• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hoe veilig is Internet Explorer nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hallo,

Eventjes een vraag van mijn kant. Hoe veilig is Internet Explorer nu zowel onder Windows 7, Windows 8 en Windows 10?

Het krijgt nog steeds de volledige ondersteuning van Microsoft.

Ik vraag dit puur om het feit dan de ING bank met de melding komt:

Internet Bankieren werkt sneller onder een browser (daar komt het op neer).

Maar neem aan dat ze dit eigenlijk alleen maar doen omdat hun vinden dat Internet Explorer minder veilig is?

En anders als het echt de reden is dat Internet Bankieren sneller werkt onder een andere browser dan vind ik dit wel een hele slechte zet van ING .

Ze dwingen zo min of meer mensen om over te stappen naar een andere browser terwijl veel mensen toch nog steeds het liefst werken onder Internet Explorer. Ik werk met oudere mensen .
 
ING moet niet uit hun nek l..... zij hebben zelf regelmatig problemen. Zijn ook regelmatig op zaterdagen niet bereikbaar vanwege werkzaamheden.
Daarnaast heb ik jaren geleden al te maken gehad met arrogante IT jongens van banken die denken dat zij het alleen weten.
Waarschijnlijk komt deze kreet omdat zij zelf een probleem niet kunnen oplossen.
 
Hallo

Op zich is Internet Explorer wel veilig, maar er wordt gezegd dat Google Chrome de veiligste browser is.
Gebruik jij geen vpn?
Anders eens kijken naar deze Klik
Die heb ik ook als gratis versie en die werkt snel en veilig.
Hier meer informatie er over Klik
 
Zit zelf niet bij de ING. Heb de ABN. Maar krijg nu de laatste tijd nogal eens wat vragen hierover van oudere (bejaarden) die wel bij de ING zitten. Ze zijn net een beetje gewend geraakt aan het internet bankieren en krijgen ze nu opeens allemaal deze melding te zien.

Zelf is mijn favoriete browser Firefox en Chrome in mindere mate. Die twee installeer ik dan ook wel bij die mensen kunnen ze zelf kijken wat ze prettiger vind.

Vind het gewoon raar dat ING zegt dat de site langzamer werkt onder Internet Explorer. Lijkt wel dat ze hiervoor worden betaald door Google zodat mensen over stappen naar Chrome. Dit zal wel niet waar zijn lijkt mij. Maar zijn wel dezelfde kreten die Chrome ook gebruikt.

ING is inderdaad een bank met zeer veel storingen, maar helaas hebben alle banken hier last van. Ook de ABN en ook de Rabo.
 
Dit lijkt mij duidelijk.

Aanbevolen combinaties van besturingssystemen en browsers.
  • Windows 10 + Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox
  • MacOS 10.10 + Safari, Google Chrome of Firefox (laatste vrijgegeven versie)

Aanbevolen combinaties van besturingssystemen en browsers.
Deze combinaties worden aanbevolen omdat we de toepassingen van ING.nl hierop getoetst hebben. Het wil niet zeggen dat andere combinaties niet mogelijk of minder veilig zijn.

Bron Ing.nl
 
Ze zijn net een beetje gewend geraakt aan het internet bankieren en krijgen ze nu opeens allemaal deze melding te zien.
Zelf is mijn favoriete browser Firefox en Chrome in mindere mate. Die twee installeer ik dan ook wel bij die mensen kunnen ze zelf kijken wat ze prettiger vind.

Dat lijkt mij een goede manier om van het probleem af te komen.
Als die mensen makkelijk met een andere browser over weg kunnen.
 
Dat is dus het probleem. De ouderen hebben juist moeite met omschakelingen.
 
Gebruiken hun Windows 10?
Anders zou je Edge als standaard browser kunnen instellen.
Moet voor hun toch te doen zijn en is getest Door Ing.
 
De meeste mensen hebben wel 10. Ik moet zeggen dat ik zelf Edge absoluut geen prettige browser vind. Vraag me niet waarom kan ik geen duidelijk antwoord op geven.
 
Ik heb dat ook met Edge.
Ik gebruik zelf liever Chrome, blijft al jaren mijn favoriet.
Maar je zou eens kunnen kijken hoe die bij hun bevalt.
 
Als ik bij ING zat zal dit voor mij een reden zijn om daar weg te gaan. Te gek voor woorden dat hun bepalen welke browser jij moet gebruiken. Terwijl je toch zelf de baas bent wat je wilt gebruiken.
 
Explorer is natuurlijk al een oude browser en oude software wordt nu eenmaal minder lang gebruikt. Is aan de ene kant wel iets voor te zeggen.
 
Zolang het de volledige ondersteuning van Microsoft heeft vind ik dat ze dat recht niet eens hebben om het zelf te bepalen.

Ze hebben 100 % gelijk als er geen ondersteuning meer op zit maar daar is hier absoluut geen sprake van.
 
IE is veilig maar werkt bij ING minder "snel" is en probleem van ING en blijf lekker IE gebruiken, doe ik al 18 jaar om dat IK het een prettige browser vind.
 
Zolang het de volledige ondersteuning van Microsoft heeft vind ik dat ze dat recht niet eens hebben om het zelf te bepalen.

Helemaal mee eens. Hij wordt nog ondersteund dus moet dat eigenlijk geen probleem geven. Maar als Ing hun beleid veranderd heb je er helaas weinig aan in te brengen.
 
Wat banken standaard eisen: https://www.********.nl/threads/ban...turingssysteem-en-webbrowser.7880/#post-26679
 
Las ik hier ergens dat Chrome de veiligste browser zou zijn? Waarschijnlijk daarom dat verschillende belgische banken al niet meer willen samenwerken met Chrome. Chrome is de browser waar mijn klanten al de meeste problemen mee ondervonden maar soit. Werken met Edge is moeilijk voor mensen die met Chrome werken? Raar, de twee lijken nochtans op mekaar. En internet Explorer werkt in België ook nog met ING maar ING raadt het ook hier af omdat er in de toekomst geen ondersteuning meer is voorzien voor Explorer. Wat betreft overschakelen naar een andere browser: mensen zijn altijd bang voor iets nieuws maar merken dat na de overstap ze niet meer terug willen naar het oude. Tja, ieder zijn meug.
 
Ja, dat las je goed aarie25 schreef dat. Waarschijnlijk gebaseerd op artikelen als dit. Ze worstelen wel met de privacy.

Zelf denk ik dat de bestaande browsers in de meest actuele versies zo hun voor en tegen hebben, maar over het algemeen prima te gebruiken zijn.
 
Werken met Edge is moeilijk voor mensen die met Chrome werken? Raar, de twee lijken nochtans op mekaar.

De belangrijkste reden dat ik Chrome gebruik is om de snelheid.
Ik vind al jaren Explorer en Edge een stuk trager.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan