• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hoe kan ik Kladblok uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ploeff

Nieuw lid
Lid geworden
25 mrt 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Ik gebruik W10.
Steeds worden bestanden geopend met kladblok en (dus) weergegeven met heel veel onbegrijpelijke teks. Dat gebeurt (o.a.?) met .pdf-bestanden. Waarschijnlijk heb ik ooit op iets verkeerds geklickt, maar hoe herstel ik dat, zó dat .pdf's met een pdflezer of in LibreOffice wordt geopend.
Ik word hier gèk van!
 
Je zou eens kunnen proberen om te openen met,dan krijg je meestal de keuze met welke opdracht deze te openen is
 
Zoals Johannes aangeeft: Rechtsklik en kies: "Openen met". Selecteer dan met welke applicatie je deze file wilt openen. Zet een vinkje bij "Altijd deze app gebruiken".
 
Inderdaad heeft het uitschakelen van kladblok hier niets mee te maken. Als je dat zou doen dan krijg je alleen maar de melding dat er geen programma kan worden gevonden om de bestanden te openen.

Vraag: heb jij je pc opnieuw geïnstalleerd en moet je nu al die zaken weer opnieuw instellen?
 
Windows 10 kan ook nog anders, zij het omslachtiger.
Selecteer in het Startmenu de optie Instellingen > Apps > Standaard-apps.
Kies dan "apps bestandstype kiezen", ga naar .pdf en kies je pdf lezer die je wilt gebruiken.

De eerder genoemde optie van Veng is wat gemakkelijker.
 
Dank jullie allemaal! Het is gelukt.
 
Altijd mooi als je iets opgelost krijgt , bedankt voor het terug koppelen 👍
 
Fijn, veel plezier met je computer! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan