• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kan ik status 0xc000000f oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterchef

Junior lid
Lid geworden
23 nov 2015
Berichten
82
Waarderingsscore
0
Goeiedag

Ik heb geprobeerd om kali linux op mijn laptop te zetten, ik heb een windows 7 HP compaq CQ56. Voordat ik het ging installeren moest ik een parititie vrijmaken er voor, dat heb ik gedaan op windows zelf.*

Toen heb ik kali linux geprobeerd te installeren, de installatie was succes. Toen herstarte mijn laptop, en toen stond er bootmissing MBR, toen heb ik de programma die op cd staat easy recovery essentials ingestopt, toen probeerde ik het automatic te restarten, toen kwam er ineens dit te staan:

Kan Windows niet opstarten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recentehhardware of software wijziging. Dit kunt u doen om op te lossen:

*1 Plaats de Windows installatie schijf en start de computer opnieuw op

*2 Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende

*3 Klik op uw computer herstellen

*Als u deze schijf niet hebt dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeem beheerder.*

*Status: 0xc000000f
(maar dan in het engels)

Toen probeerde ik fabrieksinstelling terug te zetten, die zit ingebouwd in mijn laptop ( heb die wel is paar kere gebruikt vroeger).
Maar toen lukte het niet en kreeg ik weer dezelfde beeld, met wat er bovenaan staat beschreven. Ik heb het ook geprobeerd op veilig modus te starten, F8 is het mij ook niet gelukt.*

Toen ben ik op F1 gaan drukken stond er F11 (dat is dus de fabriekinstelling) stond er error log.

Wat ik wel kan zien is dat ik via easy recovery essentials, naar gparted kan gaan en staat er naast windows , active NO.

Kan iemand ermee alsjeblieft helpen, ik weet mij geen raad meer.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt dus Kali in Windows zelf genstalleerd en door dat zo te doen heb je de bootsector gecorrumpeerd.
En daardoor is het ook niet meer mogelijk de recovery op te starten.

Dus als jij zelf geen Windows 7 DVD hebt, misschien iemand wel je eigen omgeving.
Is de Microsoft sticker onderop nog leesbaar wat betreft de licentie die daar op staat?
 
Bedankt voor u bericht, Ik vroeg mij af,

Ik heb easy recovery essentieel en als ik automatic repair start staat er naast windows 7 niet actief, weet u hoe ik dit kan omzetten naar actief?
Ik heb trouwens ook een boot repair disk, ik zag wel dat het kon, maar hoe weet ik niet.
 
Voor een bootsector hoef je niet Windows opnieuw te installeren dat kan je als volgt maken:

Start wel op van een Windows 7 CD. Zoals je in je eerste post al aangaf, alleen kies je dan voor opdrachtprompt in dat venster, vul je de volgende commando's in:


Bootrec /fixboot
Fixmbr
Scanos
Rebuildbcd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor u bericht!
Ik heb de CD van windows 7 home premium, ik heb de opdrachtenpomp gebruikt en de volgende getypt , bootrex.exe/Rebuildbcd of Fixboot of FixMbr of Scanos, bij elk stond er this operational is completed succesfully, toen heb ik het gerestart en kreeg ik nog steeds dezelfde beeld 0xc000000f.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de easy recovery al eerder gebruikt, toen heb ik op automatisch reparatie geklikt wat op die link beschreven staat, en er stond boot volume is actief maar Windows 7 is niet actief, ik heb op Windows 7 geklikt is het gaat laden kreeg ik nog steeds dezelfde beeld 0xc000000f.
 
Wat gebeurd als je F8 doet en dan kiest voor: 'last known good configuration' ofwel: 'laatst bekende goede configuratie'
 
Je gebruikt Kali en je stelt vragen hier?

--- Update ---

Ik kan je helpen.Maar stop met domme dingen te doen :p Wat wil je weten?

--- Update ---

Sorry jegens de anderen hier.Ben ook maar 1 van jullie maar moet deze puber wel even terecht wijzen met de kennis die ik heb.
 
@wuh op hoe kom je aan de info dat hij een puber is?(Offtopic).... Ten tweede... Het gaat om een BOOTSECTOR Die kapot is.. of wel foutcode: 0xc000000f
 
Ik ben inmiddels geen puber meer, maar als je mij kunt helpen, graag
 
Kan je nogmaals alleen deze commado's uitvoeren op de systeempartitie:

Doe eerst cd D: aangezien die in installatie zo staat aangegeven.

bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot

Wellicht helpt dit wel, en dus beter dan eerdere oplossing.
 
20151125_124438 (1).jpg

Ik heb een foto gemaakt van wat er staat bij easy recovery, om u een beeld te geven erover.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan het niet echt lezen. Door de flits.
 
De bootsector repareren naar de originele Windows bootopties is te doen.
Overigens hoef je daarvoor niet naar externe links, noch hoef jij een recovery-ISO te downloaden, want je beschikt over een Windows 7 DVD.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=63306

Echter: het repareren van de bootsector houdt wel in, dat de recovery permanent wordt uitgeschakeld.
 
20151127_194128.jpg

Ik hoop dat deze foto extra duidelijk is, en ik ga jullie adviezen opvolgen.
 
je afbeelding is gewoon te klein om iets kunnen te lezen !
vergroten gaat dus niet omdat het dan niet meer leesbaar word !
 
Sorry dat u de foto niet kon zien, maar ik heb het advies van abraham54 opgevolgd wat in de link staat, dat ik in de opdrachtpomp dingen over boot moest typen, deze keer typde ik eerst bootrec/FixMBR en die was complete succesfully maar bij bootrec/FixBoot staat er :

The volume doen not contain a recognized file system.
Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted.

Ik weet niet wat de laptop ermee bedoeld? Hierdoor kan ik niet verder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je schijf heeft dus een niet herkenbare bestands indeling gekregen en waarschijnlijk word deze nu gezien als een RAW indeling en niet als een NTFS indeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet u hoe ik dit kan herstellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan