiek. Ik had de forum regels niet goed gelezen en reageerde op een topic van meer dan twee weken oud, ik werd daar op aangesproken, werd boos en heb mijn account laten verwijderen. Een jaar later was ik weer terug, met dit account.

Kwestie van de huisregels (Forumreglement) lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan