• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe noteer je in HTML 'in style' de kleuren van link, hover, visited?

Status
Niet open voor verdere reacties.

veldfiets

Gevestigd lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
368
Waarderingsscore
0
Ik weet niet hoe je de rest van de kleuren noteert 'in style', dus in de body,
Voorbeeld<a STYLE="color: blue" href="XXXX.mp3">XXXXP</a>: nu is slechts de link steeds in het blauw, maar hoe is de notatie voor hover, visited hierbinnen? Ik kom hier niet uit of achter met de tutorials.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan je dat uitleggen. Echter is het in CSS veel makkelijker waarom doe je het daar niet mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ok, maar hoe krijgt ze de achtergrondkleur zwart? En onderstreept? Ra, ra.

--- Update ---

Ik kan je dat uitleggen. Echter is het in CSS veel makkelijker waarom doe je het daar niet mee?
.

Het probleem is dat ik elders linken, in CSS, gebruik met dezelfde kleur als de achtergrond van de gewenste link, je ziet de tekst dus niet. Als ik color= "" ertussen zet, krijg ik wel de wenskleur, maar geen hover, visited, underlined. Misschien dat het begrip FONT minder onschuldig is, proberen.
Dat is de .. reden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar als je elders dezelfde achtergrond kleur gebruikt dan zie je de kleuren van de hyperlinks toch ook niet als je het in HTML regelt? Als je die achtergrond kleur maar voor een bepaald deel gebruikt dan moet je hem in CSS uniek maken met bijvoorbeeld een div dan kan je het elders ook regelen.
 
Bedankt voor deze laatste tip. En underline: doe ik met <u></u>, niks lastigs aan, even opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan