• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hierbij dan mijn verhaal waarom het langer duurde dat dit forum weer openging.

A

Abraham54

Gast
Het Nationaal Computer Forum is vandaag dan eindelijk weer berijkbaar.
De overgang en migratie naar een Nederlandse host en XenForo is met horten en stoten gegaan.

Het heeft in de eerste plaats ruim anderhalve dag gekost eer het het NCF-domein op Antagonist werkte.
En daardoor ook dat de website in UK definitief niet meer bereikbaar was.

En nadat XenForo in de nieuwste versie was geïnstalleerd bleek dat het beoogde standaard thema eigenlijk niet eens gebruikt kon worden, omdat de knoppen van de werkbalk in een nieuw bericht geen zichtbaar opschrift hadden.

Daarnaast werd het een geduldzaak om de gemaakte back-ups van de database van het forum op de Engelse server in de nieuw aangemaakte database op Antagonist in te richten.
Want er was afgelopen maandags zoveel traffic op de site, dat de server meermaals op stop ging.
Daardoor crashtte de herinrichting herhaaldelijk.
Het gevolg was wat normaal al 84 minuten duurt, nu meer dan zes uur in beslag nam.

De eerste migratie van vBulletin op XenForo mislukte bij de import van de berichten.
Het bleek dat onderdelen van de import in de database overeenkwamen met een geïnstalleerde add-on.

XenForo is daarna is daarna door mij opnieuw geïnstalleerd met zo min mogelijk aanvullingen, in de hoop dat niet weer zo'n crash zich voordoet.

De migratie heeft afgelopen nacht plaatsgevonden, dit is allemaal goed gegaan - enkel: om de een of andere reden was de originele map met avatars leeg en dus waren de avatars niet overgenomen door XenForo.
Dat heb ik vandaag alsnog kunnen repareren - de rest van de add-ons werden geïnstalleerd en toen was het zaak de gebruikersgroepen bekend uit het vorige forum aan te maken.
Dat was nog weer een behoorlijke klus.
Maar we zijn er weer.
 
Toppie hoor, het was een megaklus. Proficiat met het resultaat!
 
ik zie echter de mogelijkheid niet meer om per pb iemand te benaderen ..
this voornammelijk een beetje wennen ...
 
Emi, klik op de avatar van de persoon aan wie jij een PB wilt sturen en klik dan op "Start een conversatie".

Het kan ook via een klik op Postvak In (staat rechtsboven). Daarna klikken op "Start nieuwe conversatie".
 
Ik verbaas me een beetje over het aantal berichten dat ik volgens XenForo gepost zou hebben: 15.679. Met dit bericht erbij wordt dat dus 15.680.
Toen het NCF afgelopen vrijdag uit de lucht ging, zat ik nog op iets meer dan 5.000 berichten. Nu opeens 3 x zo veel... ;)
 
@abe, mijn complimenten dat je het ondanks alle tegenslagen toch voor elkaar hebt gekregen.
 
ok this me duidelijk nu .. thanks
 
Ik vermoed dat XenForo een andere tellingswijze hanteert - ik sta nu op iets van 175.000 berichten op dit forum.
 
Nee, jij staat nu op 262.745 berichten. Klik maar op je avatar.
 
Ik heb dat ook met verbazing aangekeken.
 
Het vernieuwde forum is geland in een supermodern jasje.
Wat een megaklus moet dat geweest zijn voor Abe. En vergeet de druk en verantwoordelijkheid niet die erachter zat: voor menigeen zou dat echt de bloody limit zijn.

Zo heb je van die dingen die je altijd bij zullen blijven.
Dit moment van vroeger kwam bij me op (tevens videotest):

 
Wat ik erg vervelend vind en waardoor ik de informatie een beetje aan het kwijtraken ben ik dat bij mij alle topics op ongelezen staan. Erg vervelend nu weet ik echt niet meer waar ik mee bezig ben.
 
Hoi Rubensky, dat was bij mij ook zo. Ik heb daarom geklikt op "Markeer forums gelezen". Zo maak ik weer een verse start.
 
Bij die reactie dacht ik even aan je onderschrift, Ruben.
 
Geweldig hard gewerkt hier! Fijn dat jullie weer 'open' zijn.

Groetjes,

Ticon65
 
Ik vermoed dat XenForo een andere tellingswijze hanteert - ik sta nu op iets van 175.000 berichten op dit forum.
In vBulletin hadden we een aantal fora die we uitsloten bij de telling. Dit om te voorkomen dat mensen daarin gingen spammen om hun berichtaantal op te krikken. Eén van deze fora was Aan de Bar. Misschien dat deze nu wel meegeteld zijn :)
 
Het Nationaal Computer Forum is vandaag dan eindelijk weer berijkbaar.
De overgang en migratie naar een Nederlandse host en XenForo is met horten en stoten gegaan.

Het heeft in de eerste plaats ruim anderhalve dag gekost eer het het NCF-domein op Antagonist werkte.
En daardoor ook dat de website in UK definitief niet meer bereikbaar was.

En nadat XenForo in de nieuwste versie was geïnstalleerd bleek dat het beoogde standaard thema eigenlijk niet eens gebruikt kon worden, omdat de knoppen van de werkbalk in een nieuw bericht geen zichtbaar opschrift hadden.

Daarnaast werd het een geduldzaak om de gemaakte back-ups van de database van het forum op de Engelse server in de nieuw aangemaakte database op Antagonist in te richten.
Want er was afgelopen maandags zoveel traffic op de site, dat de server meermaals op stop ging.
Daardoor crashtte de herinrichting herhaaldelijk.
Het gevolg was wat normaal al 84 minuten duurt, nu meer dan zes uur in beslag nam.

De eerste migratie van vBulletin op XenForo mislukte bij de import van de berichten.
Het bleek dat onderdelen van de import in de database overeenkwamen met een geïnstalleerde add-on.

XenForo is daarna is daarna door mij opnieuw geïnstalleerd met zo min mogelijk aanvullingen, in de hoop dat niet weer zo'n crash zich voordoet.

De migratie heeft afgelopen nacht plaatsgevonden, dit is allemaal goed gegaan - enkel: om de een of andere reden was de originele map met avatars leeg en dus waren de avatars niet overgenomen door XenForo.
Dat heb ik vandaag alsnog kunnen repareren - de rest van de add-ons werden geïnstalleerd en toen was het zaak de gebruikersgroepen bekend uit het vorige forum aan te maken.
Dat was nog weer een behoorlijke klus.
Maar we zijn er weer.

Dit had niemand je nagedaan!!
 
Het was het wachten waard.
De site ziet er mooi uit.
Ondanks de strijd een geweldig resultaat!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan