• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe is het protocol hier?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 167621
  • Startdatum
Dan is een tweede scherm ook makkelijker. Bijv ipadje of telefoon. Niets te printen.
 
Dat doe ik nu al zo. Als ik van die Vlaamse verhalen schreef, had ik 2 schermen in bedrijf. Op het ene stond het verhaal in het boekje, en op het andere herschreef ik het voor Piep. Veel werk, maar wel leuk.
Maar voor een probleem in mijn laptop kan ik inderdaad beter mijn telefoon gebruiken naast mijn laptop. Maar............ik was niet van plan om een probleem te krijgen!
ipad is niet in dit huis binnengetreden. Tja, geen twitter, geen facebook, geen instagram, geen ipad, en maar 1 laptop en een telefoon.
Dat is genoeg voor me en ik ben er al druk genoeg mee!
 
Wat is de vraag geworden?

Heb zelden een vraag over een probleem op een forum geventileerd daar op het net vrijwel alle antwoorden zijn te vinden.
Daarnaast ben ik ook een generalist, ik weet alles van niets. :)
 
Wel, als je alles van niets weet, dan vullen we elkaar goed aan: ik weet niets van alles.
En de vraag is niets veranderd sinds mijn eerste post: wat is hier het protocol bij het helpen van een TS-er? Ik ben er uit hoor, dus er is geen vraag meer.
Ik besef dat ik gewoon te voorzichtig ben als ik een probleem aan het team hier zou voorleggen. En als klap op de vuurpijl zou ik ook niet door tig leden geholpen willen worden, want dan weet ik zeker dat ik alles verkeerd doe. Ja Lange Pier, zulke mensen zijn er.
Dus: mocht ik ooit een computerprobleem hebben wat ik niet via Google kan oplossen, dan kom ik hier en vraag om 1 helper tegelijk! Moet kunnen, nietwaar. Of zou ik dan het hele forum-protocol om zeep helpen!😏
 
Fijn dat er voor jou in ieder geval duidelijkheid is gekomen.
 
Ja, maar je bent een optimistisch mens!
Er zijn toch nog 2 zaken waar ik niet blij van word( al was het niet mijn vraag: hoe kunnen jullie me blij maken!)
Ten eerste ben ik er altijd van uitgegaan dat een moderator zoveel kennis had dat hij als eerste zou reageren waardoor je het gevoel krijgt:ik snap het dan niet, maar hier is iemand die het weet, of dichtbij weten is. En als ik er dan niet uit kom, pakt hij/zij het ook weer op en niet iemand anders. Maar nu begrijp ik dat een moderator vooral op de gang van zaken let, een soort handhaver dus.
En... het is me nu toch duidelijk geworden dat het nog steeds mogelijk is dat goedwillende leden met iets anders kunnen komen. Voor mij verandert er niets aan mijn vraag! Ik zou diegene zijn die bij het stellen van mijn vraag zou zeggen:wilt u aub. wachten op uw beurt, zodat ik de vorige mogelijke oplossing eerst kan ( en durf!)toe te passen.

Er werd me gezegd dat ik me dan tot een professioneel forum moest wenden.
Ik was stom verbaasd: ik dacht dat ik daar al bij zat. Enige verschil: jullie worden niet betaald. Zijn er via Google dan van dat soort fora te vinden?
 
Moderatoren worden geselecteerd op hun kennis en inbreng. De inhoud van de door hen geplaatste reacties is dus zeker van belang. Dit zijn dan ook zeker mensen met een gedegen kennis. Het is wel zo dat ook wij (als team) maar een heel klein stukje van de grote IT wereld weten en begrijpen. Dit maakt een forum ook zo'n mooi concept. Moderatoren zijn ook gewoon leden kunnen dus worden aangevuld, maar zeker ook op een fout worden gewezen.

En ja, het komt ook zeker voor dat ze zich, inhoudelijk, afzijdig houden omdat ze geen kennis hebben aan het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie, Rubensky!
 
Er werd me gezegd dat ik me dan tot een professioneel forum moest wenden.
Ik was stom verbaasd: ik dacht dat ik daar al bij zat. Enige verschil: jullie worden niet betaald. Zijn er via Google dan van dat soort fora te vinden?
LoL. Ik weet niet wie dat zegt maar er zijn vrijwel geen professionele forums te vinden. Althans geen waar je met alle vragen terecht kunt.
Officieel professionele forums is met betaalde mensen dus anders genoemd een helpdesk. Die kun je vinden bij bedrijven. Alleen ben je dan beperkt tot de vragen die bij dat bedrijf horen.
Veelal is professionele support ook nog beperkt tot een bepaalde tijd en moet je er daarna voor gaan betalen. Voorbeelden daarvan zijn Microsoft Office, HP en anderen.
Daarnaast is er bij professionele forums wel meer kans maar geen garantie dat ze je een oplossing kunnen bieden.
Een forum met deskundige vrijwilligers (die vaak ook professioneel met hun vak bezig zijn of werkzaam in een ICT bedrijf en voor de hun plezier op zo'n forum mee helpen) kan dus in de meeste gevallen net zo goed of vaak nog beter helpen dan een zogenaamd professioneel forum.

Vandaar dus dat ik zo'n opmerking om zich te wenden tot een professioneel forum nogal vaag vindt want zo'n verwijzing is echt maar op bepaalde specifieke zaken van toepassing als advies.
 
Hoi Black Tiger,
De raad om naar een professioneel forum te gaan, is me in dit topic gegeven. En ik zou ook niet weten waar ik dat moest zoeken. En volgens jou is zo'n forum niet beslist datgene waar ik dan naar zoek.

Ik weet dat Piep een welkomstboek heeft, waarin het forum in alle facetten wordt uitgelegd. Hoewel ik het niet meer nodig heb, heb ik het helemaal goed gelezen.

En een van de laatste punten is in dit geval heel nuttig: De samenstelling van het team. En daarbij wordt nog extra een aantal andere leden genoemd,. Deze leden zitten niet in het team, maar ze hebben echter een bepaald onderwerp als specialisatie. Iets dergelijks heb ik hier nog niet gevonden in mijn 3 jaren hier. Misschien was ik dan bij voorbaat al gerustgesteld geweest?

Maar voorlopig is mijn voornemen om geen probleem te krijgen het beste, vind je ook niet?
 
Maar voorlopig is mijn voornemen om geen probleem te krijgen het beste, vind je ook niet?
Zeker weten. Maar mocht het eens voor komen, dan weet je in elk geval dat je niet naar een professioneel forum moet en gewoon hier of op Piep terecht kunt. ;)
 
Kleine correctie: ik heb geschreven dat als je niet geholpen wil worden door Jan-en-Alleman (zoals op een forum, elk forum gebeurt) je je niet tot fora maar professionele helpdesks moet wenden. Daar wordt je geholpen door één medewerker die zijn kennis aan zijn werkgever heeft moeten aantonen middels diploma's en certificaten. Op fora wordt je nu eenmaal geholpen door mensen waarvan het kennisniveau hoog maar niet gegarandeerd is. Als je daar geen vertrouwen in hebt is dat geen juiste plaats om je info te halen.
 
@Black Tiger zegt , Zeker weten. Maar mocht het eens voor komen, dan weet je in elk geval dat je niet naar een professioneel forum moet en gewoon hier of op Piep terecht kunt.

Helemaal mee eens, kijk maar naar bijvoorbeeld de hulpdesk van Microsoft ,zitten veel studentjes
en die gissen ook maar wat,maar echt hulp bieden MMMwa
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan