• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe foto's te downloaden die ontvangen zijn van plus.google.com ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skyphof

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
651
Waarderingsscore
0
Ik kreeg een link met meer dan 100 foto's van Google+. met de link https://plus.google.com/photos enz.
Ik krijg ze nu heel klein in de vorm van dia's.
Ik wil deze foto's graag in n keer downloaden en opslaan als .jpg foto's.
Is er iemand die weet hoe dat moet ??

Ik werk met Windows 7 en beschik over Photoshop Elements.

Bij voorbaat dank.

Henk
 
Ik ben geen gebruiker van Google+. Wel van Picasa (gratis fotobeheer- en fotobewerkingsprogramma van Google), waarmee je ook albums en losse foto's op internet beschikbaar kunt maken voor anderen. Je kunt Google+ voor een deel zien als opvolger van de bekende Picasa webalbums. Ik ben er daarom van overtuigd dat je van Google+ een compleet album in een keer kunt downloaden.

Klik op deze link: https://support.google.com/plus/answer/2710716?hl=nl
Klik daar op het plusteken voor Desktopcomputer en lees dan de instructies door.

Let op:
Als de optie Downloaden niet wordt weergegeven, kan de persoon die de foto heeft gedeeld, zijn Google+ instellingen hebben gewijzigd zodat kijkers zijn foto's niet mogen downloaden.

Photoshop Elements heb je dus niet nodig. En foto's zijn meestal al in het bestandsformaat jpg. Dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
 
Ik werk ook niet met Google plus, maar heb de foto's hierin ontvangen en kan ze m.i. ook alleen hierin downloaden.
Wie weet hoe dat moet ?
Henk
 
Tja, een beetje lastig uitleggen voor mij, omdat ik Google+ zelf niet wil gaan gebruiken.
Ik heb wel een Gmail account (= Google account) en dat heb ik gebruikt om een aantal Picasa webalbums op internet te zetten.
Ik heb die webalbums zojuist even bekeken en gemerkt dat ik wel een compleet webalbum kan downloaden, maar alleen naar Picasa.

Weet jij zeker dat jij die foto's op je eigen pc wilt opslaan? Wanneer je nu op de link in de e-mail klikt, opent je browser met die Google+ pagina en zie je de foto's verkleind: "heel klein in de vorm van dia's" schreef jij.
Klik op een van die verkleinde foto's. Ik vermoed dat die foto dan veel groter wordt getoond. Rechts van die grote foto zie je waarschijnlijk een pijl naar rechts staan. Klik op die pijl en dan zal de volgende foto vergroot worden getoond. Je kunt waarschijnlijk ook gewoon de pijltjestoetsen op je toetsenbord gebruiken om naar de volgende of vorige foto te gaan.
Op die manier kun je de foto's goed bekijken en je hoeft ze niet op te slaan op je eigen pc. Dat scheelt jou weer ruimte op de harde schijf.

Wil je de foto's toch per se zelf hebben, klik dan op de naam van dat fotoalbum. Die naam zal boven de kleine afbeeldingen staan.
Er zal een dropdown menu openklappen. Klik in dat menu op Album downloaden. Wat voor melding krijg je dan te zien?
 
Ik wil graag alle foto's voorlopig opslaan met .jpg. Ik gebruik ook Google+ niet en ik heb wel een google account.
Het lukt niet om de foto's op te slaan omdat ik in dit programma de mogelijkheid voor downloaden nog niet heb gevonden ! Helaas. geen dropdown.

Bedankt voor het advies, maar we zijn er nog niet.
Henk
 
Ik heb geen kennissen of vrienden met een Google Plus account. Ik weet dan ook niet of het noodzakelijk is om zelf ook zo'n Google+ account te hebben wanneer je zo'n gedeeld album wilt downloaden.
Je schrijft dat je de mogelijkheid nog niet hebt gevonden om het album te downloaden. Heb je op alle knoppen geklikt die je zag? En dan bedoel ik ook werkelijk alle knoppen. Dat is de manier waarop ik er achter kom hoe een programma of een website werkt.

Ik heb even gezocht naar afbeeldingen: google plus album downloaden.

Nadat jij geklikt hebt op de link in de e-mail die jij gekregen hebt, opent je browser met de Google+ pagina van die kennis van jou. Je ziet dan de foto's sterk verkleind.
Nu moet je op dat moment rechtsboven gaan zoeken naar een knop met de naam More (of Meer):

54a7c70cbd1e3-Bajar-album-google-plus-800x368.jpg


Het kan ook zijn dat die knop er anders uitziet: als een naar beneden gerichte pijl:

54a7c76183750-DownloadAlbumGooglePlus.JPG


Die knop moet je dus hebben. Klik erop en kies Download album.
Ik vermoed dat je dan een zip bestand kunt downloaden, waarin alle foto's zitten. Het downloaden kan even duren. Dubbelklik op dat gedownloade zipbestand en klik dan op Alle bestanden uitpakken.
-----------------------------

Mocht je ook zelf albums willen gaan delen met anderen via Google+, dan kan dat.
Je hebt al een Google account. Dan hoef je dat account alleen maar te upgraden naar een Google+ account.
Ga naar https://www.google.nl/
Rechtsboven kun je inloggen op je Google account. In de afbeelding hieronder kun je zien dat ik dat al gedaan heb:

54a7c27cb2811-Google_Plus.png


Klik daarna op +Jij.
Er zal dan een venstertje openen, waarin jij je kunt aanmelden voor Google+. Dat is gratis.
 
Wat je aangeeft is inderdaad heel logisch. Ik had dat ook al geprobeerd, maar als ik op de knop Meer klik, krijg ik alleen de vraag Misbruik melden. Dus geen Download. Ook had ik in het verleden Google+ wel genstalleerde, maar nooit gebruikt. Ik heb nu geprobeerd wat je schreef, maar met precies hetzelfde resultaat.
Of we zien allebei iets over het hoofd, of het downloaden is geblokkeerd..
Ik kan ook niet alle foto's selecteren en dan opslaan in .jpg. Wel lukt dat steeds met 1 foto tegelijk. Wel wat veel werk met 140 foto's.
Dank voor de genomen moeite. Als je nog iets weet ( of iemand anders) houd ik me aanbevolen.

Groeten,
Henk
 
Als de optie Album downloaden niet wordt weergegeven, kan de persoon die de foto heeft gedeeld, zijn Google+ instellingen hebben gewijzigd zodat kijkers zijn foto's niet als album mogen downloaden.

(Of misschien is het wel nodig om het programma Picasa op je pc genstalleerd te hebben? Maar om dat nu te gaan doen, enkel om wat foto's te kunnen downloaden lijkt me wat ver gaan.
Hier wat info (+ een video) over hoe je albums downloadt van Google Plus naar Picasa: http://picasageeks.com/2012/08/picasa-tip-yes-you-can-download-an-album-from-google-photos/.)​

Wanneer je de foto's echt heel graag op je eigen pc wilt opslaan, dan zou ik dat gewoon met 1 foto tegelijk doen.
Maak voor die foto's eerst een eigen map aan op je pc.
Begin dan met foto 1. Stuur die naar de juiste map.
Die downloadlocatie zal onthouden worden, zodat het downloaden van de volgende foto's sneller zal gaan. Het is natuurlijk afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding en van de grootte van de foto's. Wanneer de foto's niet groter zijn dan 2 MB, duurt het downloaden van 1 foto naar de juiste map niet langer dan 4 seconden. 140 x 4 seconden = 560 seconden = minder dan 10 minuten om alle 140 foto's te downloaden.
Een beetje vingervlugheid komt hierbij wel van pas. Je moet immers 140 keer dezelfde handelingen verrichten.
 
Ik heb de foto's inderdaad n voor n opgeslagen. Dit ging redelijk snel, maar wel heel wat langer dan 10 min. Ik heb het resultaat gecontroleerd met Photoshop Elements. Toen bleek dat hij alle foto's opgeslagen had in de resolutie 72 pixels. Ik heb ze toen nog een keer n voor n omgezet in 300 pixels. Bij elkaar was het meer dan 3 uur, maar de klus is geklaard. Het ziet er goed uit.
Iets anders: Foto's worden op mijn Windows 7 computer vaak opgeslagen in de resolutie 72 pixels. Ik heb geen idee hoe dat komt !! Voor het scherm is dat wel goed maar voor te printen is dat veel te laag. Heb jij enig idee ?
Groeten,

Henk
 
Een resolutie van 72 pixels? Ik denk dat jij (net als heel veel mensen) in de war bent gebracht door de dpi waarde van 72.
De dpi waarde zie je wanneer je rechtsklikt op een foto en dan kiest voor Eigenschappen > Details:

54abf90ec4c83-Eigenschappen_van_foto.png


Je mag die hele dpi waarde vergeten, want voor foto's zegt die helemaal niets. Het is een verzonnen waarde. Het heeft dan ook geen zin om de dpi waarde van 72 om te zetten naar 300. Daardoor zal de foto niet veranderen.
Misschien frons jij nu de wenkbrauwen. Dat kan ik me voorstellen. Ik zal je een link geven naar de website van Riny Weistra. Die kan het je veel beter uitleggen dan ik. Klik maar op de volgende link: Misverstanden over dpi
 
Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie. Het programma Photoshop Elements geeft weer andere informatie, maar daar is blijkbaar geen eenheid in.
Ik laat dit deel nu verder rusten. Mijn probleem is opgelost. Nogmaals dank

Henk
 
Ik kreeg een link met meer dan 100 foto's van Google+. met de link https://plus.google.com/photos enz.
Ik krijg ze nu heel klein in de vorm van dia's.
Ik wil deze foto's graag in n keer downloaden en opslaan als .jpg foto's.
Is er iemand die weet hoe dat moet ??

Ik werk met Windows 7 en beschik over Photoshop Elements.

Bij voorbaat dank.

Henk
als ik de link aanklik in de 1ste post dan kom ik hierop uit ..
55c49adb8e7ff-Ashampoo_Snap_2015.08.07_13h46m01s_002_.png


het betreft dan ook geen foto's maar een 2 filmpjes
het eerste filmpje gaat over hoe je de Icare data recovery dient te gebruiken !
het tweede filmpje laat je zien hoe je op een usb stick een draagbare virtualbox installeert en het je mogelijk is om een Windows te gebruiken via deze virtualbox !

deze filmpjes werden door mij aangemaakt maar ik heb jouw nooit deze door gelinkt ...deze werden wel geupload naar YouTube en als openbaar gerangschikt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is jammer dat deze vraag over 100 foto's van Google van mij lijkt te komen, maar dat is niet zo. Ik heb hier niks mee te maken
Henk Skyphof
 
Als Henk Skyphof een dubbelganger heeft, dan heeft die ook nog eens hetzelfde IP adres...

Misschien komt de verwarring door post #7 van Emi.
Wanneer je op de link in post #1 of post #7 klikt, kom je altijd uit bij je eigen foto's of video's die bij Google zijn opgeslagen. Niet bij foto's of video's van iemand anders.
Wanneer ik op een van die links klik, zie ik dus foto's die ik zelf gepload heb of die ik ontving als bijlage en heb opgeslagen. Ze verschijnen tegenwoordig dan op https://photos.google.com/
Als je in het verleden webalbums hebt gemaakt met Picasa, dan staan die nu ook in Google Foto's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan