• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe Regels aanmaken in Microsoft Web Mail van Win10 ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanD43

Bekend gezicht
Lid geworden
2 nov 2015
Berichten
156
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal,

Ik probeer Regels aan te maken voor Mail in Win10 in Microsoft Web Mail, maar dat gaat me niet goed af.

De bedoeling is dus om bijv. emails van het Nationaal Computer Forum dat die automatisch opgeslagen

worden in een map genaamd Nat.Comp.Forum (die ik zelf aangemaakt heb), onder Post in

Weet iemand hier een oplossing voor?

MVG
Jan Filarski
 
Hallo aarie25
In de lijst staat o.a. dat er geen mappen aangemaakt kunnen worden.
Dat is NIET waar. In iedergeval langs een omweg kan het wel.
Je gaat naar Microsoft WebMail, logt daar in, en je kunt daar mappen aanmaken.
Even later, na ongeveer een kwartier zul je de mappen dan ook zien verschijnen in Win10 Mail,
na opnieuw te zijn opgestart.

Maar als je dus eerder in Microsoft WebMail van de mogelijkheid gebruik wilt maken om Regels aan te maken
Lukt dat niet terwijl de mogelijkheden wel aanwezig zijn
1400056999.png

Dus als iemand me hierbij kan helpen ?

MVG
JanD43
 
Hallo aarie25
Hier in Microsoft Web Mail voor Outlook.com kun je Regels aanmaken.

2016-02-28.png

MVG
Jan Filarski
 
oke heb heb het dus over outlook. hoe heb je daar regels aan willen maken?
via het tandwieltje -> regels beheren?
 
Hallo aarie25

Hoeft niet via dat "raddertje". Ook kun je op een Map gaan staan (moeten dus eerst aagemaakt worden)
Als je dus op een map gaat staan, verschijnt er een link Waarmee dje de Regel kunt aanmaken.
Regels Opstellen.png

Zoals hier een Map moet er zijn van Nationaal Computer Forum
MVG
Jan Filarski
P.S. het aanmaken van die links gaat bij mij ook niet van een leien dakje, dus dat was dan ook mijn vraag gesteld in email #1
 
oke dus dan maak je een nieuwe map -> erop klikken -> dan zie je in een leeg veld staan -> het is mogelijk om berichten naar mappen te slepen en om regels te maken om berichten automatisch hiernaar toe te plaatsen -> dan klik je op om regels te maken -> dan op nieuw -> links de naam ingeven (in jou geval nationaal computer forum) -> rechts klik je op het pijltje na onder in het vakje van verwijderen -> dan zie je verschillende optie`s -> dan klik je op verplaatsen naar ->
dan komt er te staan postvak in -> op het pijltje naar onder in dat vak klikken -> dan de map computer forum aanklikken. -> klikken op regel maken.
dan zou hij het toch moeten doen?

--- Update ---

maar dat is dus het probleem? want hij lijkt goed in gestelt te zijn

--- Update ---

als ik dit doe volgens mijn boven geschreven manier staat er bij mij 1 aktieve regel, dus bij mij werkt die wel.
maar ik heb wel een nieuwe map aangemaakt, misschien dat dit daar door wel werkt.
 
oke dus dan maak je een nieuwe map -> erop klikken -> dan zie je in een leeg veld staan -> het is mogelijk om berichten naar mappen te slepen en om regels te maken om berichten automatisch hiernaar toe te plaatsen -> dan klik je op om regels te maken -> dan op nieuw -> links de naam ingeven (in jou geval nationaal computer forum) -> rechts klik je op het pijltje na onder in het vakje van verwijderen -> dan zie je verschillende optie`s -> dan klik je op verplaatsen naar ->
dan komt er te staan postvak in -> op het pijltje naar onder in dat vak klikken -> dan de map computer forum aanklikken. -> klikken op regel maken.
dan zou hij het toch moeten doen?

--- Update ---

maar dat is dus het probleem? want hij lijkt goed in gestelt te zijn

--- Update ---

als ik dit doe volgens mijn boven geschreven manier staat er bij mij 1 aktieve regel, dus bij mij werkt die wel.
maar ik heb wel een nieuwe map aangemaakt, misschien dat dit daar door wel werkt.

Hallo aarie25
eerste alinea van jouw email over een nieuwe map maken: Op het lege veld moet je natuurlijk de naam van de nieuwe Map intypen

Dubbele Mappen lijkt me niet aanbevolen.

Laatste alinea: Ja, juist met dat probleem zit ik ook. Ik heb wel 8 verschillende mogelijkheden ingevoerd betreffende dezelfde Regels, maar tot op heden werkt er geen. Ik denk dat Microsoft nogeens naar deze Problemen met Regels aanmaken moet kijken

Ik heb in Mail al vragen gesteld in Feedback | Mail, misschien moet jij dit ook maar doen. Hoe meer druk op de ketel enz......

MVG
JanD43
 
geeft hij bij jou wel aan dat de regels aktief zijn? zo niet zou de de emails die in een map zitten even verplaatsen naar postvak in en dan de map verwijderen en dan opnieuw een regel aanmaken. kijken of dit beter gaat.

anders even wachten wat microsoft zegt over het probleem.
 
Hallo aarie25

Er wordt op de plaats waar je de REGELS aanmaakt angegeven dat er inmiddels: 10 Regels actief zijn

Ik ga even doen zoals je voorsteld:
De emailverplaatsen naar Postvak in
en dan de regel weghalen en opnieuw aanmaken.

MVG
JanD43

--- Update ---

geeft hij bij jou wel aan dat de regels aktief zijn? zo niet zou de de emails die in een map zitten even verplaatsen naar postvak in en dan de map verwijderen en dan opnieuw een regel aanmaken. kijken of dit beter gaat.

anders even wachten wat microsoft zegt over het probleem.

Hallo aarie25

Je schrijft: De emails die in de map zitten even verplaatsen naar Postvak in
Maar er gebeurd niets door die Regels: de berichten komen binnen in Postvak in en blijven gewoon in Postvak in

MVG
JanD43
 
dan zal outlook wel niet goed werken met dit.
heb trouwens een nieuwe manier ontdekt, waar je misschien wel iets mee kunt (als dit wel werk teminste)
je geeft aan dat er in jou gemaakte regels geen mails komen, dus als je die eens verwijderd of eerst 1 iets uit te testen.
dan ga je naar postvak in-> naar een mail van de verwijderde map, bijvoorbeeld nationaal computerforum.
1 keer klikken met rechtermuisknop -> bijna onderaan op regels maken klikken -> dit is een andere menu dan de vorige. ->
als je hier dan een nieuwe regel aanmaakt -> zet dan eerst eens het onderste vinkje uit. je kunt hier een uitleg krijgen waar dit voor dient (wat betekent dit)

ik ben benieuwd of deze manier dan wel gaat werken. want anders weet ik het niet meer.
 
Hallo aarie25

Zoals jij hebt voorgesteld werkt het met de hand verplaatsen van de Mail wel.

Nu ben ik dus al een stuk verder.

Nu (alleen) nog het automatisch verplaatsen van de Email naar Mappen, en dan ben ik dik tevreden.

Maar ik denk dat we daar nog even op moeten wachten tot het MS belieft, om deze klus af te maken.

MVG
JanD43
 
hallo jan, we komen dus steeds verder :smile: ja dat denk ik ook, dat je moet afwachten op ms, want het werkt nog niet helemaal naar behoren.
 
Hallo aarie25

Ik heb gelezen dat je bij de Haute-Pe-taut gaat behoren van het Nationaal Computer Forum

Nu heb ik even een vraagje aan je.
Nadat ik een ander Email-Account wilde gebruiken en daartoe mijn Email-Account gewijzigd heb, krijg ik een bericht:

BEVESTIG JE ACCOUNT!

Je hebt je geregistreerd bij Nationaal Computer Forum, maar je hebt je account nog niet bevestigd. Na je registratie heb je een e-mail ontvangen met daarin een link waarop je dient te klikken. Daarmee rond je je registratie af en kun je gebruik maken van alle opties op deze website.


Maar ik heb alles nagezocht en kan die Bevestigings-link beslist NIET vinden

Zou die link nogmaals verstuurd kunnen worden, of heb je misschien een andere oplossing hiervoor?

MVG
JanD43
 
sinds wanneer heb jij je aangemeld? dit klinkt mij een beetje vreemd in de oren, maar kan het mis hebben natuurlijk.
heb jij je net aangemeld en je kreeg toen die mail, zou je nog een keer opnieuw kunnen aanmelden.
je heb toevallig geen adblocker in gebruik?
 
Hallo aarie25

Ik zou het niet weten hoe (ik) dit voor elkaar heb gebracht. Het enige wat ik wilde, en ook uitgevoerd heb is te gaan naar een Microsoft Email-Account.
te weten (...@outlook.com)
De volgende keer kreeg ik direct de melding betreffende de BEVESTIG JE ACCOUNT uit discussie nr #15
Maar ik kan beslist geen email of link tussen mijn emais vinden.
De vraag is nu: Hoe lossen we dit op? Weet jij mischien hoe?
Bij voorbaat mijn dank en MVG
JanD43
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mail zit ook niet in de ongewenste map?
wel vreemd, maar je kunt je gewoon aanmelden toch.
dit is toch het belangrijkste, je zou het dan ook even zo kunnen laten en afwachten wat er dan gebeurd.
 
het aanmaken van een bepaalde regel gaat uitsluitend indien men dus ingelogd is op outlook via de Edge browser ...
dit kan dus niet indien men de app mail opent in Windows 10

hier lukte het aanmaken van een regel voor de map " ncf postvak in " van de eerste keer ...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mail zit ook niet in de ongewenste map?
wel vreemd, maar je kunt je gewoon aanmelden toch.
dit is toch het belangrijkste, je zou het dan ook even zo kunnen laten en afwachten wat er dan gebeurd.

Hallo aarie25
Ja, het is inderdaad minimaal vreemd
Maar ik zou toch wel van dat uithangbord bovenaan (of het begin) van deze discussie afwillen.

BEVESTIG JE ACCOUNT!

Je hebt je geregistreerd bij Nationaal Computer Forum, maar je hebt je account nog niet bevestigd. Na je registratie heb je een e-mail ontvangen met daarin een link waarop je dient te klikken. Daarmee rond je je registratie af en kun je gebruik maken van alle opties op deze website.


Je hebt je geregistreerd bij Nationaal Computer Forum, maar je hebt je account nog niet bevestigd. Na je registratie heb je een e-mail ontvangen met daarin een link waarop je dient te klikken. Daarmee rond je je registratie af en kun je gebruik maken van alle opties op deze website.

Zo is het precies, maar nu ben ik in de zenuwen die link kwijt, volgens mij begin ie met Concept Nationaal Computer Forum
Maar hij is niet meer terug te vinden.

Is er in dit Forum niet een Beheerder die dit weer in het spoor kan zetten, (bijvoorbeeld: opnieuw een link versturen?

MVG
JanD43

--- Update ---

het aanmaken van een bepaalde regel gaat uitsluitend indien men dus ingelogd is op outlook via de Edge browser ...
dit kan dus niet indien men de app mail opent in Windows 10

hier lukte het aanmaken van een regel voor de map " ncf postvak in " van de eerste keer ...


Hallo Emi,

Ga dit direct proberen.
Alvast bedankt.
MVG
JanD43

--- Update ---

Hallo Emi,

Hoe kom ik bij deze pagina in MS Edge ?

MVG
JanD43
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan