• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost HJT met delete entry in hosts werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat een andere HD dan de HD waarop Windows draait en is die Y-schijf groot genoeg?
 
Windows draait op c: ongeveer 400Gb op C in gebruik (waaronder ook een deel van de bibliotheek met Lightroom en foto's)
Y schijf is 2Tb, met nog 800Gb vrij
 
Je hebt twee Windows versies in jouw computer zitten - op C en op E - waarom?
En wat je naar Y wil zetten, is dat een back-up of een image?
En wat geeft de de back-up aan wat grootte betreft?
 
2 windows partities? Ben ik mij niet van bewust en op de E-schijf alleen maar data opslag.
Er moet een back-up naar Y die heeft ongeveer 60 Gb nodig. Dit leid ik af aan de vorige back-ups die 50 à 55 Gb groot zijn.
De backup zelf is nog niet gelukt vanwege de Bitlocker fout indicatie
 
De tweede Windows staat op de schijf onder de schijf met de gouden band.

Die schijf met de gouden band is zeer speciaal: verwijder je één partitie: dan wordt de hele HD gewist!

Zoveel HD's en ik vind dat het allemaal niet efficiënt is ingedeeld.
 
Schijf 0 is meegekomen met de aanschaf van deze computer
Schijf 1 is de uitbreiding (later bijgekocht) ingedeeld als 3 partities, maar omdat het fotowerk teveel werd deze omgezet naar 1 partitie. Ik heb met Acronis deze partities samengevoegd en toen werd het goud.
Schijf 2 is een oude schijf uit oude (Acer) computer die ik eerst opnieuw heb geformateerd.
Schijf 3 is een USB schijf hierop bewaarde ik mijn backups
Schijf 4 is een USB schijf met op G een stukje ruimte voor Adobe Indesign bestanden afkomstig van Apple
Schijf 5 is een USB schijf met alle foto's en film die ik verzameld heb en moet mee naar de nieuwe computer
Schijf I is een USB stick
Dan heb ik nog een schijf in deze pc gehad 4Tb die ik wilde gebruiken om alle fotowerk op te zetten en daarna naar de nieuwe pc. Helaas is deze de partitie tabel kwijtgeraakt en moet ook nog eens gerepareerd worden
Kortom dat is deels de achtergrond van de inefficiëntie.
 
Bij schijf 2 - heb je alleen de bestaande partities geformatteerd dan is begrijpelijk dat ik het aanzag voor een tweede Windows schijf.

Waarom Acronis gebruiken als Windows Schijfbeheer standaard in feite al voldoende gereedschappen heeft?
En waarom heb je op Schijf 2 niet eerst alle partities verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt en geformatteerd?
 
Acronis was een tip van een (vroegere) collega. Ik kon nu de foto's laten staan en als het ware de driveletters K en L veranderen in M zodat het één grote schijf werd.
Op schijf 2 heb ik alleen de schijven E en F aangepakt om daar Vista vanaf te halen. Verder niet over nagedacht. Frappant is wel dat de drive letters weer veranderd zijn
 
Ik had het anders gedaan.
Eerst de foto's naar een andere schijf gekopieerd.
Dan de betreffende helemaal schoongemaakt - dus alle partities weg en dan opnieuw aanmaken en formatteren, daarna de foto's terugzetten op een grote en efficiënte schijf.
Door partities te gebruiken, kan een hd nooit optimaal gebruikt worden.....

En ook via Schijfbeheer kan je de schijven van een andere schijfletter voorzien.
 
Was wat later thuis.
Ja ik kan de M schijf wel leeg maken en dan opnieuw inrichten. en zo mogelijk kan ik dat ook nog met de andere schijven.

Blijft alleen nog de back up over. Heb je nog tips?
 
Probeer of het aansluiten van die externe USB-HD via een andere USB-poort helpt.
 
Andere USB poort heeft niet geholpen, ook niet handmatig.
Nu heb ik het taakbeheer bekeken en daar staan heel wat onbekende regels voor mij.
Kunt u controleren of hier niet teveel staat, of anders dubieuze items weggooien?

Er gebeuren ook weer "rare" dingen, zoals muis die traag start bij bewegen, ondanks nieuwe batterijen.
Het is net alsof een gedeelte van mijn pc bezig is met andere dingen...
 

Bijlagen

  • Taakbeheer-Doc1.pdf
    866,9 KB · Weergaven: 0
Ik wil nu graag, dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

Zie daarvoor: Handleiding Eset Online scanner
Aansluitend graag het log ervan in jouw volgende antwoord posten.
 
Het proces is begonnen. Na 8 uren en 750000 bestanden verder stond het proces stil. Ik heb deze vannacht laten staan en nu begint het weer te lopen.....
De rode balk staat pas op het midden en er zijn al weer geinfecteerde bestanden gevonden.
Log volgt...
 
Ik heb even de vorige scan en deze vergeleken. Typisch dat Eset nu op de D:\ schijf meerdere bestanden vindt en dat er op K:\7 en K:\Humax nu bestanden gevonden worden en eerder niet op 31 maart.
Beide logs toegevoegd voor vergelijk.
In totaal 49 bedreigingen in 1833634 bestanden. Scantijd 14:53:30
 

Bijlagen

  • esetscan 2018-03-31.txt
    8,6 KB · Weergaven: 0
  • esetscan_20180424-1.txt
    13,9 KB · Weergaven: 1
Maak je niet te sappel - in Jouw Windows is dus zelf niks gevonden op de setup van CCleaner na.
CCleaner is nooit door mij gebruikt - is een te vriendelijke schoonmaker.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan