• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe kan ik status 0xc000000f oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
door de schijf te formateren en opnieuw te voorzien van een besturingssysteem ..
 
sorry ik begrijp de beschrijving in de link niet, zeker omdat het engels is.
Maar Dus ik heb geen bootrec/fixboot?
En die moet ik hebben, want die kan de laptop niet vinden in de bestanden en die mis ik dus? als ik het goed heb begrepen.

--- Update ---

Ik heb eigenlijk 2 besturingssystemen, ik heb windows 7 en kali linux alleen ik kan niet opstarten omdat ik een bootMBR mis, ik heb een Cd genaamd boot repaid disk, en daar zag ik de twee besturingsystemen staan.
 
indien jij dus opstart vanaf de boot repair disk dan zou je eventueel van beiden besturingssystemen het opstartbestand moeten kunnen herstellen ..
echter betwijfel ik sterk of dit je probleem met niet kunnen opstarten gaat verhelpen aangezien je een niet herkenbare bestands indeling heb verkregen !
m.a.w. een RAW partitie ...
 
Ik wil het wel terug naar fabriekinstellingen zetten alleen de f11 toets die zorgt ervoor dat het kan, maar daar staat error log, helaas
Heeft iemand van jullie iets van een hp recovery manager? Daarmee kan ik het op fabrieksintellingen zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je wilt het blijkbaar niet beseffen maar omdat jij dus eerder de Linux op dezelfde partitie van de Windows heb gezet is er zelfs geen sprake van een herstel partitie ...
jij heb de Windows ingeruild voor de Linux ..wil jij terug naar de Windows dien je de schijf te formateren en een verse installatie te doen .. vanaf een verkregen installatie dvd die voorzien is van dezelfde Windows die er eerder aanwezig was zodat je de licentie kunt hergebruiken .
 
Ik weet heel zeker dat de linux niet op dezelfde partitie van windows 7 heb gezet, daarvoor heb ik een apparte partitie gemaakt en gebruikt.
 
je vermeld nog thans in je openingsbericht het volgende ..
en ik citeer
masterchef zei:
Ik heb geprobeerd om kali linux op mijn laptop te zetten, ik heb een windows 7 HP compaq CQ56. Voordat ik het ging installeren moest ik een parititie vrijmaken er voor, dat heb ik gedaan op windows zelf.*
hieruit maak ik op dat je de windows vervangen heb door er Linux op te zetten .
 
Ik begrijp dat u het zo dacht, ik heb het niet vervangen, ik heb eigenlijk nu twee besturingsystemen. Is het mogelijk als ik windows 7 installeer en mijn fabrieksinstelling f11 toets weer terug krijg zonder error log meer te zien.

Op windows zelf bedoel ik daarmee, ik heb op windows 7 zelf een partitie verkleint, en vrij gemaakt om linux op te installeren. Dus niet dat ik windows 7 helemaal heb vervangen maar via windows 7 bij schijfbeheer een partitie heb gereserveerd. Ik heb het gewoon verkeerd uitgelegt. sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan vermoed ik zo langzamerhand dat je GRUB verkeerd hebt genstalleerd, daar er geen bootmanager opstart.

Waarom heb jij voor Linux Kali gekozen?
Vanwege de mogelijke illegale operaties die je ermee kan uitvoeren?
Of een andere reden?
 
Waarschijnlijk wel abraham54, ik heb er voor gekozen omdat ik van iemand heb begrepen dat als je kali linux heb op je computer de veiligheid vergroot wordt binnen je systeem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een onzinconclusie.
Met Kali kan je bijv. netwerken op veiligheid controleren, daarvoor zijn meerdere tools in Kali aanwezig.
Maar Kali kan niet je computer beter beveiligen, Kali zelf is wel zo geconfigureerd om veilig te zijn.

Maar wil je als gewone gebruiker bijv. veiliger kunnen internetbankieren, dan hoef je echt niet alleen voor Kali te kiezen - dan kies je bijv. voor Linux Mint (die ook nog eens heel snel is en makkelijk (Cinnamon versie) voor Windows gebruikers te behapstukken is.
Bovendien, vertrouwen hebben in een door de NSA gemaakt Linux systeem zou ik zelf niet hebben.
 
Precies wat u omschrijft over veiligheid, maar ik begreep dat linux positief is om te gebruiken, dus wou ik het proberen niet dat ik het voor altijd wil. Hoe kan ik eruit komen? Ik kan dus niet meer opstarten steeds en als ik nou windows 7 opnieuw installeleer in de hoop dat ik mijn hp system manager terug krijg. Is dat mogelijk abraham54?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer het volgende eens ..
to launch the recovery environment press F2 repeatedly immediately after pressing the power button and select the relevant option (Recovery Environment) from the list ...if the Recovery Environment is not accessible than you need to order the recovery dvd's
 
Bedankt voor u bericht.

Ik heb f2 toets meerdere malen gedrukt , ik krijg te zien
F1 system information
F2 start up test
F3 run in test
F4 hard disk test
F11 error log
Esc exit
 
wel indien jij dan terug de f2 in toetst dan zal er een test gedaan worden of er wel opgestart kan worden ( wat ik betwijfelt omdat er dus geen vermelding komt betreffende de Recovery Environment
 
Ik heb nog een keer op de f2 gedrukt en de test gedaan, er staat memory test pass, hard disk test passed , hard disk smart passed.
 
maar de recovery is niet te benaderen !
 
De recovery is toets f11 daar staat error log, daarmee kan ik normaal gesproken systeem herstel doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan