• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hoe kan ik een virtuele schijf met XP maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gewaardeerd
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
1.538
Waarderingsscore
1
Ik heb verschillende CD-roms met XP spelletjes. Maar die werken niet op win 10 zelfs niet in de comptabiliteit modus.
Ik dacht als ik en vituele schijf met XP maak dan kan ik die spelletjes spelen.
Maar op google kan ik niets vinden. Ik moest HiperV inschakelen maar dat staat niet meer in windows onderdelen.
Wie weet hoe ik eenvoudig? een virtuele schijf met XP kan maken.
 
HiperV is alleen voor Windows 10 pro. ->

Weinigen weten dat Windows 10 Pro de ingebouwde mogelijkheid heeft om andere besturingssystemen te virtualiseren. Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en zelfs Linux kun je eenvoudig gebruiken in Windows 10 Pro, zonder extra software van derden te hoeven installeren. Dat is mogelijk met Hyper-V.
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/oude-software-op-windows-10-68123/
 
En als geen Windows 10 Pro hebt, dan kom je een heel eind met bijv. Virtual Box.

How To Install Windows XP On Virtualbox
 
Over het algemeen vind ik Vmware player erg goed werken in Windows 10. VMware is een van de grootste virtualisatieplatformen. Werkt goed met veel mogelijkheden. Daarin kan je dan Windows XP installeren.

Vmware
 
Virtual Box ga ik eerst proberen. Is een oudje en ik ook ;)
 
VirtualBox is onlangs nog onderhanden genomen en moet intussen ook sneller zijn geworden.
 
Lees hierboven in post #2:

Op pagina 2 van dit artikel
url=Schermopname-34]
Schermopname-34.png
[/url]
staat een link - onderstreept - naar 'deze website' die niet meer werkt.

Vraag: kan ik daar pag Schermopname (35).png voor gebruiken en invullen aldus:

??
 

Bijlagen

  • 1571403394823.png
    1571403394823.png
    712,8 KB · Weergaven: 1
@ceesvb Het is niet de bedoeling op een topic te reageren van meer dan twee weken oud. Daarom zal ik dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan