• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost HJT met delete entry in hosts werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had even wat familie verplichtingen
 
oke ga ik doen als het weer gebeurt
 
Het is zover!

In de pdf zitten 2 plaatjes. Het bovenste plaatje stond "boven op het scherm"
Door snel op de rode x te drukken en daarna snel een printscreen te maken kon ik een 2e plaatje maken.
Wat mij op valt is dat ik in een eerder geval een 020 nummer moest bellen en nu een 085 nummer
 
Vertel eens hoe jij aan die "gevaarlijke site" bent gekomen.
Google kent het adres overigens niet en mijn Kaspersky antvirus ziet de url als gevaarlijk!
 
Ik was met firefox bezig en er stonden verschillende tabs open, o.a. gmail en wat foto sites waar ik foto's uit Bahrein F1 probeerde te vinden en een twitter account open. Ineens een nieuwe popup met de getoonde schermen.
Via taakbeheer de sessie met fire fox weggegooid en daarna draait firefox weer
 
Dan heb je bij die zoektocht op dubieuze sites gezeten!
En mag je blij zijn dat er niks vervelends is gebeurd.

Geeft F-Secure geen tekentjes in Google om te laten zien welke site veilig is en welke niet?
En gebruik je de gratis versie of de betaalde versie?
 
F-Secure reageert niet. Ik gebruik de versie die mij aangeleverd is door xs4all
 
Goedemorgen, ik heb nog geen antwoord gekregen op de vraag of je de gratis- dan wel betaalde versie van F-Secure via XS4All gebruikt?
 
Met aangeleverd bedoelde ik de versie die bij het abonnement zit. Dus JA ik betaal ervoor, nee ik heb deze niet separaat gekocht.
Overigens is het Ziggo die ook een f-Secure versie aanbiedt in het abonnement en daar heb ik dus ook al voor betaald.
Frappant eigenlijk dat F-Secure / xs4all nog steeds bij mij in gebruik is en wordt ook via xs4all geupdatet, terwijl ik kabel internet gebruik van Ziggo.
Koper telefonie (PTT) is bij mij afgesloten vanwege de snelheid, daar waar Ziggo wel een goede snelheid kan leveren
 
Dit is wat ik heb als F-Secure.
Ik ben nog even aan het lezen en zal de bijbehorende opdrachten dan ook uitvoeren.
 

Bijlagen

  • fsecure.pdf
    188,9 KB · Weergaven: 2
Controleer dan in de gebruikte browsers of de webbeveiliging van F-Secure dan ook actief is.
 
Na enkele dagen voelt het "slanker" aan. Sommige processen gaan erg traag, bv het ostarten van word en excell, maar de rest loopt netjes. Ik heb MBM in de proefperiode enkele malen zien ingrijpen op sites met pop-up schermen. Het ransomware alert heb ik niet meer gezien terwijl ik wel op die bewuste site de foto's van sjanghai heb kunnen binnenhalen.
In ieder geval bedankt voor de inspanningen, tips en hulp die jullie mij hebben gegeven
 
Toch weer een nieuwe fout...
 

Bijlagen

  • backup plaatje.pdf
    113,3 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan