• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe PC in te richten om automatisch backup te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je echt alles automatisch wil laten verlopen (voor data toch) dan kan je best een NAS met bijbehorende software aanschaffen. Het handmatig synchroniseren met programma's zoals SyncToy zijn maar 2 klikjes en loopt snel. Het is een gewoonte die ik mij al jaren eigen heb gemaakt. Werkt ook super met externe schijven als backup omdat je diverse lijnen/commando's kan aanmaken.
 
Je kan binnen windows 10 ook robocopy gebruiken. Gratis, en ingebakken in windows.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/robocopy

Je moet dan alleen zelf een script maken. En zorgen dat dit script 1 x per zoveel tijd uitgevoerd wordt. Dus er bijvoorbeeld een geplande taak van maken. Of uit laten voeren bij opstarten.


Ik gebruik zelf robocopy op mijn server om backups te maken. Alleen die staat natuurlijk wel 24/7 aan, en de backups worden 's nachts gemaakt.
 
Gebruik al enkele jaren Second Copy, zeer tevreden over, gemakkelijk in te stellen, hier een link hoe het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan