• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hitman Pro Alert houdt updates tegen, hoe uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuiterLeo

Gevestigd lid
Lid geworden
14 sep 2018
Berichten
233
Waarderingsscore
1
Hallo allemaal, weer even terug op het forum. Laatste keer gemeld dat alle PC problemen zijn opgelost o.a. door alles leeg te maken en te schonen en nieuw te installeren. Geadviseerd is als beveiliging Norton all-security premium te nemen, voor 10 apparaten en 3 jaar. Daarnaast toch Hitman Pro Alert en Ccleaner te installeren, apart. Ik ben tevreden, maar Hitman houdt nogal eens updates tegen. Mijn muis en toetsenbord hebben een update Razer Midsoft nodig, maar Hitman laat het niet toe. Via googlen kom ik er niet achter, hoe schakel je tijdelijk Hitman Pro Alert uit om de update door te laten gaan. Groeten Leo.
 
Hitman Pro schijnt er voor bekend te zijn problemen te veroorzaken in combinatie met Norton Security (zie Norton Forum).
Je kan deze (Hitman Pro) denk ik beter verwijderen en MBAM te gebruiken samen met Norton. Werkt uitstekend.
 
HitmanPro.Alert is actief als een service die je kunt uitschakelen via Taakbeheer>Services.

Zoek HitmanPro.Alert service>Rechter muisknop>Eigenschappen.
 
Geachte forumleden, dank voor jullie advies. Ik ben het met shady angel eens dat hitman pro alert moeilijkheden kan geven. Dat was al in de tijd dat mijn PC's zelf genoeg problemen hadden. Hitman Pro Alert geeft bij het scannen ook diverse programma's als 'slecht' op en adviseert ze te weigeren c.q. te deleten. Inmiddels door ervaring wijzer weet ik dat ik die software 'negeren' mee moet geven. Wat MBAM betreft ken ik niet, maar zoek ik op.
Leono leuk je weer te ontmoeten. Ik ben echter bang dat je weer niet blij wordt. Want ten eerste ik zoek bij taakbeheer en krijg twee hitman pro alerts. Goed ik kies er één en vervolgens zo je aangeeft rechter muisknop en eigenschappen... maar waar kan ik het nu uitschakelen. Klik ik rechts op Hitman Pro Alert dan krijg ik samenvouwen, beëindigen enz. en onderaan eigenschappen. Klik ik op eigenschappen krijg ik algemeen, compatibiliteit, back-up, handtekeningen enz....... waar moet ik zijn? Ik kan ook via Hitman Pro Alert het hitman pro alert services krijgen, daar rechts op klikken krijg ik stoppen, service openen en online zoeken. Ja het wordt met mij altijd moeilijk, ik voel een goed advies, en voel er vlakbij te zijn, maar ik krijg weer teveel keuzes. Welke stappen moet ik nog nemen? Groeten Leo.
 
Hallo Leo,

Vriendelijke groeten.

Alternatieve route: Configuratiescherm>Systeembeheer>Services.

Of typ het woord 'services' in als zoekwoord in het Windows 10 zoekveldje.

Raadpleeg eventueel ook de bijbel van Menno Schoone. :)
 
Hallo Léon,
Goede middag,
Ik ga het allemaal proberen en heb bij de eerste twee adviezen services gevonden en via dat ook hitman pro alert en via klikken staat er stoppen, dus de service stoppen en ook weer starten. Zal dat proberen. En in Schoone opzoeken kan ik ook, maar duurt uiteraard even. Ik elk gevaL BEDANKT, zo moet ik er wel uitkomen, ook Shady Angel BEDANKT. Groeten Leo.
 
Hallo Leo,

Je kunt ook het opstarttype van de service bepalen.

Als hij op Automatisch staat (wat standaard zo is), gaat hij bij elke computerstart weer aan. Zet hem dus eventueel tijdelijk op Uitgeschakeld.
 
Hallo Léon,
Ik heb het gevonden. Origineel staat hij op automatisch, via eigenschappen kan hij op vertraagd automatisch, handmatig en uitgeschakeld. Na het eten ga ik het zo proberen. Na uitschakelen enz. naar Razer dan naar Razer Softminer en proberen te updaten. Groeten Leo.
 
En waarom heb jij dat infameuze Razer Softminer in jouw Windows zitten?
 
Beste Abraham, je weet het toch nog........ digibeet.
Ik heb ooit een een PC gekocht, toen allemaal compleet met muis en toetsenbord en dat bord gaf licht. Dat vond ik fantastisch voor schemer en donker. Maar na jaren slijt zoiets en moest ik een nieuwe zoeken. Dat werd een Sharkoon - Sharkzone. En inderdaad die gaf ook licht, maar achtergrondlicht, dus gewoon voor de luxe en pret, maar praktisch had ik er niets aan.
Toen verder gezocht naar een bord waarvan de letters duidelijk oplichten c.q. licht geven. En dat heb ik 'als leek' gevonden, een Razer bord en muis. Het werkt prima, dat was/is althans mijn bedoeling. En uiteindelijk begrijp je nu dat het om lichtgevende letters van het toetsenbord gaat, en de muis kan me weinig schelen. En zeker niet al die pretkleuren en bewegende golven, bij mij staat hij op één kleur en statisch. Ja later kwam ik er achter dat het een bord en muis is voor "zware" players. En dat ben ik helemaal niet, ik doe geen enkel spel op dat bord. Maar wat maakt het uit, ik wist het niet maar vond het ook geen miskoop. Zo ben ik eraan gekomen en weer leek zijnde volg ik netjes alle adviezen op om alles te updaten...... om zo bij te blijven en virussen en ander gespuis te mijden.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat al die updates eigenlijk betekenen. Zo heb ik updates van Razer Synapse???, Razer Cortex ??? en Razer Softminer ??? En nu kunnen jullie weer allemaal lachen, ik vind het een prettig bord, maar wat het allemaal kan...... heel veel, maar ik doe er niets mee en weet ook niet wat dat synapse doet of cortex of softminer..... maar als update komt het telkens terug, iedere keer verschijnt het op het scherm, daar word ik nou gek van en ben er dus achter gekomen dat Hitman Pro Alert het tegenhoudt. Maar de meeste adviezen van de forumleden waren toch in de richting: niet alleen windows defender, maar een goed merk security nemen en Hitman en CCleaner erbij...... dan kan ik nooit meer zo'n PC vol rommel krijgen. Het is een lang verhaal maar nou weet je alles. Groeten Leo.
 
Oké Abraham, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf, want wat je meldt had ik ook al begrepen. Muis en toetsenbord zijn gewoon eerlijk aangeschaft en betaald en geregistreerd. Vandaar dat ik alle informatie en updates van 'Razer' krijg en om redenen al genoemd opvolg. En ik hoef ook niet te weten wat het allemaal is, dus schrik maar niet, ik begrijp dat je denkt ik laat het hierbij anders ben ik overmorgen nog bezig :p. Het enige wat ik weten wil en waarom ik je zo uitgebreid antwoord gaf is..... infameuze Razer Softminer . Ik heb begrepen dat Razer geen rommelmerk is, men zegt zelfs een topmerk, maar de verbinding van Razer met mij doet heel wat commentaar geven. Dus wat bedoelde jij? en wat is er met dat Razer?. Je hoeft geen technische uitleg te geven. Groeten Leo. 😂😂 .
 
Inderdaad, Abraham: ook ik fronste mijn wenkbrauwen toen jij sprak over het infameuze Razer Softminer.
 
Aangezien RuiiterLeo geen gamer is - kan hij Razer Softminer beter verwijderen, dat zal een aantal resourzes in zijn zijn PC vrijgeven.

 
Dank voor uitleg wat je bedoelde, Abraham, want ik begreep het ook niet. Als de Razer materialen, dus bord en muis, goed zijn, wil ik ze behouden, want ik ben er tevreden over. Wat ik niet gebruik en voor mij 'onzin' is, mag weg. Uiteraard moet ik wel behouden hoe het werkt, kleuren veranderen, niet al die kleuren door elkaar enz. Maar als ik niets aan Softminer heb mag het weg, want elke keer updates, die door Hitman dan niet doorgaan, nu door de tip van Léon wel, maar wat niet hoeft, dat hoeft ook niet voor mij. Groeten Leo.
 
Goedemorgen Leo - dat minen heeft niks van doen met de instellingen voor muis en toetsenbord.
Als jij zo graag wil minen, ga dat dan doen voor Folding@Home - dat is ten minste nuttig!
 
Goedemorgen Abraham,
Het is begrepen, hoewel en dat weet je inmiddels wel, ik niet play of game en al die termen dus ook niet ken. Kortom 'minen' doe ik helemaal niet, weet niet eens wat het is. Ik heb het inmiddels verwijderd evenals Razer Cortex, alleen Razer Synaps is blijven (be)staan, omdat je daar wel zaken betreffende de muis en het toetsenbord kan regelen, zoals de kleuren, de lichtintensiteit, maar ook de tijd van klikken met de muis. In het begin stond het klikken en rondgaan van de cursor op gamen, hardstikke snel, ik kon de cursor zelf niet bijhouden. Dan moet je wel iets hebben hem trager te laten gaan, een dat kan allemaal in synapse. Dat alles voor zover ik begrijp. Maar ik gebruik de PC weliswaar veel, maar voor tekstverwerken, voor aan forums meedoen, aan enquetes, veelop mailen, bestellingen plaatsen, bankieren en allerhande zaken opzoeken enz. Daardoor staat de PC zowat iedere dag en de hele dag aan. En is het uiteraard prettig dat ie goed werkt, en alle rommel virussen en malware buiten de deur houdt. Groeten Leo.
 
Prima gedaan hoor, dan heb jij nu waarschijnlijk ook weer een snellere Windows?
 
Goede middag Abraham, daarin heb je gelijk, en dus geef ik je dat ook. Nadat de PC's schoon waren gemaakt en opnieuw geïnstalleerd waren.... met een hoop eraf!, deden ze het prima. Van lieverlee werd het trager, trager nog toen ze vol rommel zaten. Maar ik wilde niet zeuren, over ik vind ze trager worden. Het duurde langer voor ze starten, langer voor ze stopten c.q. van het scherm verdwenen enz. En met het verwijderen van dat Razer spul gaat het weer goed. Ik blijf dat wel vreemd vinden. Het toetsenbord en de muis zijn echt naar mijn zin. Ik heb niets tegen dat merk Razer, ook tegen de PC Acer niet en aldus verwacht je niet dat ze je software laten updaten die je als bij medicijnen forse bijwerkingen geven.
Dan nog maar even een vraag. Er staat nu veel minder software op de PC, maar toch start er vanalles op en draait er van alles mee. Hoe kan je het nu voor elkaar krijgen dat de PC snel blijft doordat het minst mogelijke opstart en op de achtergrond meedraait? Je kan op de PC zien (ergens) wat allemaal meedraait, maar ik kan en durf er niet zomaar alles af te gooien. Zijn er jouw bekend van die opstarters en meedraaiers die rustig uitgeschakeld o.i.d. kunnen worden, of is er een programmaatje voor? Groeten Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan